💰 Business

Lionel Messi kicks off new campaign with Ooredoo

Ooredoo تطلق حملة “استمتع بالإنترنت” مع ميسي

DOHA: Ooredoo and Lionel Messi have teamed up once again in a lively new campaign which shows how much fun can be had off the pitch when you dive into a digital world. In a series of immersive videos, viewers are shown a playful side to Lionel Messi and local social media influencers as they share a series of unexpected moments.

The integrated ‘Enjoy the Internet’ campaign features Ooredoo’s global brand ambassador and one of the world’s top football stars, Lionel Messi, alongside social media influencers from key markets across Ooredoo’s global footprint. In a series of unexpected and highly shareable moments they bring alive a few of the many ways in which people have fun, socialise, shop and express themselves online.

The global campaign can be viewed via the link https://youtu.be/9VwlQBrBKYo. Made up of localised TVCs, digital content and out-of-home placements the campaign is set to run across Ooredoo’s markets in the Middle East, North Africa and Southeast Asia. It will run on international TV and digital channels and will be live from June until August.

Sharing his excitement for the new campaign Sheikh Saud bin Nasser Al Thani, Group Chief Executive Officer of Ooredoo said: “I am delighted that the Ooredoo family has come together with Messi to create this unique campaign, representative of each of our markets and showing just a few of the ways that our world-class networks help people to experience the digital world and have fun online. In this playful and lively campaign Messi and the featured influencers have helped bring alive the power of our network and the variety of share-worthy, digital content available. We’re very proud to continue our great work with Messi and thank him for his on-going support for our initiatives”.

For his part, Lionel Messi, one of the world’s greatest football stars and Ooredoo Global Brand Ambassador, said: “This was a great campaign to work on with Ooredoo, showing how much fun can be had off the pitch in the digital world. Ooredoo brings a world of fun to your fingertips; together I hope that we help more people to connect, encourage people to have more fun online and share their experiences more widely”.

In the campaign Messi and social media influencers from key Ooredoo markets become the internet content that they are enjoying on Ooredoo’s network. This unique content is tailored in individual TVCs to include local references for each of Ooredoo’s markets to ensure maximum relevance for the audience in those specific markets.

Representing the MENA and Southeast Asian countries in which Ooredoo operates, social media celebrities include Madjid Bougherra from Algeria, Ahmed Khalil Al Khaldi from Qatar, Mohammed Al-Araimi from Oman, Bader Almotawaa Mutawa from Kuwait, Ahmed Athif from Maldives and Zenn Kyi from Myanmar.

The campaign reinforces Ooredoo’s brand promise to enrich people’s digital lives and highlights the key role that it plays in enabling people to better enjoy the Internet through its world-class networks and incredible, share-worthy content.

تعاونت Ooredoo مع ليونيل ميسي “ليو” مرة أخرى في حملة إعلانية جديدة تتميز بالحيوية وتبين كمية المرح التي يمكن الاستمتاع بها خارج ملاعب كرة القدم وعند الدخول إلى العالم الرقمي.

فسيرى المشاهدون من خلال سلسلة من الفيديوهات جانباً مرحاً من حياة ليو ميسي وعدد من المشاهير المحليين في مواقع التواصل الاجتماعي من خلال مشاركتهم لحظات ممتعة وغير متوقعة.

ويشارك في حملة Ooredoo الإعلانية المتكاملة التي تحمل إسم “استمتع بالإنترنت” ليو ميسي سفير علامتها التجارية العالمية وأحد أشهر نجوم كرة القدم في العالم، بالإضافة إلى عدد من مشاهير مواقع التواصل الاجتماعي في أسواق Ooredoo الرئيسية. فمن خلال سلسلة من اللحظات غير المتوقعة التي يمكن مشاركتها مع الآخرين، يعرض هؤلاء عدداً من الطرق التي يمكن لأفراد المجتمع استخدامها للمرح والاستمتاع، والتواصل مع الآخرين، والتسوق، والتعبير عن أنفسهم من خلال البرامج المتاحة عبر الإنترنت. ويعرض الإعلان بأكثر من نسخة بحيث يتضمن محتوى يتناسب مع كل دولة سيعرض فيها.

ويمكن مشاهدة الحملة الإعلانية عبر الرابط: https://youtu.be/9VwlQBrBKYo. ومن المنتظر أيضاً أن يتم عرض الحملة الإعلانية في أسواق Ooredoo في الشرق الأوسط وشمال أفريقيا وجنوب شرق آسيا. وستعرض على قنوات التلفزيونات العالمية والقنوات الرقمية اعتباراً من شهر يونيو وحتى أغسطس.

وقال الشيخ سعود بن ناصر آل ثاني، الرئيس التنفيذي لمجموعة Ooredoo تعليقاً على هذه الحملة الإعلانية: “يسعدني أن يتعاون أعضاء عائلة Ooredoo مع نجم الكرة العالمي ليو ميسي في تنفيذ هذه الحملة الإعلانية الفريدة من نوعها، والتي تمثل كل واحد من أسواقنا، وتعرض في الوقت ذاته بعض الطرق التي يمكن لعملائنا من خلالها الاستمتاع بالإنترنت وبتجربة العالم الرقمي بشكل أكبر، مستفيدين من شبكاتنا المتطورة.

ففي هذه الحملة الإعلانية الممتعة. ساعد ميسي وعدد من المشاهير المحليين في مواقع التواصل الاجتماعي في تعزيز قوة شبكتنا وإظهار التنوع الكبير في المحتوى الرقمي الذي توفره. كما أننا نعتز بمواصلة العمل والتعاون مع سفير علامتنا التجارية و نجم كرة القدم ليو ميسي، ونشكره على دعمه المستمر لمبادراتنا”.

ومن جانبه، قال ليونيل ميسي، أحد أهم نجوم كرة القدم في العالم والسفير العالمي لعلامة Ooredoo التجارية: “لقد كانت الحملة التي شاركت فيها مع Ooredoo مميزة، وأظهرت للجميع مدى ما يمكن الاستمتاع به في العالم الرقمي خارج ملاعب كرة القدم. إذ توفر Ooredoo عالماً من التسلية والمرح يمكن الاستمتاع به بضغطة زر، وآمل أن نتمكن من خلال العمل سوياً أن نساعد أعدادا أكبر من أفراد المجتمعات على التواصل عبر الشبكة، وتشجيعهم على الاستمتاع ومشاركة تجاربهم مع الآخرين بشكل أوسع”.

وفي هذه الحملة، سيصبح ميسي ومشاهير مواقع التواصل الاجتماعي من أسواق Ooredoo الرئيسية هم محتوى الإنترنت الذي يستمتعون به عبر شبكة Ooredoo. وسيتم تخصيص هذا المحتوى الفريد من نوعه في إعلانات تلفزيونية تتضمن إشارات محلية في كل واحد من أسواق Ooredoo، بحيث يتم مراعاة ملائمتها للمشاهدين في تلك الأسواق.

ومن مشاهير مواقع التواصل الاجتماعي الذين يمثلون منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا وجنوب شرق آسيا التي تتواجد فيها Ooredoo كل من: ماجد بوغرة من الجزائر، وأحمد خليل الخالدي من قطر، ومحمد الريمي من سلطنة عمان، وبدر المطوع من الكويت، وأحمد آصف من المالديف، وزين كاي من ميانمار.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X