additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

🏆2022

Animation Web Series to Introduce Local Culture, Promote Qatar 2022 Launched

إطلاق مسلسل كرتوني للتعريف بالثقافة المحلية والترويج لكأس العالم FIFA قطر 2022

QNA

Doha: With the aim of introducing the Qatari culture and promoting the FIFA World Cup Qatar 2022, a number of young Qataris launched an entertaining cartoon series called “Kawkabani”.

The 5-episode series was produced by Nefaish Animation Studio, with the support of the Supreme Committee for Delivery & Legacy (SC), the Doha Film Institute (DFI) and Vodafone Qatar. The work was written and scripted by Qatari writer Amal Al Shammari and directed by Hossein Heydar.

The first episode of the cartoon is expected to be aired on the first day of Eid al-Fitr via the Internet.

Writer Amal Al Shammari said in a statement to Qatar News Agency (QNA) that “Kawkabani” is a Qatari entertainment animation series consisting of 5 episodes, and each episode is 11 minutes long. The events take place in the outskirts of Qatar; with the aim of sharing local culture with a global audience.

Al Shammari added that “Kawkabani” is a story of an alien who never missed a World Cup, while he was on his way to Qatar to attend the world cup, his spaceship crashes in the Sealine desert where three Qatari young men find him, and they end up showing him around Qatar.

Hossein Heydar explained that animation is a global language that targets everyone of all ages and nationalities, and that this series is a way to share the Arab culture and values with the world, pointing out that this work is the result of the cooperation of local talents to produce an integrated work that competes with the global market.

قنا

الدوحة: بهدف التعريف بالثقافة القطرية والترويج لكأس العالم FIFA قطر 2022، أطلق عدد من الشباب القطريين مسلسلًا كرتونيًّا ترفيهيًّا بعنوان “كوكباني”.

ومن المرتقب أن يتم إذاعة أولى حلقات المسلسل المكون من 5 حلقات، والذي أنتجه (استوديو نفيش للرسوم المتحركة)، وبدعم من اللجنة العليا للمشاريع والإرث، إلى جانب مؤسسة الدوحة للأفلام وشركة فودافون قطر، أول أيام عيد الفطر، عبر شبكة الإنترنت، وهو من تأليف وقصة وسيناريو الكاتبة أمل الشمري وإخراج حسين حيدر.

وقالت الكاتبة أمل الشمري في تصريح لوكالة الأنباء القطرية “قنا”: إن “كوكباني” مسلسل كرتوني ترفيهي قطري مكون من 5 حلقات، وكل حلقة مدتها 11 دقيقة، تدور أحداثه في ضواحي قطر؛ بهدف مشاركة الثقافة المحلية مع الجمهور العالمي.

ونوهت بأن أحداث القصة تدور حول مخلوق فضائي يدعى “كوكباني” وهو من أشد المعجبين بكرة القدم، ويحرص على حضور كل بطولات كأس العالم أينما كانت، وبينما كان “كوكباني” في طريقه لحضور كأس العالم في قطر، حدث عطل في مركبته، ما أدى إلى تحطمها في صحراء سيلين، وعثر عليه 3 شباب قطريين، وقرروا استضافته لديهم إلى أن يحين موعد كأس العالم.

وأضافت: “خلال تلك الفترة سيشارك كوكباني الشباب حياتهم وتحدياتهم، وسيطرح العديد من الأسئلة التي يتطلع إلى إجابات عنها علّها تشبع فضوله، لكن.. هل يا تُرى يستطيع الشباب الإجابة عن تلك الأسئلة؟”.

وأشارت أمل الشمري إلى أن المسلسل، الذي بلغ طاقم العمل فيه حوالي 40 شخصًا، يستهدف كل الشرائح والفئات العمرية، ويعرف المشاهد بدولة قطر بشكل عام؛ من حيث عاداتها وتقاليدها وأسلوب حياة المجتمع القطري بشكل خاص، إذ يلعب “كوكباني” دورًا مهمًّا في طرح أغلب التساؤلات التي تدور في ذهن أي زائر، والتي سيتم الرد عليها بطريقة كوميدية هادفة، فضلًا عن أن المسلسل يهدف إلى التعريف بقطر كوجهة للسياحة.

من جهته، أوضح حسين حيدر، مخرج المسلسل الكرتوني، أن الرسوم المتحركة هي لغة عالمية تستهدف الجميع بمختلف الأعمار والجنسيات، وأن هذا المسلسل هو وسيلة لمشاركة العالم ثقافتنا وقيمنا العربية، لافتًا إلى أن هذا العمل هو نتيجة تعاون المواهب المحلية لإنتاج عمل متكامل ينافس السوق العالمي.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button