additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

💉 Health😎 LifeStyle

Intense exercise not only helps burn fat but also avoid fatty foods: Study

دراسة: التمارين الرياضية المكثفة لا تحرق الدهون فحسب بل تساهم بالابعاد عن تناول الأطعمة الدهنية

QNA

Washington: Performing intense exercises not only burns fat but can keep a person away from eating fatty foods, a new study finds.

Researchers at Washington State University found in a trial of mice that those who regularly exercised were able to avoid cues to eat unhealthy foods.

The findings indicate that exercise can improve a person’s discipline and decision making, and prevent them from making poor dietary decisions. Researchers can not determine why this is the case, but they are hopeful that they may have uncovered a new trick to help dieters around the world.

“A really important part of maintaining a diet is to have some brain power the ability to say ‘no, I may be craving that, but I’m going to abstain,” said Dr. Travis Brown, an author of the study and neuroscience researcher.

“Exercise could not only be beneficial physically for weight loss but also mentally to gain control over cravings for unhealthy foods,” he added.

Researchers, who published their findings Thursday in the journal Obesity, used rats presented with a device that would make a noise, flash a light and present them a high-fat treat when they pushed a button.

The rats were denied the treat for 30 days, then were split into two separate groups, one which went through rigorous exercise training and one that did not.

Rats were then presented with opportunities to press the button again, though now it would not dispense any food.

Those that did not undergo the exercise were more likely to press the button, and to press it more often, indicating that they had cravings for high-fat food.

The research team notes that this likely indicates that the exercise that one group of rats underwent had some sort of psychological effect on them that pushed them away from craving fatty foods.

While the trial was only performed on rats so far, researchers are hopeful that this could be the first step towards greater findings on how to better control obesity and other condition tied to poor diets.

“Exercise is beneficial from a number of perspectives: it helps with cardiac disease, obesity, and diabetes; it might also help with the ability to avoid some of these maladaptive foods,” Brown said.

Exercise is the magic solution for treating obesity and many health diseases, as studies confirm this repeatedly, he concluded.

قنا

واشنطن: توصلت دراسة جديدة إلى أن أداء التمارين الرياضية المكثفة لا يحرق الدهون فحسب، بل يمكن أن يبعد الشخص عن تناول الأطعمة الدهنية.

ووجد باحثون في جامعة ولاية واشنطن، في الدراسة التي أجروها على الفئران أن أولئك الذين يمارسون الرياضة بانتظام كانوا قادرين على تجنب الإشارات إلى تناول الأطعمة غير الصحية.

واشارت نتائج الدراسة إلى أن التمرينات يمكن أن تحسن من انضباط الشخص واتخاذ القرار، وتمنعه من اتخاذ قرارات غذائية سيئة، لا يستطيع الباحثون تحديد ذلك لكنهم يأملون في أنهم ربما اكتشفوا حيلة جديدة لمساعدة أخصائيين الحميات في جميع أنحاء العالم.

وقال الدكتور ترافيس براون، مؤلف الدراسة والباحث في علم الأعصاب، إن جزءا مهما حقا من الحفاظ على نظام غذائي هو امتلاك بعض القوة الذهنية، القدرة على قول “لا، ربما أتوق إلى ذلك، لكنني سأمتنع”.

وأضاف: “لا يمكن أن تكون التمارين مفيدة جسديا فقط لفقدان الوزن ولكن أيضا عقليا للتحكم في الرغبة الشديدة في تناول الأطعمة غير الصحية”.

وزود الباحثون، الذين نشروا نتائجهم في مجلة ” السمنة” كل جرذ بجهاز من شأنه أن يصدر ضوضاء، ويومض ضوءا ويقدم لهم علاجا غنيا بالدهون عند الضغط على زر.وحرمت الفئران من العلاج لمدة 30 يوما، ثم تم تقسيمها إلى مجموعتين منفصلتين، إحداهما خضعت لتدريب صارم والأخرى لم تفعل ذلك، ثم أتيحت الفرصة للجرذان للضغط على الزر مرة أخرى، على الرغم من أنه الآن لن يوزع أي طعام، أولئك الذين لم يخضعوا للتمرين كانوا أكثر عرضة للضغط على الزر، والضغط عليه أكثر، مما يشير إلى أن لديهم الرغبة الشديدة في تناول الأطعمة الغنية بالدهون.

ولاحظوا أن هذا يشير على الأرجح إلى أن التمرين الذي خضعت له مجموعة واحدة من الفئران كان له نوع من التأثير النفسي عليهم دفعهم بعيدا عن تقليل الرغبة في تناول الأطعمة الدهنية.

ويأمل الباحثون أن تكون هذه هي الخطوة الأولى نحو نتائج أكبر حول كيفية التحكم بشكل أفضل في السمنة وغيرها من الحالات المرتبطة بالنظم الغذائية السيئة.

واختتم مؤلف الدراسة: “التمرين مفيد من عدة جوانب: فهو يساعد في أمراض القلب والسمنة ومرض السكري، وقد يساعد أيضا في القدرة على تجنب بعض هذه الأطعمة غير القادرة على التكيف”.مشيرا إلى أن الرياضة هي الحل السحري للعلاج من السمنة وأمراض صحية كثيرة، وان الدراسات تؤكد بشكل دائم صحة هذا الكلام.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button