additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

📚Education

QU College of Law Ranked among Top 250 Law Schools Worldwide

كلية القانون بجامعة قطر ضمن أفضل 250 كلية على مستوى العالم

QNA

Doha: The most recent results of the Quacquarelli Symonds (QS) World University Rankings 2022 have placed the College of Law at Qatar University (QU) in the top 250 law schools in the world.

This marks the first time the College of Law has featured in a global ranking. This result places the College of Law at Qatar University second among all law schools in the Arab world and in the top 50 law schools in Asia.

In welcoming this result, Acting Dean of the College of Law Dr. Muna Al Marzouqi commented: “This result is based on many years of effort and arises from the hard work of all members of our college – both past and present.” The QS World University Rankings is among the most important and highly regarded university rankings. QS annually ranks universities overall but also ranks universities by specific subject areas such as science, law and engineering. In 2022, Qatar University achieved its highest overall ranking of 224. Law is one of six new entries for QU in the QS subject rankings 2022.

The QS rankings are based on a number of measurable criteria. The criteria includes the quality of research published by each college, based on how many times a publication is cited by subsequent works, which accounts for 20% of the rating. The more weighted criterion informing the ranking of law colleges around the world is the domestic and international reputation a college enjoys among employers and other academics in the same field.

The College of Law at QU has received international academic accreditation from the British Accreditation Council for Independent Further and Higher Education (BAC), and international accreditation from the High Council for Evaluation of Research and Higher Education (HCERES) in France for its Bachelor in Law program.

قنا

الدوحة: دخلت كلية القانون بجامعة قطر ضمن قائمة أفضل 250 كلية قانون على مستوى العالم وفقا لتصنيف “كيو إس” العالمي ( Quacquarelli Symonds) لتقييم الجامعات والبرامج الأكاديمية لسنة 2022.

وتعد هذه المرة الأولى التي تدخل فيها الكلية سباق التصنيف العالمي لكليات القانون ليضعها ثاني أفضل كلية قانون بالعالم العربي وضمن أفضل 50 كلية قانون في قارة أسيا.

وقالت الدكتورة منى المرزوقي، عميد كلية القانون بالإنابة بجامعة قطر، في تصريح لها، إن هذه المكانة العالمية التي تبوأتها كلية القانون جاءت حصيلة عمل تراكمي استمر لسنوات عديدة من كافة منتسبي الكلية من أساتذة وإداريين.. مؤكدة حرص الكلية على الحفاظ على هذا التصنيف الدولي.

ويعد مجال القانون في جامعة قطر من ضمن ستة مجالات جديدة خضعت للتقييم في سنة 2022 من قبل “كيو إس” لتصنيف الجامعات والبرامج الاكاديمية.

ويعتمد هذا التصنيف على حزمة من المعايير المحددة لضمان جودة المؤسسات التعليمية والبرامج الأكاديمية تشمل جودة البحث العلمي المنشور عبر الكليات المختلفة والذي يمثل 20 في المئة من مجموع معدل التصنيف، فيما تخصص بقية النسب للتأثير والسمعة المحلية والدولية التي تحظى بها كل كلية على حدة في أوساط أرباب الأعمال من القطاعات العامة والخاصة، والمؤسسات الأكاديمية النظيرة حول العالم.

وتعد كلية القانون بجامعة قطر واحدة من الكليات الرائدة في مجال التعليم القانوني بالدولة، وتقدم برامج تعليمية في البكالوريوس والماجستير وصولا لبرنامجها الحديث الخاص بالدكتوراه في القانون.

وحصلت الكلية على الاعتماد الأكاديمي من مجلس الاعتماد البريطاني، كما حصل برنامج البكالوريوس في الكلية على اعتماد المجلس الأعلى لتقييم البحث والتعليم العالي بفرنسا.

الجدير بالذكر أن جامعة قطر قد حصلت في العام الحالي، على أفضل تصنيف لها على الاطلاق بحصولها على المركز 224 على مستوى جامعات العالم، وفقا لتصنيف “كيو إس” للتعليم العالي.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button