additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

💰 Business📌 Featured🌍 World

Airbus loses bid in a British court in QatarAirways Row

إيرباص تخسر دعوى أمام القضاء البريطاني في نزاعها مع الخطوط القطرية

Reuters

London: A UK judge on Friday rejected an attempt by Airbus (AIR.PA) to invoke a De Gaulle-era law restricting the way it responds to foreign courts, as a high-profile dispute with Qatar Airways became mired in a growing debate over cross-border legal powers.

Qatar Airways is suing France-based Airbus for $1.4 billion over damage to the painted surface and anti-lightning system on A350 jets, saying safety could be at risk from a design defect. Airbus acknowledges quality flaws but insists the jets are safe.

Now, the two sides must provide each other with thousands of pages of documents as their dispute heads towards a rare London aerospace trial in mid-2023, barring an elusive settlement.

Airbus says it is prevented from directly handing over documents sought by Qatar Airways by a 1968 law that stops French companies from handing over sensitive economic details to foreign courts, without a special mechanism in place.

The plane maker applied to a UK judge for permission to appoint a special commissioner responsible for transmitting the documents to Qatar Airways, something it had already done to assist UK authorities during a bribery investigation.

“Failing to set up such a conduit would expose Airbus to criminal charges in France,” the plane maker said.

“That in my judgment is a million miles away from what this case is all about,” Judge David Waksman said.

($1 = 0.9915 euros)

رويترز

لندن: رفض قاض بريطاني يوم الجمعة محاولة من شركة إيرباص لإعمال قانون من عهد الرئيس الفرنسي الراحل شارل ديجول يفرض قيودا على الأسلوب الذي تتعامل به مع المحاكم الأجنبية، وذلك في الوقت الذي صار فيه نزاع شهير مع شركة الخطوط الجوية القطرية مثار نقاش متزايد حول السلطات القضائية العابرة للحدود.

وأقامت الخطوط الجوية القطرية دعوى على إيرباص التي تتخذ من باريس مقرا لها طالبة 1.4 مليار دولار تعويضا عن أضرار لحقت بطلاء السطح والنظام المقاوم للبرق في الطائرات إيه350 قائلة إن السلامة الملاحية يمكن أن تكون عرضة للخطر بسبب عيب في التصميم. وتعترف إيرباص بعيوب في الجودة، لكنها تصر على أن الطائرات آمنة.

والآن، يتعين على كل من الجانبين أن يقدم للآخر وثائق تقع في آلاف الصفحات وذلك في الوقت الذي يتجه فيه النزاع بينهما صوب مقاضاة نادرة في لندن في مجال صناعة الطيران في منتصف عام 2023 ما لم تكن هناك تسوية ما زالت بعيدة المنال.

وتقول إيرباص إنها ممنوعة بموجب قانون صدر في عام 1968 من أن تسلم الخطوط الجوية القطرية الوثائق مباشرة وهو قانون يمنع الشركات الفرنسية من تسليم تفاصيل اقتصادية حساسة للمحاكم الأجنبية في غياب آلية خاصة بذلك.

وتقدمت الشركة المصنعة للطائرات بطلب إلى قاض بريطاني للإذن بتعيين مفوض خاص مسؤول عن تسليم الوثائق إلى الخطوط الجوية القطرية وهو شيء قامت به الشركة بالفعل لمساعدة السلطات البريطانية خلال تحقيق في رشوة.

وقالت الشركة المصنعة للطائرات “الإخفاق في فتح قناة من هذا النوع سيعرض إيرباص لاتهامات جنائية في فرنسا”.

ومع ذلك رفض القاضي ديفيد واكسمان الطلب وحكم للخطوط لجوية القطرية بالمصروفات.

(الدولار = 0.9915 يورو).

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button