💰 Business

Karwa bags two Chinese honorary awards

“كروة” تحصل على عدد من الجوائز التكريمية

DOHA: Mowasalat (Karwa) has bagged two honorary awards during the ceremony held by the leading Chinese bus manufacturer, Higer Bus Company, at its 6th Overseas Business Conference 2018, in Suzhou city, China.

A delegation from Mowasalat management attended the conference, where Mowasalat received two prestigious awards of “Outstanding Contribution Award” and “Excellent Service Station Award”.

Khalid Kafoud, Mowasalat Government Relations Manager, received the awards on behalf of the company. Kafoud, highlighted during his speech in the conference, on the phenomenal growth of operations and fleet strength of Mowasalat till it reached what it is today, as the company moves on to accomplish Qatar Ministry of Transport and Communications’ and National vision.

Mowasalat received the awards due to the important role it played during its strategic collaboration with the Chinese Higer Bus Company for more than twelve years.

The strategic collaboration between the two companies has also culminated in the agreement to establish Karwa Motors plant (a subsidiary of Mowasalat “Karwa” and Oman Investment Fund) in a joint venture to establish a bus assembly plant in Duqm, Sultanate of Oman.

حصلت شركه مواصلات “كروة” على عدد من الجوائز التكريمية خلال الحفل الذي أقيم ضمن فعاليات مؤتمر الأعمال السادس لشركة هايجر الصينية الرائدة في مجال تصنيع الحافلات في مدينة سوزو، في الصين. وحضر المؤتمر وفد من ادارة شركة مواصلات “كروة”، حيث تم تسليم جائزتين “جائزة الإسهام المتميز” و”جائزة أفضل محطة خدمات” للسيد خالد كافود، مدير العلاقات الحكومية، بالأصالة عن إدارة شركة مواصلات.

وبعد عرض لمحة عامة عن تطور وأعمال الشركة أكد السيد خالد كافود خلال كلمته في المؤتمر على مدى تطور ونمو حجم عمليات الشركة وأسطولها من المركبات إلى أن وصلت لمستواها الحالي، وأكد على عزم الشركة لتحقيق رؤية وزارة المواصلات والاتصالات ورؤية قطر الوطنية.

وجاء تكريم شركه مواصلات “كروة”، نتيجةً لدورها الهام الذي لعبته خلال شراكتها الاستراتيجية مع شركه هايجر الصينية لأكثر من اثنا عشر عاماً مما أسهم في نهوض شركة هايجر وقدرة شركة مواصلات “كروة” على تقديم خدمات ما بعد البيع بكفاءة وجودة عاليتين مما حظي برضاء عملائها على جميع الأصعدة، حيث قامت شركة مواصلات “كروه” بأنشاء مرافق لصيانة وخدمات الحافلات ووظفت كوادر من المهندسين والعمال الذين تلقوا التدريبات المباشرة من الشركات الرئيسية المصنعة لمختلف أجزاء الحافلات مثل شركة “هايجر” المورد الرئيسي لأسطول الحافلات.

والجدير بالذكر أن الشراكة الاستراتيجية توجت بالاتفاق على انشاء وتطوير مصنع شركة كروة موتورز التابعة لشركة مواصلات مع الصندوق العماني للاستثمار، في مشروع مشترك لإنشاء مصنع لتجميع الحافلات في مدينة الدقم، بسلطنة عمان، ووُضع حجر الأساس لهذا المشروع في العام الماضي، ومن المقرر أن تبدأ شركة كروة موتورز في الإنتاج بحلول نهاية عام 2019 مما سيلبي احتياجات الدولتين والمنطقة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X