additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

💰 Business📌 Featured😎 LifeStyle🇶🇦 DOHA

Qatar leads travel recovery in the region with more international arrivals: Report

تقرير: قطر تتصدر انتعاش السفر في المنطقة مع المزيد من الوافدين الدوليين

The peninsula

Doha: Signs of travel recovery are seen in Africa and the Middle East and Qatar is leading the show in the region with a significant increase in issued tickets.

In a report by travel data experts at ForwardKeys, Qatar is recognized as the most recovered destination in the Middle East, securing the top spot with a +7% increase compared to pre-pandemic levels.

“Looking at the issued tickets for international arrivals in the Middle East in Q2 this year, it’s Qatar which is the soaring falcon demonstrating a 7% increase compared to pre-pandemic levels,” the report indicated.

Next in line are Egypt and United Arab Emirates, landing on the 2nd and 3rd position with -27% and -29%, respectively.

The report also marked UK as the largest origin market for the Middle East with shares of 12.8%, which is considered to be performing well compared to 2019, while US leads the recovery with a +15% increase compared to 2019.

VP of Insights at ForwardKeys, Olivier Ponti further said in the report: “Looking specifically at Qatar, we see a +76% increase for arrivals from the UK, compared with 2019, and remarkably we see a +105% increase of arrivals from the US to Qatar compared with 2019.

Considering all the challenges the tourism sector has faced recently, this is an encouraging feat for Qatar ahead of the FIFA World Cup in November.”

Apart from an increase in arrivals to the country, Qatar also bagged another feat with its award-winning airport as it scored the second spot among the most resilient airports in the Middle East with a +7% increase compared to 2019.

According to Africa Market Expert, Shingai George: “This trend was aided by Doha maintaining most air services during the pandemic and Qatar Airways adding more routes from their Doha hub.”

The top spot is occupied by Egypt’s Hurghada International Airport. Qatar Tourism recognized the positive results and shared the report on social media.

On Twitter, Qatar Tourism said: “Looking at the issued tickets for international arrivals in the Middle East in Q2 of 2022; we are delighted to announce that Qatar is leading the Middle East sector, demonstrating a 7% increase compared to pre-pandemic levels.”

ذا بينينسولا

الدوحة: شوهدت دلائل على انتعاش السفر في إفريقيا والشرق الأوسط، وتتصدر قطر هذا الانتعاش في المنطقة مع زيادة كبيرة في عدد التذاكر الصادرة.

في تقرير صادر عن خبراء بيانات السفر في “فوروارد كيز”، تم الاعتراف بقطر باعتبارها الوجهة الأكثر تعافياً في الشرق الأوسط، حيث احتلت المركز الأول بزيادة قدرها + 7 ٪ مقارنة بمستويات ما قبل الوباء.

وأشار التقرير إلى أنه “بالنظر إلى التذاكر الصادرة للوافدين الدوليين إلى الشرق الأوسط في الربع الثاني من هذا العام، فإن قطر هي الصقر الصاعد الذي يشهد زيادة بنسبة 7٪ مقارنة بمستويات ما قبل الوباء”. تليها مصر والإمارات العربية المتحدة، حيث حلتا المركزين الثاني والثالث بنسبة -27٪ و -29٪ على التوالي.

وكما صنف التقرير المملكة المتحدة كأكبر سوق منشأ للشرق الأوسط بحصة 12.8٪، وهو أداء جيد مقارنة بعام 2019، بينما تتصدر الولايات المتحدة بنسبة الانتعاش بزيادة قدرها + 15٪ مقارنة بعام 2019.

كما قال نائب رئيس المعطيات في فوروارد كيز، أوليفييه بونتي في التقرير: “بالنظر إلى قطر على وجه التحديد، نرى زيادة بنسبة 76٪ في عدد الوافدين من المملكة المتحدة، مقارنة بعام 2019، ومن الملاحظ أننا نرى زيادة بنسبة 105٪ في عدد الوافدين من الولايات المتحدة إلى قطر مقارنة بعام 2019.

بالنظر إلى جميع التحديات التي واجهها قطاع السياحة مؤخراً، يعد هذا إنجازاً مشجعاً لقطر قبل نهائيات كأس العالم لكرة القدم في نوفمبر”.

وبصرف النظر عن زيادة عدد الوافدين إلى البلاد، حققت قطر أيضاً إنجازاً جديداً بمطارها الحائز على جوائز، حيث احتلت المركز الثاني بين أكثر المطارات مرونة في الشرق الأوسط بزيادة قدرها + 7٪ مقارنة بعام 2019.

وفقاً لخبير السوق الإفريقي، شينغاي جورج: “دعمت الدوحة هذا الاتجاه عبر الحفاظ على معظم الخدمات الجوية خلال الوباء وإضافة الخطوط الجوية القطرية المزيد من المسارات من مركزها الرئيسي في الدوحة”.

ويحتل مطار الغردقة الدولي في مصر المركز الأول. وأقرت هيئة السياحة القطرية بالنتائج الإيجابية وشاركت التقرير على وسائل التواصل الاجتماعي.

وقالت قطر للسياحة على تويتر: “بالنظر إلى التذاكر الصادرة للوافدين الدوليين إلى الشرق الأوسط في الربع الثاني من عام 2022، يسعدنا أن نعلن أن قطر تتصدر قطاع الشرق الأوسط، محققة زيادة بنسبة 7٪ مقارنة بمستويات ما قبل الوباء.”

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button