additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

🌍 World

QNB: US Economy is Slowing Rapidly

بنك قطر الوطني: الاقتصاد الأمريكي يتباطأ بوتيرة سريعة

QNA

Doha: QNB said in its weekly economic commentary that the Covid-19 shock led to a sharp but short-lived downturn, when the US economy staged an epic recovery. In fact, following a GDP collapse of more than 31% annualized in Q2 2020, the US economy rebounded strongly, printing robust annualized growth rates over the subsequent quarters to Q4 last year. However today, the US economy is in the middle of another turning point.

Until recently, consensus forecasts were pointing to another year of extraordinary US growth in 2022. However, significant headwinds emerged, darkening the outlook, including persistent and higher than expected inflation, a rapid monetary policy tightening cycle, disrupted commodity markets, continuous supply-side bottlenecks, and the Russo-Ukrainian conflict. Thus, projections for US growth has been revised downwards in recent weeks. The International Monetary Fund (IMF), for example, has stripped 120 basis points (bps) from their projections for US growth this year, from 4.9% to 3.7%, according to QNB report issued Saturday.

In QNB view, there is scope for an even faster deceleration of the US economy. The report highlights three key leading indicators that suggest that the US economy is set to slow further over the coming quarters.

First, key components of the manufacturing Purchasing Managers Index (PMI) survey are pointing to a rapid slowdown of the US economy. The manufacturing PMI for March 2022 prints 57.1 index points, well above the 50 threshold that indicates expansion. Nevertheless, and perhaps more importantly, the PMIs New Orders-to-Inventories Ratio is sinking, suggesting weaker demand going forward on the back of a lack of new orders and higher inventory levels. This ratio also indicates that activity will likely slide to stagnation levels by June.

Second, US equity markets are also pointing to slower growth. After a period of exuberant equity market performance, due to excess liquidity and strong earnings growth, major US indices, such as the S&P 500 and the NASDAQ, started to decline. Importantly, a deeper look sector-specific performance and earnings expectations also suggests a gloomier economic picture. Cyclical stocks, including small-caps, financials and transportation players (airlines, trucking, marine transportation, railroad and delivery companies), whose performance tend to lead the economic cycle, had recently started to stagnate and decline, despite the tailwinds from the post-pandemic economic re-opening. Some of the indices, such as the Russell 2000, are, at the time of writing, closing in “bear market” territory, i.e., down more than 20% from recent highs. Such movements often anticipate periods of significant slowdown or recession.

Third, macro-sensitive bond markets started to flash warning signs. The US Treasury yield curve, the spread between short- and long-term Treasuries, has been flattening for months, accelerating in recent weeks. This flattening of the yield curve normally indicates a more challenging macro environment, as short-dated rates rising faster than long-dated rates point to tighter monetary conditions amid weakening long-term growth and inflation expectations. Inverting yield curves tend to be a indicator of weaker growth and recessions.

All in all, the US economy is slowing rapidly. While a recession is unlikely over the short-term in 2022, due to the strong balance sheets of both US household and corporates, recession risks have increased.

Leading indicators, derived from PMI surveys, equity markets and US Treasury markets, are all pointing to a deterioration of US macro conditions, QNB reported concluded.

قنا

الدوحة: أكد تقرير بنك قطر الوطني QNB، أن الاقتصاد الأمريكي يمر بمرحلة تحول جديدة تتميز بتباطؤ أسرع بعد مرحلة الانتعاش القوية التي حققها خلال الأرباع اللاحقة حتى الربع الرابع من العام الماضي.

وقال التقرير الأسبوعي لبنك قطر الوطني، إنه حتى وقت قريب، كان إجماع التوقعات يشير إلى أن عام 2022 سيكون عاما آخر من النمو الاستثنائي في الولايات المتحدة، مشيرا إلى ظهور رياح معاكسة قوية، مما أدى إلى تعتيم التوقعات، وقد شمل ذلك الارتفاع المتواصل والأعلى من المتوقع في معدلات التضخم، ودورة التشديد السريعة للسياسة النقدية، وتعطل أسواق السلع، والاختناقات المستمرة في جانب العرض، والصراع الروسي الأوكراني.

ولفت التقرير إلى أنه نتيجة لما تقدم تم تخفيض توقعات النمو في الولايات المتحدة خلال الأسابيع الأخيرة، على سبيل المثال، خفض صندوق النقد الدولي مؤخرا توقعاته بشأن النمو في الولايات المتحدة في العام الحالي بواقع 120 نقطة أساس، من 4.9% إلى 3.7%.

وسلط التقرير الضوء على ثلاث نقاط رئيسية تفيد بأن الاقتصاد الأمريكي سيشهد مزيدا من التباطؤ خلال الأرباع المقبلة.

النقطة الأولى، تشير المكونات الرئيسية لاستطلاع مؤشر مديري مشتريات قطاع التصنيع إلى حدوث تباطؤ سريع في الاقتصاد الأمريكي، فقد سجل مؤشر مديري مشتريات قطاع التصنيع 57.1 نقطة في مارس 2022، وذلك أعلى بكثير من عتبة الـ 50 نقطة التي تشير إلى التوسع.

وأشار التقرير إلى أن نسبة الطلبات الجديدة إلى المخزونات في مؤشر مديري المشتريات تتراجع، مما يشير إلى ضعف الطلب في المستقبل على خلفية تراجع الطلبات الجديدة وارتفاع مستويات المخزون، كما تشير هذه النسبة أيضا إلى أن النشاط من المحتمل أن يتراجع إلى مستويات الكساد بحلول شهر يونيو.

أما النقطة الثانية، التي بحثها التقرير، فأشارت إلى تباطؤ نمو أسواق الأسهم الأمريكية، فبعد فترة من الأداء القوي لسوق الأسهم، بسبب فائض السيولة والنمو القوي في الأرباح، بدأت المؤشرات الأمريكية الرئيسية، مثل S&P 500 وNASDAQ، في الانخفاض.

وتشير التفاصيل أيضا إلى وضع اقتصادي أكثر تشاؤما، فالأسهم الدورية، بما في ذلك أسهم الشركات الصغيرة، والشركات المالية، والشركات العاملة في مجال النقل (شركات الطيران، والشاحنات، والنقل البحري، والسكك الحديدية، وشركات التوصيل) التي يميل أداؤها إلى قيادة الدورة الاقتصادية، بدأت مؤخرا في الركود والهبوط، على الرغم من العوامل المساعدة جراء إعادة الانفتاح الاقتصادي بعد الجائحة.

وكانت بعض المؤشرات، مثل Russell 2000، وقت كتابة هذا التقرير، تغلق في منطقة “السوق الهابطة”، أي بانخفاض بأكثر من 20% مقارنة بالارتفاعات الأخيرة، وغالبا ما تسبق مثل هذه التحركات فترات من التباطؤ أو الركود الحاد.

وقال التقرير لدى تناوله النقطة الثالثة، إن أسواق السندات الحساسة بدأت تجاه تطورات الاقتصاد الكلي تطلق إشارات تحذير وظل منحنى عائد سندات الخزانة الأمريكية، الذي يمثل الفارق بين سندات الخزانة قصيرة وطويلة الأجل، مسطحا لعدة أشهر، وتسارع ذلك في الأسابيع الأخيرة، ويشير هذا التسطح في منحنى العائد عادة إلى بيئة اقتصاد كلي صعبة، حيث يشير ارتفاع معدلات العائد على السندات قصيرة الأجل بشكل أسرع من معدلات السندات طويلة الأجل إلى تشديد الأوضاع النقدية في ظل توقعات بتراجع النمو طويل الأجل والتضخم، وتعتبر منحنيات العائد المعكوسة مؤشرا على ضعف النمو وإمكانية حدوث ركود.

واختتم بنك قطر الوطني QNB تقريره بالقول “بشكل عام، فإن أداء الاقتصاد الأمريكي يتباطأ بوتيرة سريعة، وعلى الرغم من أن حدوث ركود اقتصادي غير مرجح على المدى القصير في عام 2022، بسبب قوة الميزانيات العمومية للأسر والشركات الأمريكية، إلا أن مخاطر حدوثه قد زادت.

وتشير المؤشرات الرائدة، المستمدة من استطلاعات مؤشر مديري المشتريات وأسواق الأسهم وسندات الخزانة الأمريكية، جميعها إلى تدهور أوضاع الاقتصاد الكلي في الولايات المتحدة”.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button