additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

📌 Featured👮‍♂️ Government🦠Coronavirus🇶🇦 DOHA

MOPH Reveals Updates to COVID-19 Preventive Measures

وزارة الصحة تكشف عن التحديثات الأخيرة المتعلقة بالتدابير الوقائية الخاصة بجائحة كوفيد-19

QNA

Doha: Following yesterays Cabinet announcement on the lifting of COVID-19 preventive measures based on the joint efforts of the concerned government institutions and the spirit of cooperation shown by citizens and residents in Qatar and the very high vaccination rates which enabled us to succeed in combating COVID-19 pandemic and ease restrictions for this stage. The Ministry of Public Health has issued further details relating to the changes.

Wearing of face masks (effective 21 May) The wearing of face masks is now mandatory in only the following situations: for all individuals within healthcare facilities (workers and visitors), for all individuals on public transport, for customer service employees working indoors including cashiers, receptionists and security personnel.

The Ministry stated that people are advised to take personal responsibility to protect themselves and others (particularly those who they care for) by wearing face masks in indoor areas if they are vulnerable, have chronic conditions, have symptoms or are near people who seem to have symptoms and when in crowded or poorly ventilated area.

Proof of vaccination or immune status (effective 21 May), checking of vaccination or immune status is not required anymore to enter closed indoor public areas. A green Ehteraz status is still required to enter public indoor areas. 

Regarding, rapid Antigen Tests for unvaccinated individuals (effective 21 May): The requirement to have a negative rapid antigen test for Covid-19 for unvaccinated or non-immune individuals to enter public facilities is lifted for all areas As for event organizers are not required anymore to seek prior approval from the Ministry of Public Health to hold events. Organizers must submit an application to the competent authority to obtain the necessary approval to hold the event and adhere to the following: Follow the precautionary and preventive measures stated in the events COVID-19 safety protocol on the Ministry of Public Health website. Prepare and submit a plan to mitigate risk of COVID-19 in order to ensure the application of all preventive COVID-19 measures related to the event. Assign a person responsible for compliance with these procedures on their part. Sign the pledge (undertaking) to abide by the MOPH COVID-19 precautionary measures.

MOPH will work closely with MOI to conduct random inspections of events and activities to assess the organizers adherence to the COVID-19 preventive measures.

From Sunday 22 May 2022, MOPH will cease the daily publishing of COVID-19 data on social media and switch to a weekly summary. MOPHs website will continue to be updated daily with all the key COVID-19 data including new cases, hospitalizations, deaths, the number of vaccines administered and the number of recovered patients. The weekly COVID-19 data summary will be posted on social media every Monday, commencing Monday 30 May 2022.

The Ministry stated that the lifting of COVID-19 preventive measures comes in light of the continued low numbers of COVID-19 cases in Qatar in recent weeks, mainly due to very high vaccination rates and the great cooperation of the community. This has contributed to the success of Qatars efforts to combat the pandemic and therefore, most aspects of life have now returned to normal.

قنا

الدوحة: كشفت وزارة الصحة العامة عن تفاصيل إجراءات تخفيف القيود المتعلقة بجائحة فيروس كورونا /كوفيد-19/ والتي تم الإعلان عنها يوم أمس من قبل مجلس الوزراء الموقر، مؤكدة أن ذلك جاء بناء على الجهود المتضافرة للجهات الحكومية المعنية والتعاون الجاد من المواطنين والمقيمين في دولة قطر وتطعيم الأغلبية.

وذكرت الوزارة أنه فيما يتعلق بقيود ارتداء الكمامات والتي سيتم تطبيقها اعتبارا من 21 مايو الجاري فقد أصبح ارتداء الكمامات إلزاميا في الحالات التالية فقط: لجميع الأفراد داخل مرافق الرعاية الصحية /بما في ذلك العاملون بهذه المرافق والمراجعون/، لجميع الأفراد في وسائل النقل العام، لموظفي خدمة العملاء العاملين في الأماكن المغلقة بما في ذلك أمناء الصندوق /الكاشير/ وموظفو الاستقبال وأفراد الأمن.

ونصحت وزارة الصحة جميع الأفراد بتحمل المسؤولية الشخصية لحماية أنفسهم وحماية الآخرين من حولهم /خاصةً من يقومون على رعايتهم/ من خلال ارتداء الكمامة في الأماكن المغلقة إذا كانوا أكثر عرضة لخطر العدوى، أو كانوا يعانون من أمراض مزمنة أو من أعراض المرض، أو كانوا يتواجدون بالقرب من أشخاص تظهر عليهم أعراض المرض، أو عند تواجدهم في أماكن مزدحمة أو سيئة التهوية.

وبخصوص إثبات حالة التطعيم أو الحالة المناعية والتي ستدخل حيز التنفيذ اعتبارا من 21 مايو الجاري أشارت وزارة الصحة إلى أنه لم يعد التحقق من حالة التطعيم أو الحالة المناعية مطلوباً لدخول الأماكن العامة المغلقة، كما لا يزال وجود اللون الأخضر على تطبيق احتراز مطلوباً للدخول إلى الأماكن العامة المغلقة.

وبالنسبة لإجراء فحص المستضدات السريع للأفراد غير المطعمين /اعتباراً من 21 مايو الجاري/، فقد تم إلغاء شرط الحصول على نتيجة سلبية لفحص المستضدات السريع الخاص بفيروس /كوفيد-19/ للأشخاص غير المطعمين أو غير المحصنين لدخول المرافق العامة بجميع المواقع.

أما فيما يتعلق بالموافقات على تنظيم الفعاليات /اعتباراً من 19 مايو الجاري/، فلم يعد من الواجب على منظمي الفعاليات الحصول على موافقة مسبقة من وزارة الصحة العامة لإقامة الفعاليات، ويجب على المنظمين بدلاً من ذلك تقديم طلب إلى السلطة المختصة للحصول على الموافقة اللازمة لتنظيم الفعالية.

وذكرت وزارة الصحة العامة أنه يتوجب على المنظمين الالتزام بعدة إجراءات وهي: اتباع الإجراءات الاحترازية والوقائية المنصوص عليها في بروتوكول سلامة الفعاليات الخاص بـ/كوفيد-19/ على الموقع الإلكتروني لوزارة الصحة العامة، وإعداد وتقديم خطة لضمان تطبيق جميع الإجراءات الوقائية من /كوفيد- 19/ (من خلال موقع وزارة الصحة العامة) خلال الفعالية، وذلك للحد من مخاطر انتشار الفيروس، وتحديد شخص مسؤول عن الامتثال لهذه الإجراءات من جهتهم، والتوقيع على تعهد بالالتزام بالإجراءات الاحترازية الخاصة بـ/كوفيد-19/ المحددة من قِبل وزارة الصحة العامة.

وأكدت وزارة الصحة أنها ستعمل على نحو وثيق مع وزارة الداخلية لإجراء عمليات تفتيش عشوائية للفعاليات والأنشطة لتقييم مدى التزام منظميها بالتدابير الوقائية الخاصة بـ/كوفيد-19/.

كما أعلنت وزارة الصحة أنها ستتوقف اعتبارا من يوم 22 مايو الجاري عن النشر اليومي لبيانات /كوفيد-19/ على وسائل التواصل الاجتماعي، وستتحول بدلا من ذلك إلى نشر ملخص أسبوعي لبيانات /كوفيد-19/، بينما سيتم الاستمرار في تحديث الموقع الإلكتروني لوزارة الصحة العامة يومياً بجميع البيانات الرئيسية الخاصة بجائحة فيروس كورونا /كوفيد-19/، بما في ذلك أعداد الحالات الجديدة، وأعداد الحالات التي تم إدخالها للمستشفيات، وأعداد حالات الوفاة، وأعداد المتعافين من الإصابة وعدد اللقاحات التي تم إعطاؤها لأفراد المجتمع.

وسيتم نشر الملخص الأسبوعي لبيانات /كوفيد-19/ على وسائل التواصل الاجتماعي كل يوم إثنين بدءا من يوم الإثنين 30 مايو الجاري.

وأوضحت الوزارة أن رفع التدابير الوقائية الخاصة بجائحة فيروس كورونا /كوفيد-19/ تأتي في ضوء بقاء أعداد حالات الإصابة بـ/كوفيد-19/ في قطر منخفضة في الأسابيع الأخيرة، وهو ما يرجع بشكل رئيسي إلى معدلات التطعيم المرتفعة، إضافة إلى التعاون المجتمعي الكبير، الذي ساهم بشكل أساسي في إنجاح جهود التصدي للجائحة وعودة معظم جوانب الحياة الآن إلى طبيعتها.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
4
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button