additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

💰 Business🌍 World

QNB Says Chinas Economic Outlook is Weakened by Zero-Covid Policy

بنك قطر الوطني: استراتيجية “صفر كوفيد” أضعفت التوقعات الاقتصادية للصين

QNA

Doha: QNB highlighted Saturday in its weekly commentary that Chia’s Zero-COVID policy has weakened the economy. It noted that the policy was highly effective at suppressing the initial wave of the pandemic, but highlighted that it is also a headwind to the country’s GDP growth.

The bank maintained that while the country can introduce some policies to support the economy, these policies haven’t managed to drive growth yet.

The report predicted that the combination of headwinds from the Zero-COVID policy and relatively ineffective policy stimulus will lead to a weak economic recovery in China.

“We expect these two factors to lead to Chinese GDP growth of only 4.8% in 2022 and 5.3% in 2023, well below its pre-pandemic trend,” the report said.

The report pointed out that new infections continue to appear in China despite the Zero-COVID policy because Omicron is highly contagious and can exceed the protection provided by vaccines. As a result, officials are engaged in “continuous monitoring” of new cases, tracking outbreaks by conducting tests and tracing contacts, and then imposing isolation through intensive local lockdowns. The implementation of this approach involves the establishment of tens of thousands of screening kiosks across China’s cities and economic centers, which is particularly evident in Chinas two largest cities, Shanghai and Beijing, and also in Shenzhen, Chinas technology hub.

The report said that the investment in testing underscores Chinas commitment to the Zero-COVID policy , an approach that has made China the only country in the world to contain the highly infectious Omicron variant. The investment in testing was estimated by Goldman Sachs to have cost the country $30 billion.

The report stressed that the Chinese authorities are under great pressure to control the pandemic and push the economic recovery ahead of the ruling Communist Party congress in the second half of the year. In fact, the report, with the reassurance of Chinese Vice Premier Liu He, reminded the public in a recent speech that the government would not allow a “hard landing” in the economy, announcing measures that would support the struggling real estate sector, but also help ending the tightening cycle that have led to uncertainty and losses in the Chinese equity markets.

قنا

الدوحة: أكد بنك /قطر الوطني QNB/ أن استراتيجية /صفر كوفيد/ أضعفت التوقعات الاقتصادية للصين، مشيرا إلى أن اتباع الصين لنهج الرصد المستمر ضمن استراتيجيتها الخاصة بالقضاء على كوفيد كان فعالاً في تقليص الإصابات الجديدة إلى مستوى منخفض. ومع ذلك، فإن هذا الأمر تحقق بتكلفة كبيرة وسيكون بمثابة رياح معاكسة مستمرة لنمو الناتج المحلي الإجمالي.

وأوضح التقرير الأسبوعي لبنك قطر الوطني أن التحفيز من خلال السياسات يمكن أن يوفر بعض الدعم للاقتصاد، ولكن هذا التحفيز ظل حتى الآن أقل فعالية مما كان عليه في الماضي.

وتوقع التقرير أن يحدث تعاف اقتصادي ضعيف نظراً لتضافر الرياح المعاكسة الناتجة عن استراتيجية /صفر كوفيد/ مع نقص فعالية التحفيز من خلال السياسات، “نتوقع أن يؤدي هذان العاملان إلى نمو الناتج المحلي الإجمالي للصين بنسبة 4.8% فقط في عام 2022 و5.3% في عام 2023، على نحو أقل بكثير من الاتجاه الذي كان سائداً قبل الجائحة”.

وأشار التقرير إلى استمرار الإصابات الجديدة بالظهور في الصين على الرغم من استراتيجية “صفر كوفيد” لأن أوميكرون معد للغاية ويمكنه تجاوز الحماية التي توفرها اللقاحات. ونتيجة لذلك، ينخرط المسؤولون في “الرصد المستمر” للحالات الجديدة، حيث يتعقبون حالات تفشي الفيروس عبر إجراء الاختبارات وتتبع المخالطين، ثم يفرضون العزل من خلال عمليات الإغلاق المحلية المكثفة. ويتضمن تنفيذ هذا النهج إنشاء عشرات الآلاف من أكشاك الفحص عبر مدن الصين ومراكزها الاقتصادية.

ويتضح هذا النهج بشكل خاص في أكبر مدينتين في الصين، وهما شنغهاي وبكين، وأيضاً في شنتشن، التي تعتبر مركز التكنولوجيا في الصين.

ولفت التقرير إلى أن الاستثمار في الاختبارات يؤكد على التزام الصين باستراتيجية “صفر كوفيد”، وهو النهج الذي جعلها الدولة الوحيدة في العالم التي تمكنت من احتواء المتحور أوميكرون شديد العدوى، مبيّنا أن نهج “الرصد المستمر” بالرغم من أنه أقل ضرراً للنشاط الاقتصادي من عمليات الإغلاق الصارمة، إلا أنه يفرض تكلفة مستمرة ويمثل رياحاً معاكسة كبيرة لنمو الناتج المحلي الإجمالي في الصين. وتقدر مؤسسة غولدمان ساكس التكلفة الحالية للاختبارات بحوالي 30 مليار دولار أمريكي.

وشدد التقرير على تعرض السلطات الصينية لضغوط كبيرة للسيطرة على الجائحة ودفع التعافي الاقتصادي قبل مؤتمر الحزب الشيوعي الحاكم في النصف الثاني من العام. في الواقع، ذكّر التقرير بطمأنة نائب رئيس مجلس الدولة الصيني ليو هي، الجمهور في خطاب ألقاه مؤخراً، بأن الحكومة لن تسمح بحدوث “هبوط حاد” في الاقتصاد، معلنا عن تدابير من شأنها أن تدعم قطاع العقارات المتعثر، ولكنها تساعد أيضاً في “الانتهاء” من دورة تشديد الإجراءات التنظيمية الخاصة بالأعمال التجارية التي تسببت في حالة من عدم اليقين والخسائر في أسواق الأسهم الصينية. ومع ذلك، فإن إجراءات التحفيز عبر السياسات الاقتصادية، والتي جاءت في شكل إعفاءات ضريبية وزيادة في الإنفاق الحكومي والتيسير النقدي، لم تثبت فعاليتها بعد في دفع النمو.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button