🇶🇦 DOHA

Al Jazeera receives Gold Medal for ‘Demand Press Freedom Campaign’

الجزيرة تفوز بذهبية مهرجان نيويورك الدولي

DOHA: Al Jazeera has been awarded the Gold Medal for the ‘Demand Press Freedom Campaign’. The Medal was awarded by the New York International Television & Film Awards under the category of ‘Corporate Social Responsibility’, which took place during a Gala dinner ceremony attended by some of the top international media and broadcasters held in Las Vegas on April 10, 2018.

Abdulla Al Najjar, Executive Director for Global Brand and Communications, said: “It’s a great honour for Al Jazeera to be awarded with a Gold Medal for its ‘Demand Press Freedom Campaign’. In the aftermath of calls by Gulf blockading countries to shut down Al Jazeera, this award recognizes the need for Press Freedom across the globe in a time when oppressive restrictions on the media are on the increase. I would also like to take this opportunity to thank all those institutions and organizations which stood with Al Jazeera in support of press freedom”.

The NYF Television & Film awards are judged by award winning Directors, Producers, Writers, Actors and various other creative media professionals from across the globe.

فازت حملة “نطالب بحرية الصحافة” التي أطلقتها شبكة الجزيرة الإعلامية، بجائزة ذهبية في مهرجان نيويورك الدولي للتلفزيون والأفلام، عن فئة “المسؤولية الاجتماعية المؤسسية”. وسلمت الجائزة خلال حفل خاص أقيم في العاشر من إبريل الجاري بمدينة لاس فيغاس، بحضور جمع من الشخصيات الإعلامية الدولية.

قال عبد الله النجار، المدير التنفيذي للهوية المؤسسية والاتصال الدولي بشبكة الجزيرة الإعلامية: “إنه شرف عظيم أن تفوز الجزيرة بالميدالية الذهبية عن حملتها التي أطلقتها للمطالبة بحرية الصحافة تزامنا مع مطالب دول حصار من قطر بإغلاق الشبكة ووقف بثها. إن هذه الجائزة دليل على أهمية حرية الصحافة في وقتنا الحالي الذي يشهد فيه الإعلام استهدافا متصاعداً. وأود أن أشكر بهذه المناسبة كل المؤسسات والهيئات الإعلامية التي وقفت مع الجزيرة ودعمت حرية الصحافة”.

تضم اللجنة التحكيمية لمهرجان نيويورك الدولي للأفلام والتلفزيون مجموعة من المخرجين والمنتجين الحائزين جوائز عالمية، مع ممثلين لمؤسسات إبداعية وإعلامية دولية، ومتخصصين في مجالات أخرى.

وسبق أن حصلت حملة “نطالب بحرية الصحافة” على شهادة تقدير من لجنة جوائز إي أم أي الدعائية، عن فئة “الإعلام الاجتماعي”، وتأهلت الحملة كذلك للمنافسة النهائية على جوائز “ون شو” في نيويورك، التي تعلن نتائجها في مايو المقبل.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
X