💉 Health

PHCC calls for adopting proactive steps to prevent cancer

مؤسسة الرعاية الصحية الأولية تدعو إلى اتخاذ خطوات استباقية لمنع السرطان

DOHA: The month of Ramadan has ended but if you chose the holy month to set some new personal wellness goals, making that new, healthy regimen part of your long-term lifestyle plan could have significant benefits to staying fit, healthy and free from cancer, said a release of Primary Health Care Corporation (PHCC).

‘Screen For Life’, Qatar’s National Breast and Bowel Cancer screening program, strives to raise awareness levels across Qatar of the benefits of screening in the early detection of cancer and subsequently seeking to ease the burden of cancer on Qatar.

Bowel cancer can be a non-symptomatic illness, which is why it is imperative to continue to pay close attention to what you put into your body and take regular exercise. If you used Ramadan as a starting point to reduce your food intake and eat more healthy foods, then maintain that approach moving forwards.

Continuation of fasting in shorter forms would have benefits as fasting enhances mental fortitude and focus, it also helps reduce stress levels. Being watchful of what and how much you eat – key during the holy month – will also help maintain a healthy weight moving forwards if you already started on this path during Ramadan. Limiting foods that are high in calories, fats and sugars are crucial to reaching a healthy weight.

Adhering to a healthy regime during at all times is a positive step in taking control with your health. This approach helps to clear the body of toxins. And a large part of that healthy regime includes regular exercise. The mercury may be rising, making it hard to get outdoors to exercise but, short, high-intensity workouts at home, in addition to taking the stairs instead of the elevator, will put you on the right path to a healthy lifestyle, release positive endorphins, relieve stress – putting you on track to a healthier future.

Consequently, with the body cleansing itself, it is a good time of the year to request a breast or bowel screening appointment at one of the three dedicated ‘Screen For Life’ facilities at Al Wakra, Leabaib and Rawdat Al Khail Health Centers. By learning more about the goals and objectives of ‘Screen For Life’ and taking a voluntary, precautionary screening, this proactivity could well influence others to follow suit and take their health seriously.

So, take control of your health put yourself on the path for a healthier future. For more information on ‘Screen For Life’, its objectives and how you can take the initiative, contact the dedicated hotline on 8001112.

لقد انتهى شهر رمضان ، لكن إذا اخترت الشهر الفضيل لوضع بعض أهداف العافية الشخصية الجديدة ، فإن هذا النظام الصحي الجديد جزء من خطة أسلوب حياتك على المدى الطويل قد يكون له فوائد كبيرة للبقاء بصحة جيدة وخالٍ من السرطان. ، قال إصدار من الرعاية الصحية الأولية (PHCC).

يهدف برنامج “شاشة من أجل الحياة” ، برنامج قطر الوطني للكشف عن سرطان الثدي والأمعاء ، إلى رفع مستوى الوعي في جميع أنحاء قطر بفوائد الفحص في الكشف المبكر عن السرطان ، وبالتالي السعي إلى تخفيف عبء السرطان على قطر.

يمكن أن يكون سرطان الأمعاء مرضًا لا يصاحبه أعراض ، وهذا هو السبب في أنه من الضروري الاستمرار في إيلاء اهتمام وثيق لما تضعه في جسمك وممارسة التمارين الرياضية بانتظام. إذا كنت تستخدم رمضان كنقطة انطلاق لتخفيض كمية الطعام التي تتناولها وتناول المزيد من الأطعمة الصحية ، فعليك الحفاظ على هذا النهج للأمام.

إن الاستمرار في الصيام بأشكال أقصر سيكون له فوائد حيث أن الصيام يعزز الثبات العقلي والتركيز ، كما أنه يساعد على تقليل مستويات التوتر. سوف يساعدك الانتباه إلى ما تأكله وكم كنت تأكل – خلال الشهر الكريم – على الحفاظ على وزن صحي يتحرك إلى الأمام إذا كنت قد بدأت بالفعل في هذا الطريق خلال شهر رمضان. إن الحد من الأطعمة التي تحتوي على نسبة عالية من السعرات الحرارية والدهون والسكريات أمر حاسم للوصول إلى وزن صحي.

يعد الالتزام بنظام صحي خلال جميع الأوقات خطوة إيجابية في السيطرة على صحتك. هذا النهج يساعد على مسح الجسم من السموم. ويشمل جزء كبير من هذا النظام الصحي ممارسة التمارين الرياضية بانتظام. قد يكون الزئبق في ارتفاع ، مما يجعل من الصعب الخروج في الهواء الطلق للتمرين ، ولكن التدريبات القصيرة عالية الكثافة في المنزل ، بالإضافة إلى صعود الدرج بدلاً من المصعد ، ستضعك على الطريق الصحيح نحو نمط حياة صحي ، الاندورفين ، تخفيف التوتر – وضعك على المسار الصحيح لمستقبل أكثر صحة.

ونتيجة لذلك ، مع تطهير الجسم نفسه ، فإنه من الأفضل في هذا العام أن يتم تحديد موعد فحص الثدي أو الأمعاء في واحدة من مرافق “الشاشة من أجل الحياة” الثلاثة المخصصة في مراكز الوكرة وليبع وروضة الخيل الصحية. من خلال معرفة المزيد عن أهداف وأهداف “Screen For Life” و إجراء فحص تطوعي وقائي ، يمكن لهذا التفاعل أن يؤثر على الآخرين ليحذوا حذوهم ويأخذوا صحتهم على محمل الجد.

لذلك ، السيطرة على صحتك وضع نفسك على الطريق لمستقبل أكثر صحة. لمزيد من المعلومات حول “Screen For Life” ، وأهدافه ، وكيف يمكنك اتخاذ المبادرة ، اتصل بالخط الساخن المخصص على 8001112.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format