😎 LifeStyle

Qatar Airways unveils new on-board dining experience

القطرية تطلق خدمة جديدة على الأولى والأعمال

DOHA: Qatar Airways has launched an exciting new on-board dining experience for its premium customers, starting with its European routes. The new concepts include newly-designed tableware, in-flight dining menus, cutlery and chinaware that are specially crafted to meet travellers’ high expectations and elevate their experience on board the airline’s award-winning aircraft.

Qatar Airways has also put a greater focus on featuring regional influences within the menu design process, which now sees the inclusion of new signature dishes to the in-flight menu based on route destinations, such as the offering of porcini and truffle risotto on Italian sectors. Traditionally prepared Arabic main dishes such as kabsa, biryani and flame-grilled meats, which offer a taste of the Middle East, will feature as a choice option across most routes.

New signature warm desserts will be introduced to passengers in the Business Class cabin, in addition to a luxurious afternoon tea experience on board selected routes. Attention to detail has been given to every new concept, from the mini condiment grinders dispensing ground black peppercorns and Himalayan pink salt, to tableware such as the linen-lined bread baskets that house a freshly baked trio of bread.

Qatar Airways Group Chief Executive, Akbar Al Baker, said: “Qatar Airways is thrilled to introduce a whole new on-board dining experience that will push the boundaries of premium travel for our esteemed passengers. Every new concept was designed and produced with the highest attention to detail and quality, to meet the exacting standards of our passengers”.

“Qatar Airways is collaborating closely with local farms and suppliers to produce products for our specific needs, promoting a ‘farm-to-table’ approach. Our in-flight dining menus are designed to align with the four seasons, better incorporating the use of locally-grown produce and tapping into authentic foods of local provenance delivering the very highest international standards,” he added.

The national carrier of Qatar has recognised the emerging trend of its travellers being more aware of their dietary needs and expressing interests in healthier food options.

Qatar Airways supports its customers’ desires and will now feature lighter options, such as fresh crisp salads, woodland berries, warm breakfast oatmeal and more. Healthier drink options such as “cold pressed” juice with great flavour combinations will also be available on selected menus to revitalise during a long flight.

The airline has also improved its indulgent treats, including an enhanced caviar service offering for First Class passengers, which is perfectly accompanied with a Balik-style salmon and showcased on a bespoke crystal plate.

Qatar Airways launched a highly-successful pre-select dining option last year, whereby passengers travelling in First and Business Class are able to pre-select one main course from the à la carte on-board menu as far as 14 days in advance and up to 24 hours before take-off. This is in addition to the existing Dine-on-Demand service already available for valued First and Business Class passengers. The pre-select service enables First and Business Class passengers to now enjoy even more choice and freedom to create their own personalised dining experience while travelling on selected long-haul flights from Doha.

To pre-select a meal, passengers simply need to log into ‘My Trips’ on the Qatar Airways website and choose from the seasonal menu available on their flight. Meals can also be ordered through the Qatar Airways mobile app.

دشنت الخطوط الجوية القطرية تجربة جديدة لتناول الطعام على الدرجة الأولى ودرجة رجال الأعمال، ابتداءً من الرحلات المتجهة إلى المدن الأوروبية. وتشتمل الخدمة الجديدة على أدوات مائدة جديدة، وقوائم جديدة للأطعمة، وأوان مميزة، حيث تم تصميمها جميعاً من أجل تلبية تطلعات المسافرين وتقديم أفضل الخدمات لهم على متن رحلات القطرية الحائزة عدة جوائز عالمية.

وأولت الخطوط الجوية القطرية اهتماماً كبيراً بما يتطلع المسافرون إلى تناوله خلال الرحلة، وذلك بتخصيص خيارات طعام حسب الوجهة المتجهين إليها. على سبيل المثال، تقدم القطرية أطباق بورسيني وترفل ريزوتو للمسافرين على الرحلات إلى إيطاليا، فيما تقدم الأطباق العربية الشهيرة مثل الكبسة والبرياني واللحم المشوي كأحد الخيارات المتاحة على غالبية الرحلات.

وسوف تقدم القطرية أيضاً حلويات ساخنة للمسافرين على درجة رجال الأعمال، بالإضافة إلى مجموعة من خيارات الشاي المتنوعة على الرحلات إلى عدد من الوجهات المختارة. وأعطت القطرية اهتماماً بأدق التفاصيل لتمنح المسافرين أفضل تجربة لتناول الطعام، مثل استخدام ماكينة خاصة لطحن البهارات وملح الهملايا الوردي، واستخدام أدوات مائدة مميزة مثل السلّة الخاصة لحفظ الخبز وإبقائه طازجاً.

وقال سعادة السيد أكبر الباكر، الرئيس التنفيذي لمجموعة الخطوط الجوية القطرية: “يسعدنا في الخطوط الجوية القطرية تدشين تجربة جديدة كلياً لتناول الطعام من شأنها إرساء معايير جديدة للسفر على الدرجة الأولى ودرجة رجال الأعمال. وتم تصميم هذه التجربة مع الاهتمام بأدق التفاصيل وتطبيق أعلى معايير الجودة من أجل تلبية تطلعات المسافرين على متن رحلاتنا”.

وأضاف الباكر: “تتعاون الخطوط الجوية القطرية مع عدد من المزارع ومزدوي الخدمات من دولة قطر من أجل تزويدنا بمنتجات تلبي متطلباتنا، ومساعدتنا على تطبيق نهج “من المزرعة إلى الطاولة”. وتم تصميم قائمة الطعام على متن رحلاتنا لتقدم خيارات أطعمة تتماشى مع مختلف فصول السنة، مع التركيز على تقديم ما يتطلع المسافرون إلى تناوله خلال الرحلة من خلال تخصيص خيارات طعام حسب الوجهة”.

وأدركت الخطوط الجوية القطرية احتياجات بعض المسافرين إلى خيارات طعام تتناسب مع نظامهم الغذائي وإقبالهم على خيارات الطعام الصحية. وسوف تقوم القطرية بتقديم خيارات أطعمة خفيفة ضمن قوائم الطعام، مثل عدد من أنواع السلطات الخفيفة والطازجة، والتوت البري، وإفطار دقيق الشوفان الساخن، وغيرها الكثير.

كما تقدم القطرية العديد من خيارات المشروبات الصحيّة، مثل العصير الطبيعي الطازج، مع العديد من النكهات التي ستتاح إلى وجهات مختارة من أجل تمكين المسافرين من استعادة نشاطهم على الرحلات طويلة المدى.

كما عززت القطرية من المقبلات التي تقدمها على متن الرحلات، بما في ذلك تقديم طبق الكافيار للمسافرين على الدرجة الأولى، والذي يقدم مع سمك السلمون على طبق من الكريستال.

وأطلقت الخطوط الجوية القطرية خدمة الاختيار المسبق لوجبات الطعام العام الماضي، حيث لاقت هذه الخدمة نجاحاً كبيراً بتمكينها المسافرين على الدرجة الأولى ودرجة رجال الأعمال من اختيار الطبق الرئيسي الذي سيقدم لهم على متن الرحلة من قائمة “ألا كارت” قبل 14 يوما وحتى 24 ساعة من موعد المغادرة. وبالإضافة إلى هذه الخدمة المميزة، توفّر الخطوط الجوية القطرية على متن رحلاتها خدمة “وجبات عند الطلب” للمسافرين على الدرجة الأولى ودرجة رجال الأعمال التي تتيح الفرصة أمام المسافرين على الدرجة الأولى ودرجة رجال الأعمال للاختيار من بين قائمة طويلة من الأطعمة وتناول ما يفضلونه على الرحلات طويلة المدى والمنطلقة من الدوحة.

لاختيار وجبة الطعام الرئيسية، يتعين على المسافرين على الدرجة الأولى ودرجة رجال الأعمال تسجيل الدخول إلى قائمة “رحلاتي” على موقع الخطوط الجوية القطرية، ثم الاختيار من بين قائمة الأطعمة المتوفرة على متن رحلتهم. كما يمكن للمسافرين اختيار الوجبة التي يفضلون تناولها على متن الرحلة عبر تطبيق الخطوط الجوية القطرية للهواتف المحمولة.

ومن شأن خدمة الاختيار المسبق لوجبات الطعام أن تصل بالخدمات الشهيرة للخطوط القطرية إلى آفاق جديدة وأن تكمل التجربة الجديدة للسفر على درجة رجال الأعمال كيو سويت. وسوف يتمكن المسافرون على الدرجة الأولى ودرجة رجال الأعمال من الصعود إلى الطائرة وهم مطمئنون بأن الوجبات التي قاموا بطلبها مسبقاً تنتظرهم وبإمكانهم تناولها متى أرادوا، لتمنحهم هذه الخدمة المزيد من الوقت للاسترخاء والاستمتاع بالعديد من وسائل الترفيه والراحة على متن الطائرة.

Qatar Airways unveils new on-board dining experience

 

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X