🇶🇦 DOHA

Katara to host Second International Hunting and Falcons Exhibition

كتارا تستعد لتنظيم معرض سهيل سبتمبر المقبل

DOHA: Katara Cultural Village has started preparations for the second International Hunting and Falcons Exhibition (S’hail 2018) to be held at Katara from September 4 to September 8, 2018.

A number of local, regional and international companies specializing in falconry and hunting equipment are expected to take part in the exhibition.

The exhibition is named after “Sohail”, a star that has been closely related to hunting. Hunters eagerly wait for Sohail, year after year, as it marks the beginning of overland journeys, hunting and falconry. It comes when the temperature starts to drop and falconers get ready for the upcoming hunting season.

Dr Khalid bin Ibrahim Al Sulaiti, General Manager of Katara Cultural Village said that the second edition of the exhibition will have several new features and see an increase in participants. Katara has allocated an area of more than 10,000 sqm for the exhibition, he added.

“Katara has prepared a comprehensive plan to ensure the biggest participation of companies and other entities specializing in falcons and hunting equipment. The first edition was a huge success making the event one of the major exhibitions in this field in the local, regional and international levels,” said Al Sulaiti.

He said that the marketing campaign for the exhibition has succeeded in attracting several reputable international companies such as IWA in Nuremberg and JAGD&HUND in Dortmund, two major firms in Germany specializing in hunting equipment. A number of leading companies from Qatar and abroad have also agreed to participate in the forthcoming exhibition.

On the other hand, Katara has announced a special prize worth QR30,000 for the best commercial stall in the exhibition. This is to encourage the participating companies to prepare their pavilions in the best manner in terms of exhibits and arrangement to attract the maximum number of visitors.

Katara has also announced a prize for the most beautiful falcon hood and has invited the companies and manufacturers concerned to take part in this contest.

The international exhibition aims to promote Qatar’s rich Arab heritage by supporting falcon enthusiasts and the hobby of hunting. It will feature stalls selling falcons, hunting equipment and advanced technology used in the hobby of hunting. It will also showcase ancient hunting-related artefacts from around the world.

بدأت المؤسسة العامة للحي الثقافي “كتارا” استعداداتها لإطلاق النسخة الثانية لمعرض كتارا الدولي للصيد والصقور “سهيل” في الفترة بين 4 إلى 8 سبتمبر المقبل.

وبهذا الخصوص قال سعادة الدكتور خالد بن إبراهيم السليطي مدير عام المؤسسة ورئيس اللجنة المنظمة لمعرض كتارا الدولي للصيد والصقور “سهيل2”: إن النسخة الثانية ستشهد تزايدا في عدد الجهات والشركات المشاركة بالإضافة إلى تخصيصها لمساحة تزيد عن 10 آلاف متر مربع ، مشيرًا إلى أن المعرض القادم سيتميز بشكل جديد ومضمون ثري .

وأضاف د. السليطي: أن كتارا أعدت خطة تسويقية شاملة للوصول إلى أكبر عدد من الجهات والشركات المتخصصة في مجال الصقور وتجهيزات الصيد، مؤكدا أن المعرض حقق نجاحًا كبيرا في انطلاقته الأولى وأصبح من أهم المعارض المتخصصة في الصقور على مستوى قطر والمنطقة ، وحجز لنفسه مكانة كبيرة ومميزة في خريطة المعارض العالمية .

وأشار المدير العام ، إلى أن كتارا أطلقت حملتها التسويقية لتشمل مختلف دول العالم ، وذلك لإخراج معرض سهيل بالشكل الذي يلائم مكانة قطر وتراثها العريق على المستويين الإقليمي والدولي، موضحًا أن الحملة التسويقية نجحت في استقطاب العديد من الشركات الدولية، وتلقت طلبات محلية وعربية ودولية عديدة للمشاركة في المعرض، من بينها شركة (IWA) في نورمبرج وشركة (JAGD&HUND) في مدينة دورتموند، وهما من كبرى الشركات الألمانية المتخصصة في الصيد، بالإضافة إلى أن العديد من الشركات أرسلت موافقتها للمشاركة في النسخة القادمة، سواء من داخل قطر أو خارجها ، موضحاً أن نسبة الإقبال فاقت التوقعات، نظرا للسمعة الحسنة والواسعة التي حققتها النسخة الأولى للمعرض، لافتا إلى أن الحصيلة الأولية تشير إلى عدد الشركات المشاركة من داخل وخارج الدولة في تزايد مستمر وتفوق عدد الجهات المشاركة في النسخة الأولى .

وأضاف : ” في مايو الماضي، قمنا بالترويج للمعرض من خلال مشاركتنا في معرض إسطنبول الدولي لأسلحة الصيد الذي يعد أكبر معرض متخصص للأسلحة والصيد في تركيا من ناحية المساحة والزوار، وذلك لبناء علاقات شراكة مع الشركات التركية المتخصصة في الصيد والأسلحة.

من جهة أخرى، وفي إطار تكريم وتعزيز ثقافة الإبداع والتميز، أعلنت اللجنة المنظمة للنسخة الثانية لمعرض كتارا الدولي للصيد والصقور (سهيل) عن رصد جائزة لأجمل جناح تجاري مشارك في المعرض ، بقيمة (30) ألف ريال قطري ، وذلك دعماً للشركات الحريصة في تميز أجنحتها وجمالية حضورها، وإبرازها التصاميم المبتكرة والعناصر الإبداعية لأجنحة العارضين وقدرتها على جذب أنظار الزوار .

أجمل برقع

كما أعلنت كتارا عن مسابقة أجمل برقع في معرض “سهيل الثاني” 2018 ، ودعت “كتارا” المهتمين والمحترفين بصناعة البراقع للصقور المشاركة في المسابقة التي تقام خلال المعرض .

ويعد معرض كتارا الدولي للصيد والصقور “سهيل 2017” من أكبر المعارض الدولية المتخصصة في الصقور، وهو الأول من نوعه على مستوى قطر والمنطقة ، من ناحية الحجم والتنوع والجودة ، وجاء تلبية لاحتياجات ومتطلبات الصقارين في قطر والمنطقة ، حيث يوفر كل ما يتعلق بمجال الصيد والصقور ولوازم الصقارة .

وتميزت النسخة الأولى من المعرض بمشاركة عربية ودولية واسعة، بلغت 95 شركة من 15 دولة عربية وأجنبية ، مع تواجد حوالي 500 طير من كافة أنواع الصقور.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X