additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

📌 Featured😎 LifeStyle🇶🇦 DOHA

National Museum of Qatar Celebrates Ramadan with a Series of Activities

متحف قطر الوطني يحتفي بالشهر الفضيل بسلسلة من الأنشطة والفعاليات

QNA

Doha: The National Museum of Qatar (NMoQ) announced a series of activities to celebrate the Holy Month of Ramadan.

The activities include a lecture titled “Islams Influence on the Heritage, Culture and Architecture of Qatar” in the Coming of Oil Gallery at NMoQ in Arabic on April 18 and 25, and in English on April 21 and 28. Participants (aged 16 years of age and older) will learn about the impact that Islam’s arrival in the Arabian peninsula has had on Qatari culture, traditions, and architectural elements, including the preparations and activities during religiously significant dates and celebrations.

Celebrating Qatari Culture, NMoQ will host “A Story of Qatari Coffee” on April 23 where participants will be whisked on a journey to explore the rich history of Arabic coffee and how it was historically made, as well as the ritual behind serving Arabic coffee. At the end of the session, participants will enjoy decorating a custom coffee cup of their own.

On April 21, NMoQ will organize “Al Zubarah Quran Manuscript Tour and Workshop”. The Zubarah Qur’an is considered one of the worlds oldest Qur’anic manuscripts. In this special program, participants will learn more about this rare manuscript. A calligrapher will then lead a workshop exploring the elaborate calligraphy and design of the Quran to be used as inspiration to help participants create personalized artworks.

NMoQ Ramadan’s activities will conclude with a webinar titled “New Crescent of Shawwal” on April 26.

Since, the beginning and ending of Hijri month are based upon the sighting of the crescent moon, this webinar will explore the various factors that effect visibility of the new crescent moon.

قنا

الدوحة: أعلن متحف قطر الوطني عن إطلاق سلسلة من الأنشطة والفعاليات بمناسبة شهر رمضان الفضيل، داعيا أفراد المجتمع للمشاركة في فعالياته الرمضانية.

وفي هذا الصدد، سيتابع الحضور يومي 18 و25 من شهر أبريل الجاري محاضرة بعنوان تأثير الإسلام على التراث والعمارة في دولة قطر، باللغة العربية في صالة اكتشاف النفط بمتحف قطر الوطني. وأخرى باللغة الإنجليزية يومي 21 و25 من هذا الشهر.

تستهدف المحاضرة الفئات السنية من 16 عاما فما فوق، حيث سيتعرفون خلالها على التأثير الذي أحدثه وصول الإسلام لشبه الجزيرة العربية على ثقافة المجتمع القطري وعاداته، وعلى العناصر المميزة للمعمار التقليدي، بما في ذلك الاستعدادات والأنشطة خلال مناسبات دينية هامة، فضلا عن فن العمارة التقليدية الذي برز بشكل جلي في العمارة الحديثة في دولة قطر.

إلى ذلك، سيكون للعائلات موعد في الثالث والعشرين من أبريل مع /قصة القهوة العربية/، حيث سينضم المشاركون أثناء احتفائهم بالثقافة القطرية، في رحلة لاستكشاف التاريخ الغني للقهوة العربية، وأدوات صنعها عبر التاريخ، وطقوس تقديمها.. وفي نهاية الورشة سيقضي المشاركون وقتا ماتعا في تزيين فنجان قهوة بتصاميمهم الخاصة.

وسيضرب متحف قطر الوطني لزواره في الحادي والعشرين من الشهر الجاري موعدا مع جولة وورشة عمل عن مخطوطة مصحف الزبارة، بصالة الحياة على الساحل في المتحف، واستوديو التعلم.

ويعد مصحف الزبارة واحدا من أقدم مخطوطات مصاحف القرآن الكريم في العالم، إذ سيتعرف المشاركون في هذا البرنامج الخاص على المزيد من المعلومات عن هذه المخطوطة النادرة. كما سيقوم خطاط محترف بتقديم ورشة فنية عن الخط والتصاميم الجميلة المستخدمة فيه، ليتسنى لكل مشارك تصميم عمل فني خاص به مستوحى من هذا المصحف.

وتختتم فعاليات متحف قطر الوطني الرمضانية، بمحاضرة افتراضية عن رؤية هلال شهر شوال في السادس والعشرين من الشهر الجاري.

وبما أن بدايات ونهايات الأشهر الهجرية تعتمد على رؤية الهلال، فإن المشاركين سيتعرفون على الثوابت العلمية لرؤية الهلال، والعوامل الفلكية والمناخية والجغرافية التي تؤثر على رؤيته.

جدير بالذكر أن الفعاليات تنطلق عند الساعة التاسعة مساء.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button