📚Education

Holy Quran contest begins at Katara

انطلاق مسابقة كتارا لتحفيظ القرآن الكريم

DOHA: Fifty children aged 10 to 12 years including girls are participating in the seventh Holy Quran memorisation competition for children which began at Katara Cultural Village on Sunday.

Organised by Katara Cultural Village on the occasion of the Holy month of Ramadan, the contest will continue until May 31.

The orientation sessions for the participants which began on Sunday include lessons in selected verses from the Holy Quran and the tradition of the Prophet (PUBH) (Hadith), prayer, Islamic history and Islamic etiquette.

Winners will be awarded prizes at the end of the competition.

The sessions for boys take place at the main mosque at Katara and for girls at the Golden Mosque at Katara after Asr prayers from Sunday to Thursday over two weeks.

The annual competition aims to keep children attached to the Islamic identity and values, through the study, memorisation and recitation of the Holy Quran.

انطلقت أمس الأحد الدورة السابعة لمسابقة كتارا في تحفيظ القرآن الكريم للأطفال ، وذلك بمشاركة 50 طفلاً تتراوح أعمارهم بين 10-12 عاماً ، حيث التحق الأولاد في جامع كتارا الكبير لينضموا لثلاث حلقات، بينما التحقت البنات بالمسجد الذهبي ضمن حلقتين.

وتشتمل الدورة القرآنية على تدريس أجزاء من القرآن الكريم وبعض الأحاديث النبوية الشريفة، بالإضافة إلى تعليم الأطفال الصلاة والوضوء وقصص الأنبياء والسيرة النبوية والآداب الإسلامية، حيث تتواصل الدورة يوميا من الأحد وحتى الخميس بعد صلاة العصر ولمدة ساعة ونصف الساعة ، وتستمر أسبوعين ، إذ من المقرر أن تقيم كتارا عند اختتام الدورة في نهاية الشهر الجاري ، حفلا تكريميا للفائزين بالمراكز الأولى بالمسابقة.

من جهة أخرى، أبدى أولياء أمور الأطفال المشاركين في الدورة السابعة لمسابقة كتارا في تحفيظ القرآن الكريم للأطفال اعجابهم بالمستوى المتطور للدورة التي تقام بإشراف حفاظ مؤهلين على درجة كبيرة من الكفاءة والخبرة.

وأعربوا عن شكرهم وتقديرهم لإقامة هذه الدورة المتميزة في شهر رمضان المبارك، مشيدين بالدور الهام الذي تقوم به كتارا عبر أنشطتها وبرامجها الدينية التي تهدف إلى ربط الأطفال والناشئة بكتاب الله من خلال حفظه وتدارسه وتلاوة آياته وتدبر معانيه والعمل بأحكامه، فضلاً عن أهمية هذه الدورة في غرس القيم الاسلامية الفاضلة والأخلاق الحميدة، والمستمدة من القرآن الكريم والسيرة النبوية.

وأعرب هؤلاء عن سرورهم بما يشتمل عليه برنامج الدورة من تحفيظ لسور من القرآن الكريم ، و تعريف الطلاب بالقيم والفضائل والأخلاق والسلوكيات المستمدة من ديننا الحنيف، بالإضافة الى الفروض والسنن وأخذ العبر من قصص الأنبياء والسيرة النبوية الشريفة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
X