additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

💉 Health

HMC Prosthetics Department introduces hi-tech device for lower limbs straightening

حمد الطبية تدخل أحدث جهاز عالمي لتقويم الأطراف السفلية

The Peninsula

Doha: The Prosthetics Department at Hamad Medical Corporation (HMC) has organised a training workshop on the use of a newly introduced technique Known as (C-BRACE) for lower extremity straitening in patients with limb deformities.

The three-day workshop has been conducted by the Ottobock Academy, the organisation which developed the technique. The workshop, which took place at HMC’s Qatar Rehabilitation Center (QRI), was attended by a number of healthcare professionals from the QRI, Occupational Therapy Unit, and HMC’s Prosthetics Department.

Aamer Ahmad Hawaftha, Supervisor of HMC’s Prosthetics Department, stated that the newly introduced technique is considered a breakthrough in limb straightening technology and will have a great impact on the quality of life for prosthetic patients who live with lower limb paralysis due to spinal or cerebral injury, muscular weakness, polio or other disorders”. 

This innovative technique involves installing an electronic supporting device on the patients’ lower limbs and can be programmed to suit patients’ needs. It simulates the functional movement of joints, thus minimizing, to a great extent, the effort exerted by patients giving them more mobility and independence, Hawaftha added.

The workshop featured training sessions on the installation and programming the new device as well as training patients on the proper use of the device to achieve optimum outcome. Participants in the workshop have been awarded an international certificate in the installation, programming, and follow-up with this hi-tech device.

Prosthetic Services are available at QRI, Rumaila Hospital, and Hazm Mebaireek General Hospital. 

These services, which are provided by highly trained specialists in the field of rehabilitation, prosthetics, and occupational therapy, aim at improving patients’ quality of life and achieving a high level of therapeutic outcome.

الراية

الدوحة: نظَّمَ قسمُ الأطراف الاصطناعيَّة والأجهزة المساندة بمؤسسة حمد الطبية دورة تدريبية متخصصة حول استخدام تقنية جديدة تسمى C-BRACE، وهي إحدى التقنيات العالمية المتطورة للغاية لتقويم الأطراف السفلية، حيث سيتم استخدامها لبعض المرضى في قسم الأطراف الاصطناعية لأول مرة في المنطقة.

تم عقد دورة تدريبية من ألاكاديمية الألمانية التي قامت بإنتاج هذا الجهاز المتطور في مركز قطر لإعادة التأهيل لمدة ثلاثة أيام بمشاركة عددٍ من أطباء التأهيل واختصاصيي الأطراف الاصطناعية والعلاج الطبيعي والعلاج الوظيفي بمؤسَّسة حمد الطبية.

من جهته، أوضحَ عامر أحمد الحوافظة، مشرف قسم الأطراف الاصطناعية بمؤسسة حمد الطبية: « أن هذه التقنية الإلكترونية التي يتم استخدامُها للمرة الأولى في المنطقة تعتبر نقلة نوعية في نمط حياة المرضى الذين يعانون من مشاكل في الأطراف السفلية مثل: حالات الشلل الناتجة عن الإصابات أو شلل الأطفال، أو ضعف العضلات بسبب إصابات النخاع الشوكي والعمود الفقري وبعض الأمراض الأخرى».

وأضاف عامر الحوافظة: «تعتمد هذه التقنية الجديدة على تركيب أجهزة مساندة لمرضى ضعف الأطراف السفلية الناتج عن الاعتلالات العصبية، حيث يتم برمجة هذه الأجهزة إلكترونيًا وَفقًا لحالة كل مريض. وتسمح هذه التقنية بمحاكاة لحركة المفاصل الطبيعية بصورة كبيرة، حيث يؤدي ذلك بدوره إلى تقليل الجهد المبذول في حركة المريض وتنقله في مختلف الظروف، ما يساعده على المزيد من الاستقلالية والاعتماد على الذات».

وتمَّ خلال الدورة تدريب الاختصاصيين على طريقة برمجة وتركيب الجهاز الجديد، مع تدريب ومتابعة المرضى على كيفية الاستخدام بالطريقة المُثلى بشكل دوري لتحقيق أقصى استفادة ممكنة بعد تركيب الجهاز. ويحصل المشاركون على رخصة دولية معتمدة لتركيب وبرمجة ومتابعة هذا النوع من الأجهزة المتطورة.

يُذكر أنَّ خدمات قسم الأطراف الاصطناعية تتوفر في مركز قطر لإعادة التأهيل ومُستشفى الرميلة ومستشفى حزم مبيريك العام بهدف تقديم نموذج رعاية يُسهم في إدخال تغييرات إيجابية على حياة المريض لمساعدته على مواجهة التحديات التي يصادفها وتحسين جودة حياته. ويتمُّ توفير خدمات الأطراف الاصطناعية والأجهزة التقويمية من خلال فريق متخصص في مجال إعادة التأهيل من اختصاصيي الأطراف الاصطناعية والأجهزة التقويمية وأطباء التأهيل، واختصاصيي العلاج الطبيعي والوظيفي لتحقيق أفضل النتائج التأهيلية للمريض.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button