📚Education

Ministry of Awqaf and Islamic Affairs trains 21 Qatari Imams

“الأوقاف” تختتم الدورة الـ13 للأئمة والخطباء بجامع الإمام

DOHA: The Ministry of Awqaf and Islamic Affairs has provided training to 21 Qatari Imams (prayer leaders) and Khatib (who deliver Friday sermons) at a special course held at Imam Muhammad Ibn Abdul Wahhab Grand Mosque.

The course was organised by Dawa and Islamic Studies Institute run by the Call and Guidance Department at the Ministry. The course aims at preparing Qatari Imams by providing them enough knowledge to do their jobs, said Malullah Abdurrahman Al Jabir, Director of the Call and Guidance Department.

He said that the training progrme includes basis subjects of Islamic studies including jurisprudence, Fiqh, and Tajweed, Arabic language, grammar to improve the skills of trainees. He said that one of the key visions of the Ministry of Awqaf and Islamic Affairs is to prepare Qatari Imams as they can lead the prayers and deliver Friday sermons.

اختتمت صباح الخميس التاسع من مايو الجاري فعاليات الدورة “الثالثة عشرة للأئمة والخطباء القطريين”، التي نظمها معهد الدعوة والعلوم الإسلامية التابع لإدارة الدعوة والإرشاد الديني بوزارة الأوقاف والشؤون الإسلامية، وأقيمت فعالياتها بجامع الإمام محمد بن عبدالوهاب.

وأوضح السيد مال الله عبدالرحمن الجابر مدير إدارة الدعوة والإرشاد الديني بوزارة الأوقاف والشؤون الإسلامية، أن الاختبارات أجريت للمنتسبين لهذه الدورة بمقر المعهد بمبنى الوزارة، ولفت إلى أن هذه الدورة تأتي في إطار خطة الوزارة الرامية إلى إعداد الإمام القطري وتزويده بالعلوم الشرعية اللازمة لأداء هذه المهمة، مضيفاً أن الدورة ضمت المواد الشرعية الأساسية في العقيدة، والفقه، والتجويد، إضافة إلى علوم اللغة والنحو، بغية الارتقاء بمختلف الجوانب المعرفية لديهم.

وأكد الجابر أن وزارة الأوقاف والشؤون الإسلامية تولي برامج ودورات تأهيل الأئمة والخطباء القطريين أهمية كبرى، حيث تحرص على جذب شباب الوطن ورعايتهم والعمل على تأهيلهم للقيام بمهمة الدعوة إلى الله تعالى وإمامة الناس في الصلوات وإلقاء الدروس والمحاضرات بمساجد قطر العامرة، مشيراً إلى أن هذه الدورات تساهم في تنمية المهارات وزيادة القدرات لدى المشاركين بها لنشر العلم الشرعي بين شرائح المجتمع.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
2
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X