additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

📌 Featured💉 Health😎 LifeStyle

What Can Happen If You Use Your Phone Right Before Bed?

ما هو أثر استخدام الهاتف مباشرةً قبل النوم على الجسم؟

Bright Side

You most likely once promised yourself to go to bed early only to end up scrolling through social media, and we feel you. It’s hard to leave your phone in another room and to log off, even for a few hours. But using your phone right before going to sleep might affect your health more than you realize.

Here at Bright Side, we also can’t resist the temptation to be on our phones before bed. And we did some research to find out how it might affect your overall wellbeing.

1. It may hurt your eyes
If you ever felt like your vision suddenly blurred after you spent hours scrolling through your feed, you’re definitely not alone. When you’re straining while using your smartphone, it may lead to eyestrain, also known as tired eyes. To protect your eyes, try lowering screen brightness and avoid using your phone for too long.

2. It can disturb your sleep
When you finally get into bed at the end of a long day, it may feel tempting to spend some more time checking your messages or reading the news. But this habit isn’t as harmless as it might seem, and using your phone close to bedtime might prevent you from getting a good night’s sleep. The blue light from your smartphone not only affects your vision, but can also disturb your sleep-wake cycle, which in turn may cause more health complications.

3. It may lead to neck pain
If you’re familiar with the annoying sensation of neck pain, then using your phone in bed can make the existing condition even worse. When you tilt your head forward to look on the screen, in places a strain on the muscles in your neck, causing pain. If you can’t imagine going to bed without checking your phone, try holding it at eye level to avoid straining the muscles.

4. It might cause your skin to age faster
You might be spending lots of money on expensive skincare, but something as simple as using your phone in bed may be sabotaging all your efforts. When you look down at your phone, it causes you to develop lines and creases on your neck, which in turn can make you look prematurely aged.

الجزيرة

لربما حاولت يوماً الخلود للنوم مبكرا، بيد أنك بدأت تتصفح وسائل التواصل الاجتماعي، إذ أصبح من الصعب عليك تسجيل الخروج وترك هاتفك في غرفة أخرى ولو لساعات قليلة، فهل تعلم أن استخدام الهاتف قبل النوم مباشرة قد يؤثر على صحتك أكثر مما تظن؟

حيث يشير تقرير لموقع “برايت سايد” إلى أننا لم نعد نستطيع مقاومة إغراءات الهاتف وتصفحه قبل النوم، ولكن، بحسب الأبحاث التي أجريت يمكن أن يؤثر ذلك على صحة جسدك، من خلال:

١- قد يضر عينيك
إن أصبحت رؤيتك ضبابية فجأة بعد قضاء ساعات في تصفح جهازك، فإن معاناتك ليست جديدة، إذ إن تصفح الهاتف وأنت مجهد سيؤدي بدوره إلى إجهاد العينين، وهو ما يعرف أيضا بالعيون المتعبة، ولحماية عينيك حاول خفض سطوع شاشة الهاتف وتجنب استخدامه لفترات طويلة.

2- قد يسبب اضطرابات في النوم
عندما تخلد إلى النوم بعد يوم طويل قد يكون من المغري أحيانا تمضية بعض الوقت في تفقد الرسائل وتصفح الأخبار، لكن هذه العادة -التي قد لا تبدو ضارة- قد تحرمك من الحصول على ليلة نوم جيدة، إذ إن الضوء الأزرق المنبعث من الهواتف الذكية لا يؤثر على الرؤية فحسب، بل يمكن أن يسبب أيضا اضطراباً في النوم أو ما يعرف باضطرابات دورة النوم والاستيقاظ، وهذا بدوره قد يتسبب في مزيد من المضاعفات الصحية.

3- قد يسبب آلام الرقبة
وأكد الموقع أنه إن كنت تعاني باستمرار من آلام الرقبة المزعجة فإن استخدام الهاتف قبل النوم سيفاقم الوضع أكثر، فعندما تحني رأسك نحو الأمام باتجاه الهاتف فإن هذه الوضعية تسبب مزيداً من الضغط على عضلات الرقبة، وهو الأمر الذي يزيد حالة الألم، وفي هذه الحالة إن كنت لا تستطيع أن الذهاب إلى فراشك دون تصفح هاتفك فحاول أن تتخذ وضعية مريحة بجعل الهاتف في مستوى عينيك لتجنب إجهاد عضلات الرقبة.

4- قد يسرّع شيخوخة الجلد (البشرة)
أشار الموقع إلى أن الكثير من الأموال قد تنفق على مستحضرات العناية بالبشرة ذات الأثمان الباهظة، ثم بحركة بسيطة – كاستخدام الهاتف قبل النوم- لينسف كل جهودك، فعندما تحدق فيه لفترات طويلة فإن ذلك يؤدي إلى ظهور خطوط وتجاعيد على رقبتك تجعلك تبدو كأنك تقدمت في السن قبل الأوان.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
1
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button