additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

💰 Business🌍 World👮‍♂️ Government

QatarEnergy Joins Initiative Aiming to Eliminate Methane Emissions

قطر للطاقة تنضم لمبادرة استهداف الانبعاثات الصفرية لغاز الميثان

QNA

Doha: QatarEnergy has joined the Aiming for Zero Methane Emissions Initiative, an industry-led initiative that aims to reach near zero methane emissions from operated oil and gas assets by 2030.

The initiative adopts an all-in approach that treats methane emissions as seriously as the industry treats safety. It supports the implementation of sound regulations to tackle methane emissions and encourages governments to include methane emissions reduction targets as part of their climate strategies.

QatarEnergy is the first company to join the initiative outside its twelve existing signatories: Aramco, BP, Chevron, CNPC, Eni, Equinor, ExxonMobil, Occidental,?Petrobras, Repsol, Shell and TotalEnergies.

Commenting on this occasion, HE Minister of State for Energy Affairs Saad Sherida Al Kaabi, who is also the President and CEO of QatarEnergy, said that “by being the first company to join the Aiming for Zero Methane Emissions Initiative outside its twelve existing signatories, we are reaffirming Qatars priorities and commitments with regards to the climate change agenda, and its unwavering support to the global effort to reducing emissions, including methane. This also falls in line with QatarEnergys recently announced Sustainability Strategy and follows landmark steps that include signing the guiding principles on reducing methane emissions across the natural gas value chain and endorsing the Global Methane Pledge.” On this occasion, Chair of the OGCI Bob Dudley said that: “We are proud to welcome QatarEnergy, one of the worlds largest integrated energy providers, to the Aiming for Zero Methane Emissions Initiative.” “Recognizing that eliminating methane emissions from the oil and gas industry represents one of the best short-term ways of addressing climate change, I encourage others to join this ambitious effort to eliminate the oil and gas industrys methane footprint by 2030,” Dudley added.

The Aiming for Zero Methane Emissions Initiative was launched in March 2022 by the OGCI member CEOs. All energy companies involved in the exploration, extraction and/or production of oil or natural gas can join as Signatories at no financial cost.

Other organizations striving to have a positive influence on reducing methane emissions from the oil and gas industry can join as Supporters. Companies joining the Initiative agree to do what it takes to reach near zero methane emissions in their operations, reporting transparently, adopting better monitoring and measurement technologies and supporting the implementation of sound regulations.

قنا

الدوحة: انضمت قطر للطاقة لمبادرة استهداف الانبعاثات الصفرية، وهي إحدى مبادرات قطاع الطاقة الهادفة للوصول إلى ما يقارب انبعاثات صفرية من غاز الميثان في أصول النفط والغاز التي يشغّلها بحلول عام 2030.

وتتبنى المبادرة نهجاً شاملاً في معالجة انبعاثات الميثان بنفس جدية تعامل الصناعة مع السلامة، كما تدعم تنفيذ اللوائح الضرورية للتعامل مع انبعاثات الميثان وتشجع الحكومات على تضمين أهداف خفض انبعاثات الميثان كجزء من استراتيجيات المناخ التي تتبعها، وبذلك تكون قطر للطاقة أول من انضم إلى المبادرة من خارج المؤسسين الـ12 الحاليين، وهم: أرامكو، بي بي، شيفرون، سي إن بي سي، إيني، إيكوينور، إكسون موبيل، أوكسيدنتال، بتروبراس، ريبسول، شل، وتوتال إنرجيز.

وقال سعادة المهندس سعد بن شريده الكعبي وزير الدولة لشؤون الطاقة، العضو المنتدب والرئيس التنفيذي لقطر للطاقة: “إن كون قطر للطاقة هي الأولى التي تنضم إلى مبادرة استهداف انبعاثات الميثان الصفرية من خارج المؤسسين، فهذا يعيد التأكيد على أولويات والتزامات دولة قطر فيما يتعلق بأجندة تغيّر المناخ، ودعمها الثابت للجهود العالمية للحد من الانبعاثات، بما في ذلك انبعاثات غاز الميثان. وكذلك، فإن هذا الأمر يتماشى مع استراتيجية الاستدامة التي أعلنتها قطر للطاقة مؤخرا، ويأتي في أعقاب خطوات بارزة أخرى تشمل توقيع وثيقة المبادئ التوجيهية للحد من انبعاثات غاز الميثان عبر مراحل صناعة الغاز الطبيعي، والانضمام للتعهد العالمي بشأن الميثان”.

من جهته، قال السيد بوب دادلي، رئيس مبادرة النفط والغاز للمناخ، التي احتضنت هذه المبادرة: “نرحب بكل اعتزاز بقطر للطاقة – إحدى أكبر شركات الطاقة المتكاملة في العالم – في مبادرة استهداف الانبعاثات الصفرية لغاز الميثان. وبقناعتنا أن القضاء على انبعاثات الميثان من صناعة النفط والغاز يمثل واحداً من أفضل الطرق قصيرة المدى لمعالجة تغير المناخ، فإنني أشجع الآخرين على الانضمام إلى هذا الجهد الطموح للقضاء على بصمة غاز الميثان في صناعة النفط والغاز بحلول عام 2030”.

يذكر أنه تم إطلاق مبادرة “استهداف الانبعاثات الصفرية لغاز الميثان” في مارس 2022 من قبل الرؤساء التنفيذيين للشركات الأعضاء في مبادرة النفط والغاز للمناخ. ويمكن لجميع شركات الطاقة العاملة في استكشاف واستخراج وإنتاج النفط أو الغاز الطبيعي الانضمام إليها كموقعين دون أي تبعات مالية، كما يمكن للمنظمات الأخرى الساعية لترك تأثير إيجابي على خفض انبعاثات غاز الميثان في صناعة النفط والغاز، الانضمام كمؤازرة. ويكون على الشركات المنضمة إلى المبادرة الموافقة على القيام بما يلزم للوصول إلى ما يقارب الصفر من انبعاثات غاز الميثان في عملياتها، والإبلاغ بشفافية، واعتماد تقنيات أفضل للمراقبة والقياس، ودعم تنفيذ اللوائح السليمة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button