additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

💰 Business👮‍♂️ Government

Hamad Port Ranks World 3rd Most Efficient Gateway on CPPI 2021

ميناء حمد يحتل المركز الثالث عالميا في مؤشر أداء موانئ الحاويات 2021

QNA

Doha: Hamad Port has ranked the third most efficient gateway in the world on the World Bank and S&P Global Market Intelligences 370-member Container Port Performance Index for 2021.

The index considered the number of hours a ship spent at a port during each loading and unloading task throughout 2021, the year that saw unprecedented traffic at all seaports worldwide and a disrupted supply chain globally.

The analysis in its second edition highlighted the resilience and strength of the ports in the Middle East, which dominated several top rankings, and their strong performance amid the repercussions of the coronavirus pandemic.

Hamad Port in 2021 received some 1750 vessels, handled over 1.54 million TEUs, over 1.3 million tons of bulk cargo and nearly 267.2 thousand tons of general cargo, in addition to receiving 45.5 thousand heads of livestock, and more than 72.2 thousand units of vehicles and equipment.

قنا

الدوحة: احتل ميناء حمد المرتبة الثالثة عالمياً من حيث كفاءة العمليات، وفق تقرير مؤشر أداء موانئ الحاويات العالمي للعام 2021 والذي يصدر عن البنك الدولي ومؤسسة /استاندرد آند بورز جلوبال ماركيت إنتليجانس/.

ويقوم مؤشر أداء موانئ الحاويات بمقارنة 370 ميناءً للحاويات حول العالم، وتقييمها وفق أسس ومعايير محددة، معتمدا في ترتيب الموانئ على الوقت الذي احتاجته السفن للبقاء في الميناء لإكمال أعمال الشحن والتفريغ على مدار العام 2021، وهو العام الذي شهد ازدحاماً غير مسبوق في مختلف الموانئ وتعطل سلاسل الإمداد العالمية.

وقد سلط التقرير في نسخته الثانية الضوء على ما تتمتع به موانئ الشرق الأوسط من قدرةٍ على الصمود والتصدي بفعالية للتحديات الناجمة عن جائحة فيروس كورونا /كوفيد – 19/.

تجدر الإشارة إلى أن ميناء حمد نجح خلال العام 2021 في استقبال نحو 1750 سفينة، ومناولة أكثر من 1.54 مليون حاوية نمطية، وأكثر من 1.3 مليون طن من البضائع السائبة، ونحو 267.2 ألف طن من البضائع العامة، علاوة على استقبال 45.5 ألف رأس من الماشية، وما يزيد على 72.2 ألف وحدة من السيارات والمعدات.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button