additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

📌 Featured💉 Health

MOPH: No Case of Monkeypox Recorded in Qatar

وزارة الصحة العامة: لم يتم تسجيل أي اصابة بجدري القردة في قطر

QNA

Doha: The Ministry of Public Health (MOPH) has confirmed that no case of monkeypox has been recorded in the State of Qatar so far.

The Ministry said in a statement that it has taken a full set of public health measures for the early detection of any suspected cases if they appear, in order to contain any possible spread of the virus.

The Ministry has directed health care professionals in both the public and private sectors to monitor potential patients who may show symptoms of monkeypox, and to report any suspected cases to health authorities, stressing that the health care sector is fully prepared to manage any suspected or confirmed cases.

This comes after the detection of monkeypox cases in at least 12 countries since May 13, but the virus has not spread in those countries.

Monkeypox is a viral infection that is more common in West and Central Africa. Occasionally it spreads elsewhere.

The Monkeypox illness usually causes symptoms of fever, muscle aches and swollen lymph nodes. Chickenpox-like rashes are also found on the hands and face.

قنا

الدوحة: أكدت وزارة الصحة العامة أنه لم يتم تسجيل أو اكتشاف أي حالة إصابة بمرض جدري القردة في دولة قطر حتى الآن.

وأوضحت الوزارة، في بيان لها، أنها قامت باتخاذ مجموعة كاملة من تدابير الصحة العامة للكشف المبكر عن أي حالات مشتبه بها في حالة ظهورها، وذلك من أجل احتواء أي انتشار محتمل للفيروس، الى جانب رقابة وزارة الصحة العامة للوضع الوبائي العالمي والإقليمي واتخاذ جميع التدابير الاحترازية اللازمة.

ووجهت وزارة الصحة المتخصصين في الرعاية الصحية في كل من القطاعين العام والخاص بمراقبة المرضى المحتملين الذين قد تظهر عليهم أعراض جدري القردة، وإبلاغ السلطات الصحية عن أي حالات مشتبه بها، مؤكدة أن قطاع الرعاية الصحية على استعداد تام لإدارة أي حالات مشتبه بها أو مؤكدة.

يأتي ذلك بعد الكشف عن حالات إصابات بجدري القردة في 12 دولة على الأقل منذ 13 مايو الجاري، إلا أن الفيروس لم يتفش في تلك الدول.

ويعد جدري القردة عدوى فيروسية تحدث بشكل أساسي في مناطق الغابات الاستوائية المطيرة في وسط وغرب إفريقيا، وقد تنتشر أحيانًا بمناطق أخرى. وتم اكتشاف فيروس جدري القردة لأول مرة في عام 1958، وتم الإبلاغ عن أول حالة إصابة بشرية في إفريقيا عام 1970، وهذه ليست المرة الأولى التي ينتشر فيها الفيروس خارج إفريقيا.

وعادة ما يعاني الأشخاص المصابون بجدري القردة من أعراض تشمل الحمى والطفح الجلدي الذي يشبه الجدري وتضخم الغدد الليمفاوية ومضاعفات صحية أخرى.

وينتقل جدري القردة إلى البشر من خلال الاتصال الوثيق مع شخص أو حيوان مصاب، أو مع مادة ملوثة بالفيروس، لكنه أقل انتشارا من الأمراض المعدية الأخرى، بما في ذلك /كوفيد-19/ والإنفلونزا الموسمية.

وأضافت وزارة الصحة أنه من غير المرجح أن يصاب الناس بجدري القردة إلا إذا كانوا قد سافروا مؤخرا إلى وسط أو غرب إفريقيا، أو كانوا على اتصال جسدي بشخص مصاب بالفيروس.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button