additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

💰 Business📌 Featured😎 LifeStyle🌍 World

World Bank Affirms Commodity Prices to Stay Elevated through 2024

البنك الدولي يؤكد أن أسعار السلع الأساسية ستبقى مرتفعة حتى نهاية 2024

QNA

Washington: The World Bank confirmed that the conflict between Russia and Ukraine had caused a great shock to commodity markets, which had led to a change in how commodities were traded, produced and consumed around the world, explaining that food and energy prices, which had risen sharply, might remain high for years, at least until the end of 2024.

The bank said in a report last night, on the outlook for commodity markets, that the increase in energy prices over the past two years was the largest since 1973.

The report pointed out that the increases in the prices of food commodities, of which Ukraine and Russia are major producers, as well as fertilizers that depend on natural gas as a component of production, were the largest since 2008. Energy prices are expected to rise by more than 50 percent in 2022 before declining in 2023 and 2024.

The average price of Brent crude futures is expected to reach $100 per barrel in 2022, the highest level since 2013 and an increase of more than 40 percent compared to 2021. Prices are expected to drop to $92 in 2023.

Non-energy commodity prices, including agriculture and metals, are projected to jump 20 percent this year before easing, according to the World Bank report.

Wheat prices are expected to rise more than 40 percent, reaching an all-time high in nominal terms this year. Metal prices are also expected to rise by 16 percent in 2022 before declining in 2023, but they will remain at high levels.

The bank said commodity prices will remain well above the average of the last five years. If the conflict continues or additional sanctions are imposed on Russia, prices may become higher and more volatile than currently expected, the bank added.

قنا

واشنطن: أكد البنك الدولي أن الصراع بين روسيا وأوكرانيا تسبب بـ”صدمة كبيرة” لأسواق السلع، مما أدى إلى تغير في كيفية تداول السلع وإنتاجها واستهلاكها في جميع أنحاء العالم.. موضحا أن أسعار الأغذية والطاقة التي ارتفعت بقوة قد تظل مرتفعة لسنوات، أقله حتى نهاية 2024.

وقال البنك في تقرير له الليلة الماضية، بشأن توقعات أسواق السلع، إن الزيادة في أسعار الطاقة على مدى العامين الماضيين كانت الأكبر منذ عام 1973.

وأشار التقرير إلى أن الزيادات في أسعار السلع الغذائية التي تعد أوكرانيا وروسيا منتجين رئيسيين لها وكذا الأسمدة التي تعتمد على الغاز الطبيعي كمكون في الانتاج كانت الأكبر منذ عام 2008 .. متوقعا أن ترتفع أسعار الطاقة بأكثر من 50 بالمئة في عام 2022 قبل أن تتراجع في عامي 2023 و2024.

ومن المتوقع أن يبلغ متوسط سعر العقود الآجلة لخام برنت 100 دولار للبرميل في عام 2022، مسجلا أعلى مستوى له منذ 2013 وبزيادة أكثر من 40 بالمئة مقارنة بعام 2021. ومن المتوقع أن تنخفض الأسعار إلى 92 دولارا في عام 2023.

وتوقع تقرير البنك الدولي أن ترتفع الأسعار غير المتعلقة بالطاقة، بما في ذلك الزراعة والمعادن، بنسبة 20 بالمئة تقريبا في عام 2022 قبل أن تعتدل في السنوات التالية.

ومن المتوقع أن ترتفع أسعار القمح بأكثر من 40 بالمئة، لتصل إلى أعلى مستوى لها على الإطلاق بالقيمة الاسمية هذا العام. كما يتوقع أن ترتفع أسعار المعادن بنسبة 16 بالمئة في عام 2022 قبل أن تتراجع في عام 2023 ولكنها ستظل عند مستويات مرتفعة.

وقال إن أسعار السلع الأساسية ستظل أعلى بكثير من متوسط آخر خمس سنوات. وأضاف أنه في حالة استمرار الصراع أو فرض عقوبات إضافية على روسيا، فقد تصبح الأسعار أعلى وأكثر تقلبا مما هو متوقع حاليا.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button