🇶🇦 DOHA

AFG College – University of Aberdeen appoints ‘Entrepreneur in Residence’

كلية «إيه إف جي» تعيّن «رائد الأعمال الكويتي إبراهيم السمادي»

DOHA: AFG College– University of Aberdeen has appointed Ebraheem Al Samadi, a Kuwaiti entrepreneur as ‘Entrepreneur in Residence’.

A highly successful young entrepreneur, Ebraheem Al Samadi has developed highly successful retail businesses in the Gulf region as well as in Europe and the US.

Al Samadi said: “I am excited and honoured to be appointed Entrepreneur in Residence. I believe in the importance of role models and am passionate about passing on entrepreneurial knowledge.” Al Samadi has been nominated for and awarded numerous business and lifestyle awards including Ahlan Hot 100, CEO Magazine CEO of the Year and Arabian Business Start Up of the Year.

He was presented with his ‘Entrepreneur in Residence’ certificate by Linda-Jane Buckle, Director of Business Development (Academic) and members of the AFG College – University of Aberdeen Student Advisory Board for Entrepreneurs in Qatar: Sheikh Abdulla Al Thani; Ahmed Al Haider and Abdulrahman Al Theyab.

Linda-Jane Buckle, Director of Business Development (Academic) added: “Appointing an Entrepreneur in Residence is part of an ongoing commitment to nurturing entrepreneurship on our campus. We are focused on contributing to the further development of Qatar’s entrepreneurial ecosystem in line with the new Five Year National Strategy 2018-2022.”

AFG College-University of Aberdeen understand the value that can be created through entrepreneurism and enterprise. The role of ‘Entrepreneur in Residence’ has been created to provide students with a successful entrepreneurial role model who will also be active in supporting further student focused projects encouraging entrepreneurism.

عيّنت كلية «إيه إف جي» بالتعاون مع جامعة أبردين، إبراهيم السمادي رجل الأعمال الكويتي «كرائد أعمال في الجامعة». إبراهيم السمادي رجل أعمال شاب ناجح جداً، فقد قام بإنشاء مشاريع تجارية في منطقة الخليج وأوروبا والولايات الأميركية.

وفي هذا الإطار قال إبراهيم السمادي: «أنا متحمس جداً، ويشرفني تعييني كرجل أعمال، فأنا أؤمن بأهمية الريادة كما أنني شغوف بإعطاء معلومات عن ريادة الأعمال». رُشّح وحاز السمادي على العديد من الجوائز في إدارة المشاريع ونمط الحياة، منها «أهلا هوت 100»، والمدير التنفيذي للعام في مجلة «سي إي أو» وأفضل مشروع عربي ناشئ للعام.

وقد قدم السمادي كرائد أعمال من قبل ليندا جين باكل مدير تطوير الأعمال الأكاديمي لكلية «إيه إف جي» بالتعاون مع جامعة أبردين، وعدد من أعضاء الفريق الاستشاري للطلاب لرواد الأعمال في قطر: الشيخ عبد الله آل ثاني، أحمد الحيدر، وعبد الرحمن الذياب.

وأضافت ليندا جين باكل مدير تطوير الأعمال الأكاديمي: «تعيين رجل أعمال في الجامعة هو جزء من التزامنا المستمر نحو تبني ريادة الأعمال في الحرم الجامعي. ونحن نركز على المساهمة في تطوير النظام البيئي الريادي في قطر بما يتماشى مع الاستراتيجية الوطنية للسنوات الخمس المقبلة 2018-2022». ولأن كلية «إيه إف جي» تفهم القيمة التي يمكن خلقها من خلال تنظيم المشاريع والأعمال، فقد تم إنشاء دور رجل الأعمال في الجامعة لتزويد الطلاب بنموذج ناجح في مجال إدارة المشاريع، حيث إن السمادي سيكون ناشطاً في دعم المزيد من مشاريع الطلاب في مجال ريادة الأعمال.

تعد جامعة أبردين خامس أقدم جامعة في المملكة المتحدة، ولها أكثر من 500 عام من التراث في التميز في البحث والتدريس. توفر الجامعة الفرص لجميع طلابها والخريجين، عبر مجموعة من التخصصات المختلفة، ويمثل تأسيس برامج جامعة أبردين في قطر، أول شراكة دولية بين المؤسسات.;

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X