additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

👮‍♂️ Government

Ashghal bags gold achievement award for sewage project

“أشغال” تحصد الذهبية عن مشروع تحديث البنية التحتية للصرف الصحي

DOHA: The Public Works Authority ‘Ashghal’ has received a gold achievement award from the Royal Society for the Prevention of Accidents (RoSPA) for Doha South Sewage Infrastructure Programme.

The award acknowledges the programme’s outstanding occupational health and safety performance during 2017. In addition to adopting the best risk management practices effective in all aspects of the programme implementation, said a release.

The award was received by Eng. Khalid Saif Al Khayareen, Drainage Networks Projects Department Manager at the Public Works Authority ‘Ashghal’ as part of a ceremony held in Glasgow, UK.

Since its start, the programme achieved outstanding occupational health and safety performance, through adopting a successful strategy that requires constant vigilance and commitment from top leadership at Ashghal, the Management and Supervision Consultant, Contractors down to the construction workers on-site.

This award recognises the tireless efforts of the entire team to plan for and ensure that all the works are executed safely. The strong safety performance and alignment is supported by a committed leadership team, weekly Health, Safety and Environment (HES) site tours, ongoing positive working relationships and collaborative between supervisors and contractors, and supervisory staff empowered to step in and stop unsafe works on-site. The programme includes the construction of a 16km main trunk sewer project, divided into three segments, Eastern, Northern and Western, which will be excavated using 11 shafts.

In addition, the programme comprises of approximately 24km of lateral sewer tunnels project. The lateral tunnels are being completed using 170 shafts at different locations within Doha South.

The programme is designed to serve areas in the south of Doha and the expected population growth. It can be linked to future infrastructure projects when completed, it will enable the decommissioning of more than twenty old pumping stations currently located in the residential and commercial areas in the south of Doha. The programme will be completed in stages starting from Q1, 2019.

حصدت هيئة الأشغال العامة “أشغال” جائزة ذهبية من “الجمعية الملكية البريطانية لمنع حوادث العمل” عن برنامجها تحديث البنية التحتية للصرف الصحي في جنوب الدوحة، والذي حقق أعلى المعدلات في الحفاظ على الصحة والسلامة في مواقع العمل عام 2017.

بالإضافة إلى تبني أفضل ممارسات إدارة المخاطر الفعّالة في كافة جوانب تنفيذ المشروع.

وقد تسلم الجائزة المهندس خالد سيف الخيارين، مدير إدارة مشاريع شبكات الصرف الصحي في هيئة الأشغال العامة “أشغال” ضمن احتفالية أقيمت في مدينة غلاسكو، في المملكة المتحدة.

يعود الفضل إلى الأداء الجيد في مجال الصحة والسلامة المهنية العالية التي يحققها المشروع منذ البدء بتنفيذه إلى تبني استراتيجية ناجحة في مجال الصحة والسلامة المهنية ويقظة دائمة والتزام من القائمين على المشروع ابتداءً من هيئة الأشغال العامة “أشغال” واستشاري الادارة والاشراف ومقاول التنفيذ وصولاً إلى عمال البناء في الموقع، وهذه الجائزة هي احتفاء بالجهود الدؤوبة التي بذلها الفريق بأكمله للتخطيط لضمان تنفيذ جميع الأعمال بأمان.

ويدعم النجاح في تحقيق السلامة والصحة في موقع العمل فريق قيادة ملتزم وجولات أسبوعية في مجال الصحة والسلامة والبيئة وعلاقات عمل إيجابية مستمرة وتعاون وثيق بين استشاري ومقاولي المشروع والمسؤولين المخولين بالتدخل وإيقاف الأعمال غير الآمنة في الموقع.

يتضمن برنامج تحديث البنية التحتية للصرف الصحي في جنوب الدوحة مشروع إنشاء نفق صرف صحي رئيسي يبلغ طوله حوالي16 كلم، ويتكون من ثلاثة أجزاء شرقي وغربي وشمالي بالإضافة إلى أحد عشر مدخلاً عميقاً لتنفيذ أعمال حفر النفق الرئيسي من خلالها. بالإضافة إلى ذلك يتضمن البرنامج مشروع أنفاق الصرف الصحي الفرعية بطول 24 كلم تقريباً التي يتم تنفيذها باستخدام 170 مدخلاً في مناطق مختلفة

في جنوب الدوحة. ستقوم هذه الانفاق الفرعية بنقل مياه الصرف الصحي الى الاجزاء الثلاثة من النفق الرئيسي والتي بدورها ستقوم بنقل مياه الصرف الصحي الى محطة الدوحة الجنوبية لمعالجة مياه الصرف الصحي من خلال محطة الضخ النهائية والتي هي بعمق 40 متر.

من المزايا الهامة للمشروع، أن النفق الرئيسي للصرف الصحي والذي يعمل بالجاذبية سيربط عدد من المناطق في جنوب الدوحة بشبكة الصرف الصحي، كما أنه سيحد من المشاكل البيئية من خلال السيطرة الكاملة على الروائح في محطة معالجة مياه الصرف ونظام النقل، وكذلك الحدّ من المشاكل البيئية الناتجة عن فيضان مياه الصرف الصحي والتي تحدث بسبب الضغط الهيدروليكي الكبير الواقع على شبكة الصرف الصحي الحالية، حيث تفوق تدفقات الصرف الصحي قدرتها الاستيعابية.

صمم المشروع ليخدم منطقة جنوب الدوحة والنمو السكاني المتوقع لها، كما يمكن ربطه بمشاريع بنية تحتية مستقبلية. وسيتم عند اكتمال المشروع الاستغناء عن أكثر من عشرين محطة ضخ قديمة موجودة حالياً في المناطق السكنية والتجارية في جنوب الدوحة. سيتم الانتهاء من أعمال البرنامج على مراحل ابتداء من الربع الأول عام 2019.;

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button