additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

Hotels💰 Business😎 LifeStyle

Hotels witness rise in occupancy rates in Qatar

الفنادق تشهد ارتفاعاً في معدلات الإشغال في قطر

The peninsula

Doha: Qatar’s hospitality sector is witnessing a strong rebound with hotels across segments seeing an increase in occupancy rates. Among the hotels, two and one star hotels have recorded the highest occupancy rate in May this year, according to the Planning and Statistics Authority (PSA) data.

The occupancy rate of two and one star hotels surged to 93 percent in May against 50 percent in the same period last year due to gradual easing of COVID-19 restrictions leading to the rise in hotel visitors and guests.

The hotel and hotel apartments in Qatar witnessed a robust performance with the overall occupancy rate being at 58 percent in May 2022. The hotels of all categories, ranging from five star to two and one star, have seen rise in occupancy rates and revenue per available room, according to the data.

The three star hotels occupancy rate has jumped to 86 percent in May 2022 from 82 percent in the same period in 2021. Similarly, the occupancy rate of four stars hotels rose to 63 percent in May 2022. In case of five star, the hotels’ occupancy rates stood at 59 percent in the review period.

The occupancy rates of deluxe hotel apartments and standard hotel apartments for May this year were 47 percent and 78 percent respectively.

Hotels in Qatar have also witnessed a rise in revenue per available room, which is used to assess a hotel’s ability to fill its available rooms at an average rate.

Qatar aims to welcome more than six million visitors per year by 2030 and further its tourism offerings in line with Qatar’s National Vision 2030. Visitor arrivals point to a steady recovery of Qatar’s tourism sector, with the year-to-date total (580,000) fast approaching the overall arrivals figure of 2021 (611,000), demonstrating a return to pre-pandemic levels of tourism as public health measures for travel ease, according to Qatar Tourism data.

ذا بينينسولا

الدوحة: يشهد قطاع الضيافة في قطر انتعاشاً قوياً حيث تشهد الفنادق عبر القطاعات زيادة في معدلات الإشغال. ومن بين الفنادق، سجلت الفنادق ذات النجمتين والنجمة الواحدة أعلى معدل إشغال في شهر مايو من هذا العام، وفقاً لبيانات جهاز التخطيط والإحصاء.

حيث ارتفع معدل الإشغال في فنادق نجمتين ونجمة واحدة إلى 93 في المائة في مايو مقابل 50 في المائة في نفس الفترة من العام الماضي بسبب التخفيف التدريجي للقيود المفروضة على كوفيد-19 مما أدى إلى ارتفاع عدد زوار وضيوف الفنادق.

وشهدت الفنادق والشقق الفندقية في قطر أداءً قوياً حيث بلغ معدل الإشغال الإجمالي 58 بالمائة في مايو 2022. وشهدت الفنادق من جميع الفئات ، التي تتراوح من خمس نجوم إلى نجمتين ونجمة واحدة ، ارتفاعاً في معدلات الإشغال والإيرادات لكل الغرف المتاحة حسب البيانات.

قفز معدل إشغال الفنادق الثلاث نجوم إلى 86 بالمائة في مايو 2022 من 82 بالمائة في نفس الفترة من عام 2021. وبالمثل، ارتفع معدل إشغال الفنادق ذات الأربع نجوم إلى 63 بالمائة في مايو 2022. وبلغت معدلات الإشغال 59 في المائة في فترة المراجعة.

وبلغت معدلات إشغال الشقق الفندقية الفاخرة والشقق الفندقية القياسية لشهر مايو من هذا العام 47 بالمائة و 78 بالمائة على التوالي.

كما شهدت الفنادق في قطر ارتفاعاً في الإيرادات لكل غرفة متاحة والتي تُستخدم لتقييم قدرة الفندق على ملء الغرف المتاحة بسعر متوسط.

وتهدف قطر إلى الترحيب بأكثر من ستة ملايين زائر سنوياً بحلول عام 2030 وتعزيز عروضها السياحية بما يتماشى مع رؤية قطر الوطنية 2030. ويشير وصول الزوار إلى الانتعاش المطرد لقطاع السياحة في قطر، حيث بلغ إجمالي عدد الزوار حتى الآن (580،000). واقتربنا من الرقم الإجمالي للوافدين لعام 2021 (611000)، مما يدل على العودة إلى مستويات ما قبل الوباء في السياحة كتدابير للصحة العامة لتسهيل السفر ، وفقاً لبيانات السياحة القطرية.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button