additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

💉 Health

Health care experts warn of heat stroke

خبراء الرعاية الصحية يحذرون من ضربة الشمس

QNA

Doha: Health care experts and doctors at Hamad General Hospital have warned against direct exposure to sunlight and high temperatures during fasting, which may cause so-called “heat stroke”, noting that high temperatures during the day in Ramadan may increase some health problems. Especially those resulting from a lack of water and minerals in the body.

Heat stroke comes as a result of prolonged exposure to sunlight or high heat, as the body loses the ability to excrete heat, which causes damage to vital organs in some cases, and in other cases، leads to severe headaches and losing bodily fluids, which causes muscle pain, exhaustion and nervousness, in addition to nausea and vomiting, redness and flushing of the skin, rapid breathing, rapid heartbeat, difficulty speaking and not understanding what others are saying.

Experts called for adequate fluid intake during Iftar periods, and noted that the ability to deal with intense heat depends on the strength of the central nervous system, noting that this ability is reduced in children and the elderly over 65 years, because these age groups usually have difficulty maintain moisture, which also increases their risk of heat stroke.

Therefore, we should be careful, as long hours of fasting push the fasting person to consume fatty food without focusing on foods that contain liquids and minerals such as vegetables and fruits, and thus the digestion process slows down and causes laziness and severe drowsiness for the fasting person, which disrupts his intake of liquids and other types of food that help facilitate the digestion process.

قنا

الدوحة: حذرَ خبراء الرعاية الصحية والأطباء في مستشفى حمد العام من التعرض المباشر لأشعة الشمس ودرجات الحرارة المرتفعة أثناء الصوم والتي قد تسبب الإصابة بما يسمى «‏ضربة الشمس»‏، مشيرين إلى أن درجات الحرارة المرتفعة خلال نهار رمضان قد تزيد من التعرض لبعض المشاكل الصحية وخاصة الناتجة من نقص المياه والأملاح المعدنية في الجسم.

وتأتي ضربةُ الشمس كنتيجة للتعرض الطويل لأشعة الشمس أو الحرارة المرتفعة، حيث يفقد الجسم القدرة على إخراج الحرارة، التي تسبب ضرراً على الأعضاء الحيوية في بعض الحالات، وفي حالات أخرى تؤدي إلى آلام حادة في الرأس مع فقدان الجسم السوائل، ما يسبب آلاماً عضلية وإرهاقاً وعصبية شديدة، إضافة إلى الغثيان والقيء، واحمرار وتوهج الجلد، وزيادة سرعة التنفس، وتسارع ضربات القلب، وصعوبة التكلم وعدم فهم ما يقوله الآخرون.

ودعا الخبراء إلى تناول السوائل بكميات كافية خلال فترات الإفطار، وملاحظة أن القدرة على التعامل مع الحرارة الشديدة تعتمد على قوة الجهاز العصبي المركزي، مشيرين إلى أن هذه القدرة تقل لدى الأطفال وكبار السن فوق 65 عاماً، لأن هذه الفئات العمرية عادة ما يكون لديها صعوبة في الحفاظ على الرطوبة، مما يزيد أيضاً من خطر الإصابة لديهم بضربة الشمس.

لذا يتوجب الانتباه إلى أن ساعات الصوم الطويلة تدفع بالصائم إلى الإقبال على تناول الطعام الدسم دون التركيز على الأطعمة التي تحتوي سوائل وأملاح كالخضار والفواكه، بالتالي تتباطأ عملية الهضم وتصيب الصائم بكسل ونعاس شديدين يعطلان تناوله للسوائل وأنواع الطعام الأخرى التي تساعد في تسهيل عملية الهضم.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button