🇶🇦 DOHA

Qatar Airways A350-900 lands in Atlanta

القطرية تسيّر طائرة إيرباص A350 إلى أتلانتا

DOHA: Qatar Airways announced yesterday that it now services the Atlanta market with its ultra-modern Airbus A350-900, bringing a new level of aerodynamics, design and advanced technology to international travellers in Atlanta.

Skytrax’s reigning “Airline of the Year” has marked the occasion with a water canon salute and special celebration at the airport for its passengers in celebration of the inaugural service, which included surprising passengers with a celebratory Qatar Airways-themed cake and refreshments as well as complimentary in-flight Wi-Fi.

The airline operates daily flights from Hartsfield-Jackson Atlanta International Airport (ATL), and is the only carrier to offer nonstop flights between Atlanta and Qatar, connecting corporate and leisure travellers in the Atlanta market to more than 150 destinations worldwide via the airline’s home and hub, Hamad International Airport (HIA) in Doha, Qatar.

“We are exceptionally proud to deploy the state-of-the-art A350 aircraft on our popular Atlanta-Doha route. Since our arrival in Atlanta in 2016, we’ve been honoured to provide the utmost travel experience to the local community, as Atlanta has been and continues to be a key route for business and leisure traffic,” said Akbar Al Baker, Group Chief Executive, Qatar Airways.

“With our extensive network and Doha-based hub, we offer geographic advantages other airlines cannot; conveniently connecting passengers to the Far East, Africa and the Middle East. With our A350 arrival, Atlantans will continue to enjoy unprecedented levels of comfort and innovation that will meet their long-haul demands,” he said.

Qatar Airways was the global launch customer of the Airbus A350 in December 2014, and debuted the ultra-modern aircraft in the United States in January 2016 to Philadelphia. Just last month, the award-winning airline welcomed Airbus’ newest twin-aisle jet, the Airbus A350-1000, for which it is the global launch customer once again.

The state-of-the-art aircraft features 36 seats in Business Class in a spacious 1-2-1 configuration, featuring 80-inch fully flat horizontal beds and a 247 seating capacity in Economy Class in a 3-3-3 layout.

أعلنت الخطوط الجوية القطرية عن تسيير طائرة من طراز إيرباص A350-900 على الرحلات الجوية إلى مدينة أتلانتا في الولايات المتحدة الأمريكية اعتباراً من أمس لتتيح بذلك مستوى جديدا من الخدمات الراقية والتكنولوجيا الحديثة والتصميم المميز لجميع المسافرين على الرحلات الدولية من وإلى أتلانتا. وخصصت الخطوط القطرية احتفالاً مميزاً اشتمل على إطلاق أقواس المياه وتوزيع حلويات ومرطبات وإتاحة خدمة الإنترنت اللاسلكي لجميع المسافرين بمناسبة وصول أول رحلة جوية على متن الطائرة الجديدة.

وتشغّل الخطوط القطرية رحلات يومية من مطار حمد الدولي في الدوحة إلى مطار هارتسفيلد جاكسون الدولي بمدينة أتلانتا، وتعد شركة الطيران الوحيدة التي تسيّر رحلات مباشرة بين أتلانتا ودولة قطر، لتمنح المسافرين بغرض السياحة أو العمل بذلك خيارات سفر متنوعة إلى أكثر من 150 وجهة في مختلف أنحاء العالم عبر مقر عملياتها بمطار حمد الدولي في دولة قطر.

وقال سعادة السيد أكبر الباكر، الرئيس التنفيذي لمجموعة الخطوط الجوية القطرية: “نفتخر بتشغيل طائرة من طراز إيرباص A350-900 على رحلاتنا الجوية بين الدوحة وأتلاتنا ، حيث تأتي هذه الخطوة ضمن جهودنا المتواصلة لتقديم أفضل تجربة سفر في الأجواء لجميع المسافرين من وإلى أتلاتنا منذ وصول رحلتنا الافتتاحية في عام 2016. وتعد مدينة أتلانتا إحدى الوجهات المفضلة لمسافرينا سواءً بغرض السياحة أو العمل.

وبفضل شبكة وجهاتنا العالمية والموقع الجغرافي لمقر عملياتنا في الدوحة، فإننا نمتلك ميزة جغرافية لا تمتلكها شركات الطيران الأخرى، حيث يمكننا هذا الأمر من تقديم رحلات طيران مريحة للمسافرين إلى الشرق الأقصى وأفريقيا والشرق الأوسط. وفي النهاية، أود التأكيد أن المسافرين من أتلانتا سوف يحظون بالفرصة لتجربة أعلى مستويات الراحة والابتكار التي بلا شك ستلبي تطلعاتهم حول الرحلات طويلة المدى”.

وكانت الخطوط الجوية القطرية المشغل العالمي الأول لطائرة إيرباص A350 في شهر ديسمبر لعام 2014، وسيّرت هذه الطائرة لأول مرة إلى الولايات المتحدة في شهر يناير لعام 2016 إلى فيلادلفيا. ورحّبت القطرية الشهر الماضي بأول طائرة في العالم من طراز إيرباص A350-1000 حيث أصبحت المشغل العالمي الأول لهذا الطراز أيضاً.

Tags
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

X