additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

🌍 World

IMF says It Cannot Rule Out Possible Global Recession

صندوق النقد الدولي لا يستبعد حدوث ركود اقتصادي عالمي خلال العام المقبل

QNA

Doha: The head of the International Monetary Fund on Wednesday said the outlook for the global economy had “darkened significantly” since April and she could not rule out a possible global recession next year given the elevated risks.

IMF Managing Director Kristalina Georgieva told Reuters the fund would downgrade in coming weeks its 2022 forecast for 3.6% global economic growth for the third time this year, adding that IMF economists were still finalizing the new numbers.

The IMF is expected to release its updated forecast for 2022 and 2023 in late July, after slashing its forecast by nearly a full percentage point in April. The global economy expanded by 6.1% in 2021.

“We are in very choppy waters,” she said. Asked if she could rule out a global recession, she said, “The risk has gone up so we cannot rule it out.” Investors are growing increasingly concerned about recession risks, with a key part of the US Treasury yield curve inverted for a second straight day on Wednesday, in what has been a reliable indicator that a recession is looming.

Federal Reserve Chair Jerome Powell last month said the US central bank was not trying to engineer a recession, but was fully committed to bringing prices under control even if doing so risked an economic downturn.

قنا

الدوحة: قال صندوق النقد الدولي اليوم، إنه لا يمكنه استبعاد حدوث ركود عالمي في العام المقبل في ظل المخاطر العالمية الضخمة القائمة.

وذكرت السيدة كريستالينا جورجيفا مديرة الصندوق في تصريح صحفي، أن توقعات الاقتصاد العالمي “ساءت كثيرا منذ إبريل الماضي ولا يمكنني استبعاد إمكانية حدوث ركود عالمي في العام المقبل في ظل المخاطر الضخمة القائمة اليوم”.

وأضافت أن صندوق النقد سيخفض خلال الأسابيع المقبلة توقعاته لنمو نسبته 3.6 في المئة في الاقتصاد العالمي لثالث مرة هذا العام، مشيرة إلى أن الاقتصاديين في الصندوق ما زالوا يعدون النسب الجديدة النهائية.

ومن المتوقع أن ينشر صندوق النقد الدولي توقعاته المحدثة لعامي 2022 و2023 في أواخر شهر يوليو الجاري بعد أن قلص توقعه بنسبة تقترب من واحد في المئة في إبريل الماضي، وكان الاقتصاد العالمي قد حقق نموا في عام 2021 معدله 6.1 في المئة.

وكانت مديرة صندوق النقد الدولي قد استبعدت في مايو الماضي احتمال حدوث ركود عالمي، وقالت إن تأزم الأوضاع المالية وارتفاع الدولار وتباطؤ اقتصاد الصين كلها عوامل تؤثر على الاقتصاد العالمي، لكن صندوق النقد لا يتوقع ركودا عالميا، مضيفة “كل هذه العوامل تجعل تخفيض التصنيفات أمرا واردا، وبالنسبة لبعض الدول هناك خطر متزايد من الركود لكننا لا نتوقع ركودا عالميا”.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button