additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

💉 Health

HMC Surgeons Successfully Perform Highly Specialized Brain Tumor Removal Procedure

فريق طبي بحمد الطبية يجري جراحة عالية التخصص لإزالة ورم دماغي

QNA

Doha: A team of neurosurgeons at Hamad Medical Corporation (HMC) has successfully performed a highly specialized brain tumor removal procedure resection of a complex brain tumor, known as a Glioma. The procedure, the first of a kind in Qatar, was performed with intra-operative neuro-monitoring and neuropsychological support.

The 40-year-old patient, who was wide-awake and conscious during the procedure, left the hospital, in good health, five days after the surgery.

The procedure, which involved using the latest MRI and 3-D brain mapping and imaging technology and lasted 5 hours, was performed by a team of 10 surgery professionals lead by Neurosurgery and Neuro-intervention consultant at HMC Dr. Ghaya Al Rumaihi.

The surgery had to be performed with the patient conscious due to the fact that the tumor was so close to lobe responsible for consciousness and speech in the brain, the patient needed to be kept interactive and responsive with the team, allowing the team to remove the tumor without inflicting any damage to critical areas of the brain.

Commenting on the procedure, Dr. Ghaya Al Rumaihi said that not only was the multidisciplinary medical team able to surgically remove the 2nd-degree tumor but also succeeded in reducing the epileptic seizures that the patient suffered as a result of this tumor, while maintaining brain functional skills thus improving the patients life quality.

“We would like to thank the medical team for its remarkable cooperation and responsiveness to the step-by-step probe of the brains communicative and memory functionalities, using newly introduced intraoperative equipment for language and motor monitoring of patient’s directly in their own mother tongue rather than having the monitoring data translated,” she said.

Speaking on the details of the procedure, Dr. Ghaya Al Rumaihi pointed out that the patient had been diagnosed with a tumor in the left lobe of the brain three years ago with subsequent low growth in size causing speech difficulties, episodes of epilepsy, and sudden left arm paralysis. The surgery had to be performed with the patient wide-awake in order to keep intraoperative monitoring of language and brain cognition functions and mitigate associated risks.

Dr. Ghaya affirmed that neurosurgeons who single-handedly operate on similar cases, often fail to properly to treat such complex cases. Only with combined efforts and teamwork of multidisciplinary medical team we can ensure that patients get the comprehensive healthcare they need.

Dr. Ghaya stressed that the success of complex brain and spinal cord operations at HMC highlights the rapid developments in the field of health care in Qatar, with the availability of modern and advanced innovations in the field of medical technology.

قنا

الدوحة: نجح فريق طبي من مؤسسة حمد الطبية في اجراء جراحة عالية الدقة والاختصاص لاستئصال ورم في منطقه الكلام والحركة بالدماغ لمريض باستخدام التصوير الوظيفي بالرنين المغناطيسي، وتكنولوجيا التصوير الشعاعي ثلاثي الأبعاد لرسم الدماغ، وذلك للمرة الأولى في دولة قطر.

وكشفت مؤسسة حمد الطبية أن العملية الجراحية أجريت في مستشفى حمد العام، وذلك أثناء يقظة المريض الذي غادر المستشفى بعد خمسة أيام فقط من العملية وهو في صحة جيدة.

وقد أجريت العملية التي استغرقت أكثر من خمس ساعات واستخدمت خلالها تقنيات فائقة التطور، من قبل فريق طبي مكون من أكثر من عشرة كوادر طبية، برئاسة الدكتورة غاية إبراهيم الرميحي استشاري جراحة المخ والأعصاب والأشعة التداخلية والعمود الفقري.

وساهمت الجراحة في تحسين جودة حياة المريض البالغ من العمر 40 عاما، حيث كان من الضروري إجراء الجراحة أثناء يقظة المريض والحفاظ على تفاعله مع الفريق الجراحي، بسبب تواجد الورم بالقرب من المناطق الحرجة التي تتحكم في الكلام والمهارات الحركية .

ومن جانبها قالت الدكتورة غاية الرميحي إن الفريق الطبي متعدد التخصصات لم يستأصل الورم بالجراحة وحسب، بل نجح كذلك في التقليل من نوبات الصرع التي كانت تنتاب المريض نتيجة هذا الورم وهو من الدرجة الثانية، مع الحفاظ على مهاراته الوظيفية.

وأشارت إلى أن الطاقم الطبي خلال العملية الجراحية ضم استشاري علم النفس العصبي الذي حرص على التواصل مع المريض باللغة العربية طوال مدة العملية وقياسه لدرجة الانتباه وحالة الذاكرة والتخاطب ونشاط الدماغ لحظة بلحظة، مما يجعل هذه العملية هي الأولى من نوعها في دولة قطر من حيث تواجد طبيب علم النفس العصبي داخل غرفة العمليات مع استخدم اختبارات باللغة العربية، صممت خصيصا لفحص المريض أثناء العملية بلغته الأم وهو أمر مهم، لأن ترجمة اللغة الإنجليزية للاستبيانات الموجودة حاليا عالميا قد يدركها الدماغ بطريقة مختلفة تماما.

وأوضحت الدكتورة غاية الرميحي أن المريض كان لديه ورم في الفص الدماغي الأيسر المسؤول عن الكلام قبل ثلاث سنوات، حيث تطور الورم وزاد حجمه وكان يسبب له صعوبة في الكلام، ونوبات من الدوار والصرع الكلي وشللا مفاجئا في ذراعه الأيمن ورغم أن الورم بطيء النمو إلا إنه في موضع قريب جدا من مراكز اللغة والحركة في قشرة الدماغ، مما تطلب أن تتم الجراحة أثناء يقظة المريض حتى يتمكن الفريق الطبي من اجراء اختبار وظائف اللغة والوظائف الإدراكية العليا أثناء الجراحة والتقليل من مخاطر العملية الجراحية .

وأضافت أن الكثير من المتخصصين في مجال جراحه المخ والأعصاب الذين يعملون بمفردهم في مثل هذه الحالات العصبية المعقدة لا يستطيعون، في كثير من الأحيان، معالجتها على نحو ملائم، حيث أثبتت التجربة أن هذه الحالات تتجاوب بشكل أكثر فاعلية عندما يتم العمل بها بروح الفريق الواحد من قبل فرق متعددة التخصصات، لضمان حصول كل مريض على الرعاية الصحية الجيدة والمتكاملة.

وشددت الدكتورة غاية الرميحي على أن النجاح في عمليات المخ والحبل الشوكي المعقدة في مؤسسة حمد الطبية يلقي الضوء على التطورات السريعة في مجال الرعاية الصحية في قطر، مع توفر الابتكارات الحديثة والمتطورة في مجال التكنولوجيا الطبية.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button