🚘 Cars

Genesis G70 Middle East Launch Confirmed for April

إبريل المقبل موعد إطلاق الطراز G70 من “جينيسيس” في الشرق الأوسط

– Compact sedan will be third Genesis model in region
– Dynamic styling is matched with comfort and performance
– New model completes core sedan range for Genesis brand

March 28, 2018 – Luxury car brand Genesis has confirmed its G70 luxury sport sedan will have its official Middle East launch during April. The model will be the third Genesis model to arrive in the region, extending the brand’s range of passenger sedans alongside the flagship large G90 and mid-sized G80. In Qatar, Skyline Automotive is the official distribution partner of the Genesis brand.

“The G70 will further enhance customer appeal of the Genesis range, offering the style, comfort, and refined performance that is critical in a very competitive sporty segment of the premium automotive market.” said Genesis General Manager for Africa and the Middle East, Altar Yilmaz.

“Genesis will succeed by offering a car that is distinctively different from its rivals, and one that leads the market for its combination of athletic elegance, advanced technology, and best-in-class driving performance.”

Unveiled globally in Korea in September 2017, The Genesis G70 is an athletic sedan with graceful and dynamic exterior styling, and elegant and intuitively designed interior.

Middle East versions will be offered with a choice of two petrol engines: a 2.0-liter turbocharged 4-cylinder, or a turbocharged 3.3-liter V6. Both are coupled to an 8-speed automatic transmission, which is ideally matched to the powerful torque curve of the engines. The G70 also incorporates numerous advanced driver assist systems, excellent standards of occupant safety, and a high level of connectivity.

“With the G70, Genesis now offers core products in each main luxury sedan category, and we have achieved this in little more than a year,” said Altar Yilmaz.

Details of the launch are yet to be announced. Deliveries of the Genesis G70 are expected to begin in selected markets in the second quarter of 2018.

– الطراز يجمع التصميم الديناميكي بمزايا الراحة والأداء العالي

– G70 تستكمل تشكيلة طرز السيدان الأساسية للعلامة “جينيسيس”

82مارس 2018 – كشفت جينيسيس عن موعد إطلاق الطراز الأحدث من سياراتها في المنطقة. وقالت علامة السيارات الفاخرة إن سيارة السيدان من طراز G70 سوف تُطلق رسمياً في منطقة الشرق الأوسط خلال إبريل من العام الجاري. ومن المنتظر أن يصبح هذا الطراز ذو الطابع الرياضي ثالث طرز العلامة الراقية في المنطقة عندما ينضمّ في إبريل إلى شقيقه الأكبر G90 والآخر متوسط الحجم G80. وفي قطر تحديدا، شركة سكايلاين للسيارات هي الشريك الرسمي لماركة جينيسيس.

وأكّد آلتر يلماظ المدير العام لجنيسيس في إفريقيا والشرق الأوسط، بهذه المناسبة، أن الطراز المرتقب G70 سوف يُضفي مزيداً من الجاذبية على تشكيلة سيارات جينيسيس، نظراً لاتسامه بأناقة التصميم وراحة الركوب ونقاوة الأداء العالي، معتبراً أن هذه السمات “مهمة في فئة السيارات الراقية ذات الطابع الرياضي والتي تتميز بالتنافسية الشديدة”، وأضاف: “تقديم جينيسيس سيارة تختلف عن منافساتها اختلافاً متميزاً من شأنه أن يجعل النجاح حليفها، لا سيما وأن تركيبتها الفريدة من الأناقة الرياضية والتقنيات المتقدمة والأداء الأفضل في فئتها، تجعلها تمسك بزمام الريادة في السوق”.

وتُعتبر جينيسيس G70، التي جرى كشف النقاب عنها عالمياً في كوريا خلال سبتمبر 2017، سيارة سيدان رياضية بتصميم خارجي ديناميكي رشيق، وتصميم داخلي أنيق وبديهي.

ومن المقرر أن تأتي الإصدارات الخاصة بمنطقة الشرق الأوسط من السيارة متاحة بخيارين من محركات البنزين؛ محرك من 4 أسطوانات بسعة 2.0 ليتر مع شاحن توربو، وآخر من 6 أسطوانات بسعة 3.3 ليتر مع شاحن توربو. ويقترن كل من المحركين بناقل حركة أوتوماتيكي من 8 سرعات، يتطابق تطابقاً مثالياً مع منحنى عزم الدوران القوي للمحركين. وتضم السيارة G70 العديد من الأنظمة المتقدمة لمساعدة السائق، فضلاً عن المعايير الممتازة لسلامة الركاب، ومستوىً عالياً من قدرات الاتصال.

وأصبح لدى جينيسيس، بعد إطلاق سيارتها G70، طراز أساسي في كل فئة رئيسية من فئات سيارات السيدان الفاخرة، وهو ما استطاعت تحقيقه في مدة زمنية تزيد قليلاً عن العام، وفق ما أوضح يلماظ.

ولم تكشف جينيسيس بعدُ عن تفاصيل وصول الطراز المرتقب في المنطقة، الذي يُنتظر أن يبدأ وصوله إلى صالات العرض في عدد من الأسواق الإقليمية في الربع الثاني من العام الجاري.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
X