additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

🏟2022 Stadiums

Al Janoub Stadium Awarded GSAS Certification for Operational Performance

استاد الجنوب يحصل على شهادة المنظومة العالمية لتقييم الاستدامة في التشغيل

QNA

Doha: The iconic Al Janoub Stadium, one of the eight stadiums for the FIFA World Cup Qatar 2022, was awarded a gold standard Global Sustainability Assessment System (GSAS) certification for operational performance by the Gulf Organization for Research & Development (GORD), making it the first FIFA World Cup Qatar 2022 stadium to be awarded all three GSAS certifications.

Previously, the stadium received certifications for sustainable design and green construction practices.
The ceremony of handing over the prestigious certificate was attended by representatives from the Supreme Committee for Delivery & Legacy (SC), FIFA, GORD and Mosanada Facilities Management Services.

Speaking during the ceremony, SC Deputy Director General Technical Services Eng. Ghanim Al Kuwari said that while reaching new sustainability benchmarks for stadium design and construction, the skills, abilities, processes and resources in the facility management and building operations sector in Qatar have been developed to ensure that venues are as sustainable as can be, adding that detailed training sessions throughout the certification process have been held to ensure the achievement of the best possible outcome for the building and for the team working there who operate the venue on an ongoing basis.

For her part, SC Sustainability Director Eng. Bodour Al Meer said that this certification is evidence of the efforts to deliver on the commitments of the FIFA World Cup 2022 Sustainability Strategy, adding that Qatar is proud to be the first FIFA World Cup host country that is conducting these detailed assessments of the stadiums operations.

Founding Chairman at GORD Dr. Yousef Alhorr said that Al Janoub Stadium is the first-ever project to achieve all three certifications with such high ratings a four-star certification for design and build, an A* certification for construction management, and now a gold one for operations. He added that the project has gone through due diligence all the way from preparation and design through to the construction and post-occupancy phase. This would not have been possible without the keen interest and commitment of the SC and FIFA. By integrating sustainability with sports, they have created awareness at the grassroots level and GORD is proud to be part of this iconic project, he said, adding that together, we are aiming to build a community that will champion sustainable practices in building operations and facility management.

In the same context, FIFA’s Head of Sustainability & Environment Federico Addiechi said that obtaining a green building certification for the operations of the stadiums was a voluntary move by Qatar, which was embraced from the very beginning, adding that they believe that this is not only a great standard to be applied across all Qatar 2022 stadiums, but also for other stadiums in future FIFA World Cups.

The operations certification scheme serves as a follow up to assessments made during the design and construction stages. It assesses actual energy and water consumption in the stadium, waste management practices, indoor air quality, satisfaction of building users, as well as facility management practices in place.

GSAS is the MENA regions first green building certification system that assesses and guides projects on how they reduce their environmental footprint during the design, construction and operation stages.

قنا

الدوحة: حصل استاد الجنوب، أحد الاستادات الثمانية لبطولة كأس العالم FIFA قطر 2022، على شهادة المنظومة العالمية لتقييم الاستدامة جي ساس من الفئة الذهبية في التشغيل، تقديراً للالتزام بمعايير الاستدامة في العمليات التشغيلية بالإستاد الذي يعد أول الاستادات المشيّدة بالكامل خصيصاً لاستضافة منافسات البطولة المرتقبة نهاية العام الجاري.

وبحصوله على شهادة جي ساس الذهبية في التشغيل، التي تعتبر أعلى تصنيف في الاستدامة من المنظمة الخليجية للبحث والتطوير جورد، يصبح استاد الجنوب أول استادات المونديال يُمنح شهادات جي ساس الثلاث، بعد أن حصل في السابق على شهادتي التصميم، وممارسات البناء.

وشهد حفل تسليم الشهادة المرموقة حضور ممثلين عن اللجنة العليا للمشاريع والإرث، والاتحاد الدولي لكرة القدم الفيفا، والمنظمة الخليجية للبحث والتطوير جورد، وشركة مساندة المتخصصة في خدمات إدارة المرافق.

وقال المهندس غانم الكواري، نائب المدير العام للخدمات الفنية باللجنة العليا للمشاريع والإرث، في كلمة ألقاها خلال الحفل إن اللجنة العليا تحرص على تطوير المهارات والإمكانيات، والارتقاء بمستوى العمليات والموارد في قطاع إدارة المرافق والبناء في قطر، بما يضمن استيفاء الاستادات المونديالية كافة جوانب الاستدامة في الوقت الذي تواصل فيه إرساء معايير جديدة في فضاء الاستدامة.

وأضاف: “عقدنا دورات تدريبية شاملة خلال عملية التقييم قبل الحصول على الشهادة، لضمان تحقيق أفضل نتائج ممكنة لاستاد الجنوب، ولفريقنا الذي يتولى تشغيل الصرح المونديالي الفريد”.

من جانبها، أشارت المهندسة بدور المير، مديرة إدارة الاستدامة والبيئة في اللجنة العليا للمشاريع والإرث، إلى أن الحصول على هذه الشهادة المرموقة يعد دليلاً واضحاً على الجهود المتواصلة للوفاء بالتزامات استراتيجية الاستدامة لكأس العالم قطر 2022، وأعربت عن فخرها بأن قطر أول دولة مستضيفة لكأس العالم تعتمد هذه التقييمات الموسعة للعمليات التشغيلية للاستادات.

وقال الدكتور يوسف الحر، مؤسس ورئيس مجلس إدارة المنظمة الخليجية للبحث والتطوير جورد، إن استاد الجنوب أول استادات مونديال قطر 2022 يحصل على الشهادات الثلاث بمثل هذه التصنيفات المتقدمة الخاصة بالاستدامة، مشيراً إلى أن الاستاد قبل منحه الشهادة الذهبية للتشغيل المستدام، حصل في السابق على شهادة التصميم والبناء من فئة الأربع نجوم، وشهادة إدارة البناء من الفئة أ.

وأضاف الحر: “شهد استاد الجنوب عملية مراجعة وتقييم شاملة منذ المراحل الأولى للمشروع بدءاً من وضع المخطط الأولي والتصميم، وصولاً إلى عمليات البناء والتشغيل الفعلي للاستاد، ويعود الفضل في ذلك إلى الالتزام الجاد من قبل اللجنة العليا والفيفا، اللذين ساهما في تعزيز مستوى الوعي لدى الجمهور من خلال دمج ثقافة الاستدامة مع الاستمتاع بحضور الأحداث الرياضية”.

وأعرب الحر عن اعتزازه بمشاركة المنظمة الخليجية للبحث والتطوير في هذا المشروع المميز، على الطريق نحو بناء مجتمع يدعم الممارسات المستدامة في عمليات البناء وإدارة المرافق.

وفي السياق ذاته، قال السيد فيدريكو إديشي، مدير الاستدامة والبيئة في الفيفا: “بادرت اللجنة العليا إلى الحصول على شهادة المباني الخضراء للتشغيل المستدام للاستادات المونديالية، وهي الخطوة التي تبناها الفيفا منذ المراحل الأولى لتصميم وبناء الاستادات. ويشكل الوفاء بجوانب الاستدامة معياراً رائداً من الرائع تطبيقه ليس فقط في استادات قطر 2022، بل أيضاً في الاستادات الأخرى التي ستشهد منافسات النسخ المقبلة من كأس العالم”.

وتشمل متطلبات شهادة التشغيل المستدام التي حصل عليها استاد الجنوب متابعة لعمليات التقييم السابقة خلال مرحلتي التصميم والبناء، حيث جرى تقييم الاستهلاك الفعلي للطاقة والمياه في الاستاد، وممارسات إدارة النفايات، وجودة الهواء الداخلي، ومستوى رضا المشجعين خلال المباريات التي استضافها الاستاد، فضلاً عن ممارسات إدارة المرافق في الاستاد، الذي سيشهد سبع مباريات في المونديال نهاية العام الجاري.

وكان برج البدع، مقر اللجنة العليا للمشاريع والإرث، حصل على شهادة جي ساس في التشغيل، ليصبح أول مبنى في قطر يُمنح هذه الشهادة المرموقة، تقديراً لتطبيقه معايير التشغيل المستدامة في توفير الطاقة والمياه، وتدوير النفايات، وإدارة المرافق.

يشار إلى أن برنامج المنظومة العالمية لتقييم الاستدامة جي ساس هو الأول من نوعه في الشرق الأوسط وشمال إفريقيا، ويعنى بتقييم أداء مشاريع البنية التحتية والمباني الخضراء، ويهدف إلى تعزيز البناء المستدام، وخلق بيئة عمرانية مستدامة تسهم في الحد من الآثار البيئية السلبية الناجمة عن مشاريع التوسع العمراني، وتقلل استهلاك الطاقة، وترشيد استهلاك الموارد، مع الأخذ بعين الاعتبار متطلبات وطبيعة البيئة الخليجية.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button