additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

📌 Featured🏆2022

Qatar 2022 Will Leave Transformational Legacy for Our Region

مونديال فيفا قطر 2022 سيترك إرثا مستداما في قطر والمنطقة

QNA

Birmingham: HE Secretary General of the Supreme Committee for Delivery & Legacy (SC) Hassan Al Thawadi said hosting the FIFA World Cup will deliver a transformative legacy for Qatar.

Al Thawadi was the keynote speaker during a Commonwealth Nations meeting in the UK. The event was held on the sidelines of the Birmingham 2022 Commonwealth Games.

“The power of this tournament as a force for a transformative legacy has always been our guiding light,” said Al Thawadi. “For us, this tournament has always represented far more than a month of football. We committed to ensuring that this World Cup leaves a truly transformational social, human, economic and environmental legacy, and is remembered as a landmark moment in the history of our region.” After detailing Qatar’s readiness to host the tournament, Al Thawadi described the FIFA World Cup as the biggest sporting event ever to be held in the Middle East and Arab world.

“Over decades, hundreds of millions of ardent fans have watched history unfold in World Cups in every region of the world. This time it’s our turn to have history created on our land. It’s our opportunity to showcase the Arab world and Middle East to the population of the world through a new and refreshed lens.” Every legacy project associated with the FIFA World Cup complemented the ambitions of Qatar National Vision 2030, said Al Thawadi.

“Across different sectors, the country is working tirelessly to develop a knowledge-based economy – reducing the reliance on hydrocarbons and supporting Qatar’s social, economic and environmental journey – and the World Cup is a vital catalyst for accelerating that vision.” The tournament will get underway in just over 100 days’ time – on 21 November. Al Thawadi said major legacy projects had impacted the country well in advance of the big-kick off.

“We have transformed the country’s infrastructure, including the Doha Metro, Hamad International Airport, new roads, hotels and other facilities – which will all contribute significantly to our long-term economic growth far beyond the final whistle on 18 December.

“Our tournament infrastructure is visually stunning, meticulously functional and grounded in legacy. Like Birmingham 2022, it is driven by extensive community engagement to ensure every stadium and training site will be used long after the tournament has finished.” Al Thawadi highlighted key sustainability and social projects, and also focused on the labour reforms introduced by Qatar over the past decade.

“By working closely with stakeholders, including institutions, trade unions and NGOs, Qatar is ensuring the health, safety and well-being of every worker on World Cup projects. At a national level, the measures introduced – from a non-discriminatory minimum wage to the reimbursement of recruitment fees paid by workers – are setting new benchmarks across the region and around the world, and have been widely praised by even our fiercest critics.” Al Thawadi mentioned the strong relationship between Qatar and the UK and ended by saying modern sporting events must realise their enormous potential to improve people’s lives.

“Our dream is rapidly speeding towards reality,” said Al Thawadi. “We’re doing everything within our power to ensure it leaves its mark as a rallying point in the history of our region. And we look forward to sharing that moment with everyone.”

قنا

برمنجهام: أكد سعادة السيد حسن الذوادي الأمين العام للجنة العليا للمشاريع والإرث، أن تنظيم كأس العالم FIFA قطر 2022 سيشكل محطة بارزة في تاريخ البلاد، وسيضع أسسا متينة لإرث مستدام من شأنه إحداث تحول هام وتغيير إيجابي في البلاد والمنطقة.

وفي كلمة ألقاها أمام اجتماع الكومنولث، على هامش منافسات دورة ألعاب الكومنولث بمدينة برمنجهام البريطانية، شدد الذوادي على أهمية بطولة كأس العالم باعتبارها قوة محفزة لترسيخ إرث دائم يحقق تغييرا ملموسا في المجتمع.

وأضاف: “حرصنا منذ البداية على أن يترك كأس العالم قطر 2022 أثرا فاعلا خلال رحلة استضافتنا للبطولة. ولا شك أن كأس العالم حدث استثنائي لا تقتصر أهميته على مجرد منافسات في كرة القدم على مدى 28 يوما، ونؤكد مجددا على التزامنا بأن تترك هذه النسخة من البطولة العالمية إرثا اجتماعيا وإنسانيا واقتصاديا وبيئيا، وأن تبقى خالدة باعتبارها عنوانا لمرحلة استثنائية في تاريخ منطقتنا “.

واستعرض الذوادي استعدادات الدولة لاستضافة البطولة المرتقبة، واصفا مونديال قطر بالحدث الرياضي الأكبر على الإطلاق في العالم العربي والمنطقة، وأضاف: “شهد ملايين المشجعين المتحمسين مرحلة تاريخية هامة في كل منطقة من العالم استضافت كأس العالم خلال العقود الماضية. والآن حان دورنا لنصنع التاريخ على أرض قطر، في فرصة فريدة تشكل نافذة لشعوب العالم للتعرف عن قرب على قطر والمنطقة”.

وأشار الأمين العام للجنة العليا للمشاريع والإرث إلى أن جميع مشاريع إرث مونديال قطر 2022، تتوافق مع رؤية قطر الوطنية 2030 وتسهم في تحقيق أهدافها، مشددا على أن كافة قطاعات الدولة تعمل بلا كلل لبناء اقتصاد قائم على المعرفة، بهدف تقليل الاعتماد على عائدات النفط والغاز، ودعم مسيرة قطر على الأصعدة الاجتماعية والاقتصادية والبيئية، حيث يشكل كأس العالم عاملا أساسيا في الجهود الرامية لتسريع وتيرة تحقيق هذه الرؤية.

ومع قرب انطلاق منافسات البطولة في 21 نوفمبر، أي بعد أقل من أربعة أشهر، أشار الذوادي إلى الأثر الواضح للمشاريع التي ارتبطت بالإعداد للبطولة في أنحاء البلاد، حتى قبل انطلاق الحدث المرتقب، منوها إلى أن استضافة البطولة أحدثت تحولا كبيرا في البنية التحتية للدولة، من خلال العديد من المشاريع الكبرى، بما فيها مترو الدوحة، وتوسعة مطار حمد الدولي، وشبكات الطرق الجديدة والفنادق وغيرها، الأمر الذي سيسهم بشكل كبير في تعزيز مسيرة النمو الاقتصادي على المدى الطويل بعد صافرة الختام في 18 ديسمبر.

وتابع: “تمتاز مشاريع البنية التحتية للبطولة بتصاميم رائعة، وجرى تنفيذها بإتقان لتعمل بدقة من الناحية التشغيلية، وترتكز جميعها على عنصر الإرث. وكما هو الحال في دورة ألعاب الكومنولث 2022؛ فإن كأس العالم قطر 2022 يقوم على المشاركة المجتمعية، لضمان الاستفادة من كل استاد وموقع تدريب، وغيرها من مرافق البطولة الأخرى، حتى بعد انتهاء المنافسات”.

وألقى سعادة الأمين العام الضوء على مشاريع الاستدامة والمبادرات المجتمعية على طريق الإعداد للبطولة، كما ركز على الإصلاحات التي جرى تنفيذها على صعيد رعاية العمال في قطر خلال العقد الماضي. وقال: “نواصل بذل قصارى جهدنا لضمان صحة وسلامة كل عامل في مشاريع المونديال، وذلك من خلال العمل عن قرب مع شركائنا في المؤسسات والنقابات التجارية والمنظمات غير الحكومية. وتسهم الإجراءات المتخذة في قطر مثل الحد الأدنى غير التمييزي للأجور وسداد رسوم التوظيف التي دفعها العمال، في وضع معايير جديدة في المنطقة والعالم، وحظيت بإشادة الجميع”.

وتطرق الذوادي إلى علاقة التعاون الراسخة بين قطر والمملكة المتحدة، واختتم كلمته بالدعوة إلى ضرورة إدراك قدرة الأحداث الرياضية على تحسين حياة الناس، وترك أثر إيجابي على جميع أفراد المجتمع، وقال: “نحن على وشك رؤية أحلامنا تتجسد على أرض الواقع. ونبذل ما بوسعنا في سبيل ترك بصمة واضحة في تاريخ المنطقة، ونتطلع إلى مشاركة هذه اللحظة التاريخية مع شعوب العالم”.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button