💉 Health

Warning against consumption of grape leaves products

الصحة تحذر من استهلاك منتجات “ورق العنب”

DOHA: The Ministry of Public Health has warned against the consumption of grape leaves products in the current period until another clarification from the ministry in this regard.

The Ministry said it conducted an assessment of the potential risk level, drawing samples from all varieties of grape leaves (fresh and processed) that are traded in the markets from all brands and countries of origin and analysed them in its laboratory, noting that the results showed that a large number of samples contained pesticide residues at rates exceeding permissible limits.

حذرت وزارة الصحة العامة من استهلاك منتجات “ورق العنب” في الفترة الحالية حتى صدور توضيح آخر من الوزارة بهذا الشأن.

وأوضحت الوزارة أنها أجرت تقييماً لمستوى الخطورة المحتمل، حيث قامت بسحب عينات من جميع أصناف ورق العنب (الطازجة والمصنعة) التي يتم تداولها في الأسواق من كافة العلامات التجارية وبلدان المنشأ، وتحليلها مخبرياً، حيث بينت النتائج احتواء عدد كبير من العينات على متبقيات مبيدات بنسب تتجاوز الحدود المسموح بها.

كما تم سحب عينات أخرى وإرسالها اليوم لتحليلها في أحد المختبرات المرجعية المعتمدة بهذا الشأن خارج الدولة، مع الإشارة إلى أن مختبر تقدير متبقيات المبيدات التابع للوزارة حاصل على الاعتماد الدولي، ويعد من أفضل المختبرات العالمية في تحليل متبقيات المبيدات.

وأكدت الوزارة أنها ستعلن عن العلامات التجارية والتواريخ للمنتجات المخالفة عند صدور نتائج المختبر المرجعي الخارجي ومطابقتها مع النتائج الحالية.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X