⚽ QSL🏆 Sport

Second-half goals give Qatar SC win
نادي قطر يضمن بقاءه في الدوري بعد فوزه على الخور

Second-half goals give Qatar SC win

نادي قطر يضمن بقاءه في الدوري بعد فوزه على الخور

DOHA: Two goals in the second half yesterday powered Qatar SC to a 2-0 win over Al Khor in round 20 of the QNB Stars League.

An easy penalty by Bruno Gallo (48) and a slick finish by Osama Omari (58) saw Qatar SC home at Al Khor Stadium. It was Qatar SC’s sixth win of the season.

The first 20 minutes of the clash saw Qatar SC keeping ball possession 55 percent to put pressure on their rivals but it was the referee who was seen cautioning players against reckless tackles.

In the 18th minute, Gallo stepped on the foot of Soroush Hossein who had his right ankle heavily strapped.

The foul caused a long stoppage in play. Close to the half-hour mark, referee Abdulrahman Al Jassim even cautioned Al Khor coach Beyaoui Nacif for gesturing towards match officials.

To break the deadlock, Mohammad Jassimi of Qatar SC launched a powerful shot close to the Al Khor box but the ball sailed just above the crossbar in the 35th minute. Five minutes later, Qatar SC’s U-23 player Omar Ahmed Al Emadi unleashed a right-footed drive that also sailed past the Al Khor goalpost as the visitors continued to dominate play.

Despite a goalless first half, Qatar SC kicked off proceedings with a quick goal early in the second.

Gallo easily converted a penalty in 48th minute after Al Khor’s Reza Najaf was booked with a yellow for a reckless tackle in his own box. In the 55th minute, Al Khor’s Hossein produced a snap-header but his deflection missed the target narrowly.

Three minutes later, Qatar SC doubled their lead when Omari dribbled past two defenders before easily beating Al Khor keeper for his side’s second goal.

تجاوز نادي قطر مرحلة الخطر وأكد بقاءه رسمياً في الدوري القطري لكرة القدم (دوري نجوم QNB ) قبل أسبوعين من النهاية، بعد فوزه المثير على الخور بهدفين دون رد، في اللقاء الذي جرى مساء اليوم، على استاد الخور ضمن ختام مباريات الأسبوع العشرين للدوري.

وبهذه النتيجة، رفع قطر رصيده إلى 22 نقطة، فيما تجمد رصيد الخور عند 18 نقطة، في المركز العاشر.

ووضعت هذه الخسارة فريق الخور في موقف صعب، وأصبح مع المرخية والخريطيات، من المهددين بالهبوط أو لعب المباراة الفاصلة… وعليه أن ينتظر ما تسفر عنه الجولتان الأخيرتان في الدوري .

جاءت المباراة جيدة المستوى ومتكافئة، لا سيما في الشوط الأول، لكن الثاني شهد سيطرة قطر، الذي أحرز هدفين في أول عشر دقائق.

وكان الشوط الأول قد انتهى بالتعادل السلبي بين الفريقين، حيث كانت اندفاعة فريق قطر في الدقائق الأولى صوب ساحة الخور بحثاً عن هدف السبق وهو ما جعل الخور يحترس دفاعياً.. واعتمد نادي قطر على الكرات الثابتة سواء من ركنية أو أخطاء قرب خط الجزاء إلا أنها لم تستغل أيضاً، وحاول الخور الخروج من تراجعه لاسيما أنه يملك ما يمكن أن يساعده عبر ماديسون سوريش رفعيي ونجو كام.

وبعد هجمات متبادلة من الفريقين لم يتمكن أي منهما من التسجيل في الشوط الأول الذي كان متوسطا من حيث المستوى والأداء الفني وغلب عليه الحذر من الفريقين خشية هدف السبق الذي قد يضرب خطط وتكتيك أي مدرب، وبمرور الوقت فرض التعادل السلبي نفسه على نهاية الشوط الأول.

في الشوط الثاني، كشر نادي قطر عن أنيابه عندما بدأ التسجيل بالدقيقة 47 من ركلة جزاء تصدى لها اللاعب برونو جالو وسددها على يسار الحارس خليفة أبو بكر.. وتراجع أداء الخور لاسيما بعد خروج ماديسون بوقت مبكر من الشوط الثاني وهو ما أثر سلباً على الهجوم في صفوفه.

واستغل نادي قطر وضع الدفاع بالخور المرتبك وبادر بالهجوم ومن هجمة سريعة نجح فهد خلفان في أن يمرر كرة بينية إلى أسامة أومري لينفرد بالحارس ويحاروه ومن ثم سددها إلى الشباك بكل هدوء مضيفاً الهدف الثاني لفريقه وسط أداء مميز، وهو على خلاف ما كان عليه الخور الذي لعب في ملعبه وبين جماهيره، وقد حاول بعد هدفي قطر التعديل والعودة غير أنه لم يتمكن من ذلك لتنتهي المباراة بفوز نادي قطر بهدفين دون رد.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X