additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

📌 Featured💉 Health😎 LifeStyle

8 Daily habits that are bad for your health

8 عادات يومية تؤذي صحتك

Al-Sharq

Doctors and specialists stress the importance of hygiene to maintain health, prevent diseases and enhance self-confidence, but there are bad habits that many people do which can be harmful for them and others.

A report on Al Jazeera Net monitored 8 “bad” habits that some people practice in their daily lives, whether intentionally or unintentionally, that may harm our bodies and may pose health risks, and here are some of those habits:

1- Eating in plastic containers
Eating food in plastic containers carries a risk of dangerous chemicals coming into contact with foods and drinks.

2- Brushing your teeth more than 3 times a day
Frequent brushing can cause bleeding and fragility of the gums, eventually leading to gum disease and other oral health problems. Two minutes of brushing teeth is all it takes to get that shimmering smile.

3- Cleaning the house daily
The daily use of household cleaning items can put your lungs and skin at risk over time.

4- Daily skincare
Dermatologists recommend exfoliating your skin is recommended at least once a week because our skin is prone to dehydration and allergies over time. If your skin is greasy, wash your face 3 times a week

5- Use of hand sanitizers
Some commercials declare that disinfectants kill 99.9% of the germs on your hands, which is partly true. But the frequent use of hand sanitizers has a greater effect than fighting the usual bacteria. It can cause dry skin, or antibiotic resistance: antibiotics can no longer function.

6- Sleeping on your favorite pillow
We all have that special pillow we like to use at bedtime, and sometimes, due to our convenience in using it, we often forget to put it in the washing machine to clean it. As Dirty pillows can be home to dust mites that cause allergies.

7- Saving your receipts
While it is highly recommended that you keep track of your expenses, recent receipts on “thermal paper” actually contain a harmful chemical that is easily absorbed into the bloodstream, bisphenol-A.

8- Deodorants
While deodorants are important for helping us feel fresh and rejuvenated throughout the day, they often contain chemicals that cause allergic reactions. So it’s best to take a quick shower.

الشرق

يؤكد الأطباء والمتخصصون على أهمية النظافة للحفاظ على الصحة والوقاية من الأمراض وتعزيز الثقة بالنفس، غير أن هناك عادات سيئة يقوم بها الكثير من الناس عند تطبيق ذلك قد تسبب الأذى لهم وللآخرين.

ورصد تقرير بموقع الجزيرة نت 8 عادات “سيئة” يمارسها بعض الناس في حياتهم اليومية، سواء عن قصد أو بغير قصد، ربما تضر أجسامنا ويمكن أن تشكل مخاطر صحية، وفيما يلي بعض تلك العادات:

1- الأكل في أوعية بلاستيكية
تناول الطعام في عبوات بلاستيكية يحمل خطر مواد كيميائية خطرة تلامس الأطعمة والمشروبات.

2- نظافة أسنانك أكثر من 3 مرات يومياً
كثرة غسل الأسنان بالفرشاة يمكن أن يكون سبباً لنزف اللثة وهشاشتها، مما يؤدي في النهاية إلى أمراض اللثة ومشاكل أخرى تتعلق بصحة الفم. دقيقتان هي كل ما يتطلبه الأمر للحصول على تلك الابتسامة المتلألئة.

3- تنظيف المنزل يومياً
الاستخدام اليومي لمستلزمات التنظيف المنزلية يمكن أن يعرض رئتيك وبشرتك للخطر بمرور الوقت.

4- تقشير البشرة يومياً
يكشف أطباء الأمراض الجلدية أن تقشير بشرتك موصى به مرة واحدة على الأقل في الأسبوع، لأن بشرتنا معرضة للجفاف والحساسية بمرور الوقت. وإذا كانت بشرتك دهنية، فيوصى بغسل وجهك 3 مرات في الأسبوع.

5- استخدام معقمات اليدين
تعلن بعض الإعلانات التجارية أن المطهرات تقتل 99.9% من الجراثيم الموجودة على يديك، وهذا صحيح جزئياً. لكن الاستخدام المتكرر لمطهرات اليدين له تأثير أكبر من محاربة البكتيريا المعتادة. فمن الممكن أن يتسبب في جفاف الجلد، أو مقاومة المضادات الحيوية: أي عدم قدرة المضادات الحيوية على العمل بعد الآن.

٦ – النوم على وسادتك المفضلة
لدينا جميعاً تلك الوسادة الخاصة التي نفضل استخدامها وقت النوم. وأحياناً، نظراً لراحتنا في استخدامها، غالباً ما ننسى وضعها في الغسيل لتنظيفها. يمكن أن تكون الوسائد المتسخة موطناً لعث الغبار الذي يسبب الحساسية.

7- حفظ الإيصالات الخاصة بك
في حين أنه يوصى بشدة بتتبع نفقاتك، فإن الإيصالات الحديثة على “الورق الحراري- thermal paper” تحتوي في الواقع على مادة كيميائية مضرة يسهل امتصاصها في مجرى الدم، وهي بيسفينول إيه bisphenol A

8- مزيلات العرق
رغم أهمية مزيلات العرق لمساعدتنا على الشعور بالحيوية والانتعاش طوال اليوم، إلا أنها تحتوي في الغالب على مواد كيميائية تسبب الحساسية.لذلك الأفضل الحصول على استحمام سريع.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button