additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

😎 LifeStyle📚Education

Qatar Museums Organizes ‘Qatar Creates – Teen Council Expo’

متاحف قطر تنظم فعالية قطر تبدع ـ ملتقى مجلس اليافعين

QNA

Doha: Qatar Museums (QM) on Friday hosted the Qatar Creates – Teen Council Expo, an event focused on making the voices of youth heard and supporting their meaningful participation in developing teen-led initiatives through creative ideas and collaboration with like-minded individuals.

HE QM Chairperson Sheikha Al Mayassa bint Hamad Al-Thani attended the opening ceremony.

Addressing more than 1,000 youth at the Qatar Creates – Teen Council Expo, HE QM Chairperson Sheikha Al Mayassa bint Hamad Al-Thani described the Qatar Creates Teen Council as a platform supporting the active participation of youth towards a sustainable future.

The council was established to bring together youth to collaborate in planning events and initiatives for other teenagers in Qatar.

“Young people are our future, which is why we are delighted to be holding the Qatar Creates – Teen Council Expo,” HE Sheikha Al Mayassa said. “Our new initiative, Qatar Creates Teen Council, will bring together young people who want to take part in Qatar’s cultural life by engaging in Qatar Museums’ future endeavours, and create a place for youth to gather, collaborate and plan events for teenagers from all over the country.” “We are excited to hear from you to create and bring your ideas to life,” she said.

“We look forward to welcoming you, so I encourage you to sign up!” The expo also focused on introducing youth to the wealth of cultural offerings and volunteering opportunities available across Qatar during the FIFA World Cup Qatar 2022 and beyond.

Information booths set up by Qatar Museums along with the Doha Film Institute (DFI), Music Lab, Generation Amazing, and Ajyal Educational provided details on the different ways youth can contribute towards cultural initiatives based on their individual interests and passions.

Qatar Museums’ Teen Volunteering Program offers youth the opportunity to work under the guidance of museum staff, learning invaluable life skills while strengthening their independence and boosting self-confidence.

Volunteering options for the Qatar Museums’ Teen Volunteering Program include working as a visitor guide, museum guide, information desk officer, monitoring and evaluation assistant, or providing programming and visitor services and events support.

Youth can volunteer at one or more institutions across Qatar Museums’ network: the National Museum of Qatar (NMoQ), 3-2-1 Qatar Olympic Sports Museum, the Museum of Islamic Art & MIA Park, Mathaf: Arab Museum of Modern Art, the Fire Station: Artist in Residence, DADU, Children’s Museum of Qatar, Liwan Design Studios and Labs, M7 Creative Hub, and Learning & Outreach – Exhibitions.

قنا

الدوحة: نظمت متاحف قطر فعالية /قطر تبدع – ملتقى مجلس اليافعين/، وهي فعالية تعنى بتمكين اليافعين من إسماع صوتهم والقيام بدور هام في إنشاء مبادرات مناسبة لمجتمعهم ومشاركة الأفكار الإبداعية والتعاون مع أقرانهم الذين يشاركونهم الأفكار والآراء.

وألقت سعادة الشيخة المياسة بنت حمد آل ثاني، رئيس مجلس أمناء متاحف قطر، في خطابها أمام ما يزيد على 100 يافع في افتتاح الفعالية باستاد خليفة الدولي، الضوء على مجلس اليافعين التابع لمبادرة قطر تبدع، وهو منصة تدعم المساهمات الفعالة للشباب في تحقيق مستقبل مستدام.

وأنشئ المجلس بهدف حشد مجتمع اليافعين للتعاون في تنظيم الفعاليات والمبادرات الموجهة لهم في قطر.

وقالت سعادة الشيخة المياسة بنت حمد آل ثاني: “شبابنا هم مستقبلنا، وهذا يجعلنا في غاية السعادة لاحتضان فعالية “قطر تبدع ـ ملتقى مجلس اليافعين”، هذه المبادرة الجديدة التي ستجمع بين الشباب الذين يرغبون في المشاركة في الحياة الثقافية لدولة قطر، من خلال الانخراط في المساعي المستقبلية لمتاحف قطر، وإحداث فضاء للشباب يجتمعون فيه، ويتعاونون، ويخططون لفعاليات تستهدف اليافعين من مختلف أنحاء البلد”.

وأعربت سعادتها عن سرورها بالاستماع إلى اليافعين من أجل الإسهام في بناء أفكارهم، وتحويلها إلى واقع ملموس.. وحثت اليافعين إلى الانضمام لملتقى مجلس اليافعين.

وفي حوار مباشر، استمعت سعادة الشيخة المياسة لتساؤلات العشرات من اليافعين مباشرة، حيث أجاب على أسئلتهم إلى جانبها، كل من السيد عبداللطيف الجسمي، مدير إدارة حماية التراث الثقافي بمتاحف قطر، والسيد خليفة العبيدلي مدير مطافئ: مقر الفنانين والسيد عبدالله الملا، مدير متحف قطر الأولمبي والرياضي، والسيدة مها السليطي مدير مركز M7.

وقال السيد عبدالله الملا مدير متحف قطر الأولمبي والرياضي، في تصريح خاص لوكالة الأنباء القطرية /قنا/ على هامش الفعالية، إن ملتقى مجلس اليافعين التابع لمبادرة قطر تبدع، سيكون البداية لمبادرات أخرى، مؤكدا أن الهدف من ذلك تعليمي وتثقيفي في الآن ذاته، فضلا على تشجيع النشء على العمل التطوعي.

وأوضح أن العمل التطوعي خطى خطوات جبارة في قطر مع عدد الفعاليات الكبيرة التي يتم تنظيمها.

من جهته، قال السيد جاسم سعيد الكواري، مرشد والمتحدث باسم متحف قطر الوطني في تصريح مماثل لـ/قنا/، إن ملتقى مجلس اليافعين، يوفر مجالا لليافعين في قطر من أجل تبادل الخبرات مع موظفي المتاحف في البلد، ليكون لهم دور في مجتمع المتطوعين.

وحول ما إذا كان الملتقى سيبقى بصفة دائمة، أو محدد بمدة زمنية، أوضح الكواري أن مجلس اليافعين سيكون دائما، حيث سيتم تحضيرهم وتكوينهم من أجل التطوع في الفعاليات المصاحبة لبطولة كأس العالم FIFA قطر 2022، وما بعدها من فعاليات في المستقبل.

إلى ذلك، ركزت الفعالية على تعريف الشباب بالعدد الهائل من المناسبات الثقافية وفرص التطوع المتاحة لهم في قطر خلال بطولة كأس العالم FIFA قطر 2022 وما بعدها.

وقدمت الأكشاك التي أقامتها متاحف قطر بالإضافة إلى مؤسسة الدوحة للأفلام، وميوزك لاب، وبرنامج الجيل المبهر، وبرامج أجيال التعليمية تفاصيل حول الطرق المختلفة التي يمكن للشباب من خلالها المساهمة في المبادرات الثقافية بناء على اهتماماتهم الفردية المختلفة وشغفهم.

ويتيح برنامج العمل التطوعي لليافعين التابع لمتاحف قطر الفرصة للشباب في قطر لخوض تجربة العمل تحت إشراف موظفي المتاحف، يتعلمون خلالها مهارات حياتية قيمة، وتعزيز استقلاليتهم وتقوية ثقتهم بأنفسهم في الوقت ذاته.

وتشمل خيارات التطوع في برنامج العمل التطوعي لليافعين التابع لمتاحف قطر العمل كدليل للزوار، أو مرشد للمتاحف، أو مسؤول مكتب الاستعلامات، أو المساعدة في الرصد والتقييم، أو خدمة الزوار وتقديم الدعم خلال البرامج والفعاليات.

ويمكن للشباب التطوع في مؤسسة واحدة من مؤسسات متاحف قطر أو أكثر: متحف قطر الوطني، 3-2-1 متحف قطر الأولمبي والرياضي، متحف الفن الإسلامي، حديقة متحف الفن الإسلامي، متحف: المتحف العربي للفن الحديث، مطافئ: مقر الفنانين، دد، متحف الأطفال في قطر، ليوان، استديوهات ومختبرات التصميم، المركز الإبداعي M7، والتعليم والتوعية – المعارض.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button