additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

😎 LifeStyle🏆2022🇶🇦 DOHA👩🏽‍💻 Projects

Five Major Tourism Developments Opening in Qatar Before the FIFA World Cup 2022™

افتتاح خمسة معالم سياحية في قطر قبل بداية مونديال كأس العالم 2022 ™

Globe News Wire

Doha: Before the FIFA World Cup Qatar 2022™ kicks off in November an assortment of exceptional new tourism developments will open across the country. From a winter-sun wonderland to a water sports paradise, these developments each add something special to the peninsula’s eclectic mix of attractions and activities to suit every type of traveller.

One year after Qatar re-opened its borders to the world on 12 July 2021, Qatar Tourism reveals the latest attractions that will build on the extensive tourism development strategy of the last few years. Qatar aims to capitalise on the influx of over one million visitors expected for the FIFA World Cup 2022™ and show the world its hidden treasures and unmissable holiday potential.

Chief Operating Officer of Qatar Tourism, Berthold Trenkel, said: “The countdown to the World Cup is well underway and there’s lots of world-class attractions to come before the matches begin. Amongst the buzz around the tournament itself we hope people are wowed by Qatar’s state-of-the-art new tourism developments, significantly boosting the country’s appeal as a leading holiday destination. There are new beaches for those looking for sun, sea and sand, theme parks and water sports hotels for the adventurous, and lots of new resorts, spas and restaurants for visitors seeking a more relaxing getaway.”

Five major upcoming openings

Winter Wonderland

Pack your shades and sun cream for the Doha Winter Wonderland, set to be launched in Qatar later this year on a sandy island. Instead of the icy cold temperatures that greet visitors at the famous sister event in Hyde Park, London, travellers to Doha Winter Wonderland will be able to relax on the beach under delightful average temperatures in the mid 20°Cs.

Doha Winter Wonderland will feature seafront chalets, restaurants, festival games, 50 rides, and cafes, bringing the festive spirit to the Middle East.

Situated near Lusail City just north of Qatar’s capital, the upcoming 200,000 square metre attraction will be operated by IMG (International Marketing Group), the same company that manages Winter Wonderland in Hyde Park each year.

Fuwairit Kite Beach (FKB)

FKB is an upcoming state-of-the-art kite beach resort in Fuwairit. Fuwairit is a coastal village an easy hour drive north of Doha with excellent kitesurfing conditions thanks to consistent winds, ideal ocean water and powder-soft sands.

The resort is designed around the kitesurfer’s lifestyle with everything you need for the water and even more when you are out of it. There will be a yoga studio, fully equipped gym, restaurants, pool and much more.

The Outpost Al Barari

The Outpost will be the first of its kind in Qatar, integrating close-to-nature experiences, sustainability, and luxury hospitality into one beautiful resort in the globally unique Inland Sea nature reserve.

Surrounded by soaring sand dunes and desert wilderness, 21 luxury lodges with private pools will provide the perfect retreat from hectic city life. Stargazing, hot air ballooning, and immersive desert walks where you will learn about the local wildlife will be among the experiences on offer, alongside “Emerge in Nature” spa treatments and sensational culinary experiences.

Qetaifan Island North

Billed as the first “Entertainment Island” in Qatar, Qetaifan Island North will feature floating hotels, beach clubs and a water park with 36 rides – including “The Icon Tower” zone, featuring an 85-metre-high slide set to become the highest of its kind in the world.

Set over 1.3 million square metres, the island is close to the Lusail Stadium, where the final of the FIFA World Cup Qatar 2022™ will take place.

West Bay North Beach Project

West Bay North Beach is an extensive new tourism development being constructed, covering 40,000 square metres of a premium beachfront in the heart of Doha. The public and private beach areas will offer three distinct beach experiences with a wide variety of food and beverage offerings, to create a sought-after city beach experience for everyone to enjoy.

The wave of new resorts and attractions adds to a flurry of openings in Qatar over the last couple of years. In March 2022 the 3-2-1 Qatar Olympic and Sports Museum launched as one world’s most innovate sports museums. In 2021 one of the region’s largest theme parks called Desert Falls Water & Adventure Park opened with 28 slides and rides. And last summer a theme park called Quest Doha was unveiled featuring the world’s tallest indoor rollercoaster.

There will also be lots of exciting events in Qatar after the FIFA World Cup 2022™. The country will host a Qatar Formula 1 Grand Prix for at least a decade from 2023, along with the new Geneva International Motorshow Qatar.

For the latest on Qatar’s best attractions and vibrant calendar of events visit: www.visitqatar.com

الشرق

الدوحة: لا تقتصر التجربة الاستثنائية التي تعد بها قطر عشاق كرة القدم خلال كأس العالم 2022 على الملاعب الفخمة والمنشآت الرياضية الحديثة ووسائل المواصلات الراقية، بل تتخطى ذلك إلى الوعد بتجربة سياحية وترفيهية متميزة من خلال عدد من المعالم التي تقدم خدمات الاستجمام والراحة والترفيه.

موقع “globenewswire” سلّط الضوء على عن أبرز خمس وجهات سياحية في قطر خلال فترة تنظيم المونديال مؤكدا على الدور الكبير الذي ستلعبه هذه الأماكن في الترويح عن زوار الدوحة خلال البطولة.

واستند التقرير في ذلك على تصريحات السيد بيرتهولد ترينكل الرئيس التنفيذي للعمليات في مجلس قطر للسياحة، والتي أبدى فيها عن استعداد قطر لاستقبال زوارها تزامنا مع تنظيم النسخة المقبلة من كأس العالم لكرة القدم، وتزويدهم بأحسن الخدمات السياحية خلال تلك الفترة، عن طريق الاعتماد على مجموعة من المعالم السياحية التي من المنتظر أن يتم إطلاقها قبل إعطاء ضربة بداية المونديال.

** الدوحة وينتر وندرلاند

وبين التقرير أن أول المناطق التي يجب على مشجعي مونديال 2022 خلال مرحلة تواجدهم في الدوحة، هو مشروع أرض العجائب الشتوية الواقع فوق جزيرة “المها” بالقرب من مدينة “لوسيل”، حيث يمتد المتنزه الترفيهي على مساحة تتجاوز 2 مليون قدم مربعة.

وتضم “الدوحة وينتر وندرلاند” الذي من المقرر أن يتم تدشينه على جزيرة رملية في وقت لاحق من هذا العام، بالإضافة إلى شاليهات مطلة على البحر، وكذا العديد من من المطاعم والمقاهي الفخمة والدولية، مجموعة من أماكن الألعاب المهرجانية التي ستعمل في المرحلة المقبلة على تقديم أفضل العروض لزبائنها.

** فوريط كايت

وصف التقرير شاطئ فويرط كايت المتواجد على بعد ساعة واحدة بالسيارة شمال الدوحة، بالمثالي بالذات لعشاق رياضة ركوب الأمواج الشراعية بفضل الرياح المتسقة ومياه المحيط المثالية والرمال الناعمة، مشيرا إلى توفر المعلم الخلاب على قاعات للممارسة اليوغا غلى شاطئ البحر، بالإضافة إلى صالة ألعاب رياضية مجهزة بالكامل لتمكين الزوار من الاستمرار في ممارسة عاداتهم الرياضية بشكل دوري، زد إليها مطاعم لتقديم مختلف الوجبات عربية كانت أو غير ذلك.

أوتبوست البراري

كما ذكر التقرير محمية “ذا أَوتبوست البراري” الطبيعية، المتوقعة في الطرف الجنوبي من البلاد، والمتوفرة على حوالي 24 فيلا فاخرة، مشيرا إلى أن هذا المشروع يعد من بين قلة من الاستثمارات السياحية التي تدمج في مضمونها التجارب القريبة من الطبيعة، والاستدامة، والضيافة الفاخرة في منتجع واحد تحيط به الكثبان الرملية المرتفعة، ما يتيح المشي الصحراوي بالشكل الذي يسمح بالتعرف على الحياة البرية، إلى جانب علاجات السبا “Emerge in Nature”، وتجارب الطهي الاستثنائية.

** جزيرة قطيفان

وتابع التقرير حديثه عن أبرز المعالم السياحية في قطر بالإشارة إلى جزيرة قطيفان الشمالية القريبة من ملعب لوسيل الذي سيحتضن نهائي المونديال، والمتربعة على مساحة تزيد عن مليون متر مربع، معتبرا إياها أول جزيرة ترفيهية في قطر، من خلال ضمها لفنادق عائمة ونواد شاطئية ومتنزه مائي يتسع لـ 36 رحلة، بالإضافة إلى برج الأيقونة، المتمثل في عن منزلق هو الأطول من نوعه على المستوى العالمي، بحيث يبلغ ارتفاعه 85 مترا.

** الخليج الغربي

وختم التقرير حديثه عن أهم المعالم السياحية الحديثة في الدولة، بالكلام عن مشروع “ويست باي نورث بيتش”، الذي يعد استثمارا سياحيا جديدا في قلب العاصمة الدوحة، والمتواجد على مساحة تصل إلى أربعين ألف قدم مربعة محاطة بسلسلة من الفنادق الفخمة، زد إليها مناطق مخصصة لممارسة الرياضات البحرية، واصفا إياه بالداعم الرئيسي لقطاع السياحة في قطر، والذي تعزز في المرحلة الأخيرة بالعديد من الوجهات السياحية الأخرى كمتحف قطر الأولمبي، ومنتزهات “Desert Falls Water”.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
1
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button