additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

🍕F&B

More than 400,000 visit 11-day QIFF fiesta

400,000-من رواد المهرجان تدفقوا على حديقة الفندق على مدار الأحد عشر يوماً الماضية..

DOHA: More than 400,000 people visited the 11-day annual Qatar International Food Festival (QIFF) which concluded on a high note yesterday, said organisers.

Held from March 15 to 25 at the Hotel Park, the ninth edition of the country’s longest-running food festival showcased the best the country has to offer in food and beverage bringing a rich mix of flavours, cultures and entertainment.

While the festival has drawn to a close, QIFF continues to offer exciting culinary experiences through the special QIFF Menu which will continue at participating restaurants and cafes until end of this month. The Menu allows residents and visitors to enjoy mouth-watering food groupings of at least three menu items at a pre-set price of either QR49 or QR99.

Rashed Al Qurese, Chief Marketing & Promotion Officer at Qatar Tourism Authority (QTA), said, “Festivals such as QIFF form part of our wider tourism strategy to grow and diversify the country’s tourism offerings, particularly in the area of family and urban entertainment.”

He added, “As QIFF continues to grow year on year, we are particularly pleased to see a similar growth in the private sector’s involvement in the country’s festivals. And, we look forward to continuing this trend as we take steady strides towards accomplishing the goals set in the Next Chapter of QNTSS 2030.”

Numerous partners representing the entertainment, hospitality and F&B sectors in Qatar supported this year’s QIFF including the festival’s strategic partner Katara Hospitality – Qatar-based global hotel owner, developer and operator.

Hamad Abdulla Al Mulla (pictured), Chief Executive Officer at Katara Hospitality, said: “Katara Hospitality is proud of its involvement in the 9th annual Qatar International Food Festival, which has, over the last 11 days, brought Qataris, residents and visitors alike together to celebrate and share excellent culinary experiences.

He added: “QIFF has given Katara Hospitality the opportunity to showcase the impeccable natural landscape of Hotel Park which demonstrates our commitment to social responsibility and sustainability. We would like to thank and congratulate QTA for all of its hard work, support, and dedication in promoting the festival and we look forward to more successful collaborations in the years to come.”

Among the crowd-pullers at the festival was the Cooking Theatre which saw more than 30 local, regional and international food celebrities run live demonstrations and share their best cooking tips and tricks.

The line-up included Austrian-born Wolfgang Puck, US’s Christine Ha, Japan’s Iron Chef Masaharu Morimoto, Kuwait’s Sulaiman Al Qassar, Fawaz Al Omaim and Asma AlBahar, the Philippines’ Luis Rey ‘Niño’ Logarta, Lebanon’s Chef Ramzi, Turkey’s Murat Bozok and Qatar’s Aisha Al-Tamimi.

Hollywood’s favourite chef, Wolfgang Puck said, “Qatar is a big destination in the Middle East today and people come from all over the world because Qatar Airways flies everywhere. It is truly an international food city with great food where you can get street food or go to a nice restaurant.”

Canada’s baking sweetheart, Anna Olson said, “I think a visit to Doha is just so easy. It’s on the way to so many places but also a destination in itself. As a Canadian, we love travel and adventure and we also love going to that next new place and I think we are going to start hearing more adventurous stories of people’s visit to Doha.”

QIFF’s support for the local community extended beyond providing a platform for budding entrepreneurs to showcase their F&B products. Early on in the month, QIFF organisers partnered with Msheireb Museums to deliver a healthy food and nutrition awareness programme for 700 students from 14 schools, including Shafallah.

Throughout the festival, two booths were designated for the Social Development Centre (Nama), where home-based businesses showcased their wares. And in collaboration with Tarsheed, the festival grounds dimmed their lights for a minute on March 24 to join in the international Earth Hour movement.

اختُتمت مساء اليوم، الأحد، فعاليات مهرجان قطر الدولي للأغذية، وذلك بعد 11 يوماً احتفى خلالها المهرجان بتنوع وثراء ما يقدمه قطاع الأغذية والمشروبات في قطر وما يوفره من عروض لمحبي الطعام باختلاف ثقافاتهم وأذواقهم. وقد قدَّمت النسخة التاسعة من المهرجان والتي استمرت من 15 وحتى 25 مارس مائدة عامرة بالفعاليات وفنون الطهي والعروض الثقافية في حديقة الفندق التي استقطبت أكثر من 400,000 من زوار قطر وسكانها.

ورغم إسدال الستار على فعاليات النسخة التاسعة من مهرجان قطر الدولي للأغذية، فسوف يستمر تعزيز الشغف بتجارب الطهي وتناول الطعام، وذلك عبر “قوائم المهرجان” التي سوف تواصل تقديمها المطاعم والمقاهي المشاركة حتى نهاية شهر مارس الجاري. وتتيح هذه القوائم للزوار والمقيمين فرصة الاستمتاع بثلاثة أصناف على الأقل من أشهى الأطباق بأسعار ثابتة هي 49 أو 99 ريال قطري.

وقد علّق السيد راشد القريصي، رئيس قطاع التسويق والترويج في الهيئة العامة للسياحة قائلاً: “تشكل المهرجانات مثل مهرجان قطر الدولي للأغذية مكوناً رئيسياً ضمن استراتيجيتنا الرامية لتعزيز وتنويع العروض والمزايا السياحية التي توفرها قطر لزوارها، ولا سيما في مجال الترفيه العائلي والحضري. وبينما يعزز مهرجان قطر الدولي للأغذية نموه سنة بعد أخرى، فإنه يسعدنا أيضاً أن نرى نمواً مماثلاً على مستوى مشاركة القطاع الخاص في هذه المهرجانات التي تقام في البلاد. ونحن نتطلع إلى استمرار هذا الاتجاه فيما نمضي بخطى كبيرة وثابتة على طريق تحقيق الأهداف التي حددتها المرحلة القادمة من الاستراتيجية الوطنية لقطاع السياحة 2030.”.

وقد تولت الهيئة العامة للسياحة تنظيم وتنفيذ مهرجان قطر الدولي للأغذية 2018 بالتعاون مع العديد من الشركاء الذين يمثلون قطاعات متنوعة تشمل الترفيه والضيافة والأطعمة والمشروبات في قطر. وكانت كتارا للضيافة وهي شركة عالمية مالكة ومطورة ومشغلة للفنادق وتتخذ من قطر مقراً لها، هي الشريك الاستراتيجي للمهرجان.

وعلق حمد عبدالله الملا، الرئيس التنفيذي لشركة كتارا للضيافة، قائلاً: “إنه لمن دواعي فخرنا أن نشارك في مهرجان قطر الدولي للأغذية في نسخته التاسعة، والذي جمع خلال الأحد عشر يوماً الماضية، القطريين والمقيمين والزوار ومحبي الثقافة للاستمتاع بالتجارب المميزة التي يقدمها المهرجان. كما قد ساهم وبشكل كبير في تقديم صورة شاملة لنشاطات حديقة الفندق والتي تعكس إسهاماتنا في الاستدامة ومسؤولياتنا الاجتماعية. هذا ونود أن نتقدم بالتهنئة للهيئة العامة للسياحة في قطر لما قدمته من مجهودات حثيثة ودعم متواصل، في سبيل إنجاح هذا المهرجان. كما أننا نتطلع لمزيد من التعاون والعمل المشترك خلال السنوات القادمة.”

مسرح الطهي المباشر

وقد استقطب مسرح الطهي، وهو الفعالية الرئيسية لمهرجان قطر الدولي للأغذية، أكثر من 30 طاهياً من صفوة الطهاة في قطر والعالم، حيث قدموا تجارب طهي حية وتفاعلية وشاركوا عشاق الطعام من رواد المهرجان نصائحهم وتجاربهم في فنون الطهي. وقد تضمنت القائمة كوكبة من أشهر الطهاة وهم الشيف العالمي ولفجانج باك، والشيف الأمريكية كريستين ها، والشيف الياباني الشهير مساهارو موريموتو والذي يعرف باسم الشيف الحديدي، وطهاة دولة الكويت الشقيقة وهم سليمان القصار وفواز العميم وأسماء البحر، والشيف الفلبيني لويس نينو لوجارتا، والشيف اللبناني الشهير رمزي، والشيف التركي مراد بوزوك، والشيف القطرية ومقدمة البرامج عائشة التميمي.

وتعليقًاً على زيارته إلى قطر، قال الشيف ولفجانج باك، وهو الطاهي القائم على مأدبة الحفل السنوي لجوائز الأوسكار: “أصبحت قطر اليوم وجهة رائدة في منطقة الشرق الأوسط، ويقصدها الزوار من جميع أنحاء العالم بسهولة بفضل الخطوط الجوية القطرية التي تسيّر رحلاتها إلى كل مكان في العالم. كما أن الدوحة أصبحت حقاً إحدى عواصم الطعام في العالم حيث توفر لمحبي الطعام خيارات متنوعة من أشهى الأطباق سواء داخل المطاعم الفاخرة أو على عربات الطعام.”

أما شيف المعجنات الشهيرة آنا أولسون، فقالت: “أعتقد أن زيارة الدوحة أصبحت أمراً سهلاً للغاية الآن. فهي تقع على الطريق المؤدية إلى العديد من الوجهات الأخرى، كما أنها تمثل في حد ذاتها وجهة تستحق الزيارة. ولأننا في كندا نعشق السفر والمغامرة ونحب التعرف على الأماكن الجديدة فأعتقد أننا سوف نسمع قريباً عن مزيد من الكنديين الذين سوف يتبعون شغفهم ويزورون الدوحة.”

الجانب المجتمعي للطعام

وقد تجاوز الدعم الذي قدّمه مهرجان قطر الدولي للأغذية للمجتمع المحلي هذا العام نطاق مساعدة رواد الأعمال على عرض منتجاتهم من المأكولات والمشروبات. ففي مطلع هذا الشهر، قدّم منظمو مهرجان قطر الدولي للأغذية بالتعاون مع متاحف مشيرب برنامجاً توعوياً حول الغذاء الصحي لسبعمائة طالب وطالبة ينتمون لـ 14 مدرسة حكومية وخاصة في قطر من ضمنهم طلاب مركز الشفلح. كما شارك في المهرجان، جناحان تابعان لمركز الإنماء الاجتماعي “نماء”، وذلك حتى يمكن للأسر المنتجة عرض منتجاتها من خلالهما. وبالتعاون مع ترشيد، تم إطفاء الانوار بأرض المهرجان لمدة دقيقة كاملة يوم 24 مارس تضامناً مع حركة ساعة الأرض.

أما في اليوم الأخير من المهرجان، فقد أُتيح لثمانية متطوعين من برنامج “طُموح” الصعود إلى مسرح الطهي والمشاركة في إحدى مسابقات الطهي، التي تم توزيع طعامها على الموظفين والعاملين من مقدمي خدمات الدعم على أرض المهرجان.

شركاء المهرجان

ويعود نجاح المهرجان لدعم العديد من الشركاء ومن بينهم متاحف مشيرب ومؤسسة الدوحة للأفلام وbeIN وجمعية قطر للطهاة ومجموعة عسكر و Mini Zoo Events ومياه ريان و RAW ME وزوماتو وطلبات وأوبر وتلفزيون قطر وقناة الريان الفضائية وراديو Olive.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button