additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

😎 LifeStyle📚Education

QNL Offers Children, Young Adults an Active and Engaging Summer

فعاليات صيفية للأطفال واليافعين بمكتبة قطر الوطنية

QNA

Doha: Qatar National Library will offer its visitors a fun-filled summer break with activities that will attract children, young adults, and those interested in research and learning. Highlights of July include the summer camp activities for young adults, the children’s summer reading challenge and a lecture on the evolution of the image of Arabs in Western cinema and press.

Starting 1 July, the Library, in collaboration with Little Thinking Minds, will be holding a summer reading challenge for children between 7-14 years to encourage them to read during the summer break.

On 3 July, the Library invites members of the public to attend a lecture in collaboration with the French Institute in Qatar and the Doha Film Institute, to discuss the evolution of the image of Arabs in Western cinema and press. The lecture will be delivered by Slimane Zeghidour, a French-Algerian journalist, writer, researcher for prestigious newspapers and current editor-in-chief at TV5 Monde.

On 4 July, the Library invites new members to an introductory session about Library membership. Participants will learn about the Library’s membership benefits, how to use the self-borrowing stations and how to find books and other resources in the Library’s collections.

On 5 July, the Library will offer parents an online session to discuss different ideas and techniques to develop their children’s personal and social skills during the summer break. The session will be presented by Fathi Lotfy, Clinical Consultant at Leo Kanner Center for Educational Therapy.

The Library is excited to host its third “Young Adults’ Summer Camp,” offering a variety of exciting activities for 12 to 18 year-olds including, “How to Become a Scientist” on 23 July, “Learn Designing on Canva” on 25 July, “Career Guidance Book Club” in collaboration with the Qatar Career Development Center on 27 July, “Robotics for Young Adults” on 30 July, Bullying and its Treatment Methods” and “How to Protect Myself,” in partnership with the Protection and Social Rehabilitation Center on 1 and 3 August, “Start, Change and Enjoy” with the writer Dr. Mohammed Hussein Al Enzi on 2 August, “Young Engineers” on 6 – 10 August and finally, “Young Adults Arts and Crafts on 11 August.

The Library will continue to host a variety of fun and engaging events online throughout July and August 2022.

قنا

الدوحة: أعلنت مكتبة قطر الوطنية، عن باقة أنشطتها وفعالياتها الموجهة للأطفال واليافعين والمهتمين بالبحث والتعلم مع بدء العطلة الصيفية.

وتتضمن هذه الفعاليات، مخيما صيفيا لليافعين وتحدي القراءة الصيفي للأطفال، ومحاضرة حول صورة العرب في السينما والصحافة الغربية، وأنشطة أخرى.

وفي هذا الصدد تنظم المكتبة ابتداءً من الأول من يوليو المقبل ولمدة أسبوعين، بالتعاون مع شركة /المفكرون الصغار/، تحدي القراءة الصيفي للأطفال من 7 إلى 14 سنة لتشجيعهم على القراءة أثناء العطلة الصيفية، وسيحصل الفائزون في التحدي على جوائز خاصة.

كما تقيم المكتبة بالتعاون مع المعهد الفرنسي في قطر ومؤسسة الدوحة للأفلام في الثالث من يوليو محاضرة حول تطور صورة العرب في السينما والصحافة الغربية يقدمها السيد سليمان زغيدور، صحفي فرنسي من أصل جزائري.

إلى ذلك، تدعو المكتبة في 4 يوليو، روادها لحضور جلسة تعريفية قصيرة تلقي الضوء على مزايا عضوية المكتبة وكيفية استخدام محطات الاستعارة الذاتية، والبحث عن الكتب، والاستفادة من المصادر الإلكترونية في مجموعات المكتبة.

وبما أن إجازة الصيف تعد فترة مهمة لتأهيل وعلاج الأطفال من ذوي الاحتياجات الخاصة، فإن المكتبة تنظم في الخامس من الشهر المقبل، جلسة افتراضية لأولياء الأمور لاستكشاف أفكار مختلفة تساعد على استغلال إجازة الصيف من أجل تعليم أبنائهم مهارات مختلفة وتطوير مهارات التفاعل الاجتماعي لديهم. ويقدم الجلسة السيد فتحي لطفي، المستشار الفني في أحد مراكز الاحتياجات الخاصة.

وللعام الثالث على التوالي، تنظم المكتبة المخيم الصيفي لليافعين من عمر 12 إلى 18 سنة الذي يقدم العديد من الأنشطة التعليمية والتثقيفية والترفيهية المتنوعة التي تفتح أمامهم آفاق المعرفة المختلفة.

ويتضمن المخيم فعالية /كيف تصبح عالمًا/ في 23 يوليو، و/تعلم التصميم في برنامج كانفا/ في 25 يوليو، ونادي كتاب الإرشاد المهني في 27 يوليو، والروبوتات لليافعين في 30 يوليو، والتنمر وطرق علاجه في 1 أغسطس ولقاء في 2 أغسطس مع الدكتور محمد حسين العنزي، مؤلف /كن شايًا أحمر/ حول فنون التعامل مع الحياة وسبل التغيير نحو الأفضل، وورشة /المهندسون الصغار/ التي تتضمن ثلاث جلسات من 6 إلى 10 أغسطس حول مجالات وموضوعات الهندسة الكهربائية، وأخيرًا فنون وإبداع اليافعين في 11 أغسطس.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button