additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

👮‍♂️ Government

Qatar committed to protecting environment

وزير البلدية والبيئة: قطر حريصة على حماية البيئة والتصدي لظاهرة التغير المناخي

DOHA: Minister of Municipality and Environment H E Mohamed bin Abdullah Al Rumaihi has said that Qatar pays great attention in protecting the environment.

The Minister added that some of the country’s efforts in the field were related specifically to dealing with climate change, where the State of Qatar has shown a commitment to playing a prominent regional and international role.

“This was reflected in the country’s constant efforts in supporting global efforts in protecting the environment and stopping the depletion of natural resources,” he added.

The Minister was giving a speech to mark Earth Hour, which is celebrated by countries around the world on the last Saturday of March of every year.

The Minister said that the lights remained off in Qatar from 8:30pm to 9:30pm. “The goals of the celebration is to raise awareness on climate change and to encourage the rationalisation of energy consumption.”

He added that the participation of the Ministry of Municipality and Environment in this world event aimed to draw attention to the need to address the phenomenon of climate change.

The Minister said that Earth Hour can help promote a culture of preserving the planet just by encouraging people around the world to turn off the lights for one hour on one day of the year in a symbolic gesture.

The Minister called on everyone to participate in the event and to practice the conservation of energy in their daily lives. He called on preserving natural resources in support of international efforts to create a collective awareness on the importance of protecting the environment from pollution.

The Minister called on everyone to work to promote a change in environmentally unfriendly behaviors in a bid to pursue a clean and healthy environment for the future generations.

أكد سعادة السيد محمد بن عبدالله الرميحي وزير البلدية والبيئة إن دولة قطر في ظل قيادتنا الرشيدة تولي اهتماما كبيرا بحماية البيئة، بما فيها جهود التعامل مع التغير المناخي والقيام بدور إقليمي ودولي بارز ومؤثر في هذا المجال، كما أطلقت العديد من المبادرات والمشاريع الرائدة لا سيما جهودها في المحافل المحلية والدولية وسعيها الدائم لدعم الجهود العالمية لحماية البيئة ووقف استنزاف الموارد الطبيعية.

وقال سعادة الوزير في كلمته بمناسبة حملة “ساعة الأرض” التي تشارك دول العالم فيها مساء آخر يوم سبت في شهر مارس من كل سنة ، من خلال إطفاء الأنوار لمدة ساعة من الساعة الثامنة والنصف إلى الساعة التاسعة والنصف ، وذلك بهدف إثارة الانتباه إلى ضرورة المحافظة على البيئة في مواجهة التغير المناخي وتشجيع الأفراد والمؤسسات إلى اتخاذ مبادرات لترشيد استهلاك الكهرباء والماء يومياً ومحاربة التلوث، والإسهام في ترشيد الاستهلاك بصفة عامة، حيث تم اختيار شعار ساعة الأرض لسنة 2018 ” لنتواصل مع الأرض”.

وأضاف بأن مشاركة وزارة البلدية والبيئة بالحدث العالمي (ساعة الأرض) من خلال قيامها إطفاء الأنوار لمدة ساعة مساء السبت (24 مارس) بعدد من المباني والمنشآت الرئيسية التابعة للوزارة، إنما يهدف إلى لفت الأنظار بضرورة التصدي لظاهرة التغير المناخي ، والتوعية بخطورة هذه التغيرات وبشكل عملي ملموس في المساهمة في مواجهة أكبر خطر يهدد البيئة وهو تأثيرات التغير المناخي على الحياة في كوكبنا، والحد من الانبعاثات الكربونية شديدة الضرر على البيئة وحياة الإنسان .

وأكد سعادته إن ساعة الأرض هي نمط توعوي يهدف إلى خلق ثقافة بيئية للمحافظة على كوكب الأرض، من خلال إطفاء الأنوار الذي هو رسالة رمزية لتشجيع الناس على خفض الانبعاثات الكربونية الضارة بالبيئة التي تطلقها الأجهزة الكهربائية والمصابيح المتوهجة، حيث تشارك وزارة البلدية والبيئة العديد من الجهات الحكومية والخاصة بهذه المناسبة لكونها رسالة هامة لرفع الوعي البيئي بأهمية الموارد الطبيعية والمحافظة على مناخ الكوكب.

ودعا سعادته الجميع إلى ضرورة المشاركة وبشكل دائم وبمختلف الممارسات اليومية في ترشيد استهلاك الطاقة والمياه والحفاظ على الموارد الطبيعية، دعماً للجهود الدولية الرامية إلى تشكيل وعي جماعي إنساني للحفاظ على البيئة من التلوث ومن الإضرار بصحة الإنسان وبقائه.

وتمنى سعادته للجميع التوفيق والنجاح في تعزيز الاهتمام بتغيير السلوكيات غير الصديقة للبيئة من أجل بيئة نظيفة وصحية للأجيال القادمة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button