additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

💰 Business📌 Featured💉 Health

HMC: Sharp Increase in Number of Motorcycle Delivery Drivers with Serious Injuries Due to Traffic Crashes

حمد الطبية تنبه إلى زيادة عدد الإصابات الخطيرة الناتجة عن حوادث دراجات التوصيل النارية

QNA

Doha: In the first quarter of 2022, the Hamad Trauma Center (HTC) has already treated more than triple the number of motorcycle delivery drivers (MDDs) with serious injuries due to road accidents, when compared to the same period of 2021.

The center has provided care to care to 93 cases of motorcycle delivery drivers with serious injuries in the first quarter of 2022 compared to 29 cases during the same period in 2021. The Trauma Anesthesia Section of HMC has also observed a significant increase in the number of operations to address brain injuries, fractures and even amputations. In light of these unprecedented statistics on MDD injuries, the Hamad Injury Prevention Program (HIPP) of the HTC is issuing a renewed call to the general public to remind them that the safety of MDDs is the collective responsibility of all road users in Qatar.

“The HIPP at HTC is committed to preventing unnecessary injuries from affecting all members of the public in Qatar. With the phased lifting of COVID restrictions, we are providing proven safety recommendations to better protect everyone as we emerge from lockdown. We need to remind the public that, as we continue to be more reliant on MDDs for many necessities, we should also do our utmost to ensure that they are able to carry out their responsibilities safely,” said Dr. Rafael Consunji, Director of the HIPP, the community outreach arm of the Hamad Trauma Center.

Dr. Aisha Abeid, Assistant Director of HIPP said: “There has been a steady increase in the number of MDDs who suffered moderate to severe injuries since 2019. However, since the start of this year, we have seen more than 3 times the number of serious MDD injuries when compared to 2021. If we allow this trend to continue then we will see a huge increase when compared to pre-COVID statistics, this means more than 360 MDDs will suffer serious injuries this year. We must remember that MDDs are one of the most vulnerable road users, they are not protected by a vehicle’s shell, and we must pay full attention while sharing the road with them. We must realize that MDDs will continue their delivery activities within a busier environment, with more road users, as we settle into our new post-restriction road environment.”

Brigadier General Dr. Mohammed Radhi Al Hajri, Director of Traffic Awareness Department at the Ministry of Interior’s General Directorate of Traffic said: “We continue to work closely with our partners at Hamad Trauma Center to raise awareness among the public about road safety and improve the safety of all road users in Qatar. Plans and strategies are currently being developed to protect the safety of the most vulnerable road users, including motorcyclists and pedestrians, especially with the increase in the number of crashes that lead to severe injuries among these road users.”

قنا

الدوحة: كشف مركز حمد للإصابات والحوادث التابع لمؤسسة حمد الطبية عن تزايد أعداد الإصابات الخطيرة الناتجة عن حوادث دراجات التوصيل النارية على الطرق، وذلك خلال الربع الأول من العام الحالي بزيادة قدرها ثلاثة أمثال مقارنة بنفس الفترة من العام الماضي.

وذكر المركز أن عدد حالات الإصابات المسجل خلال الربع الأول من العام الحالي بلغ 93 إصابة مقارنة بـ29 إصابة فقط خلال الربع الأول من العام الماضي 2021.

وأكد الدكتور رافائيل كونسونجي مدير برنامج حمد للوقاية من الإصابات أنه تم رصد تزايد في أعداد العمليات الجراحية لمعالجة إصابات الرأس والدماغ والكسور العظمية، إضافة إلى بعض عمليات بتر الأطراف المصابة تزامنا مع الأعداد غير المسبوقة من الإصابات الخطيرة المتعلقة بحوادث دراجات التوصيل، الأمر الذي يتطلب مسؤولية كافة مستخدمي الطرق للمساهمة في الحفاظ على سلامة سائقي دراجات التوصيل والحفاظ على حياتهم.

وأشار في تصريح صحفي إلى التزام برنامج حمد للوقاية من الإصابات التابع لمركز حمد للإصابات والحوادث بالعمل على الحد من حدوث الإصابات التي يمكن منعها والتي تؤثر سلبا على مختلف شرائح المجتمع القطري، وتقديم التوصيات والإرشادات المدروسة والمثبتة علميا في مجال السلامة التي من شأنها حماية أفراد المجتمع ووقايتهم من الإصابة.

من جانبها، حذرت الدكتورة عائشة عبيد مساعد مدير برنامج حمد للوقاية من الإصابات، من أن استمرار ارتفاع أعداد إصابات سائقي الدراجات النارية المخصصة للتوصيل بنفس الوتيرة الحالية ربما يعني أن أكثر من 360 من سائقي دراجات التوصيل سيعانون من الإصابات الخطيرة خلال هذا العام.

وقالت إن سائقي دراجات التوصيل هم الفئة الأكثر عرضة للإصابة على الطرق حيث إن دراجاتهم تفتقر إلى الغلاف المعدني الذي يقيهم من الصدمات في الحوادث المرورية لذا يتعين توخي الحذر على الطرق العامة.

بدوره قال الدكتور ساندرو ريزولي المدير الطبي لمركز حمد للإصابات والحوادث بمؤسسة حمد الطبية إن الكوادر الطبية والتمريضية في مركز حمد للإصابات والحوادث على استعداد دائم لتقديم أفضل مستوى من الرعاية الصحية لمصابي الحوادث المرورية في دولة قطر، وذلك على مدار الساعة وطيلة أيام الأسبوع، ولكن يجب التركيز على أن الوقاية من الإصابات والحوادث هي الاستراتيجية الأكثر فعالية في مواجهة هذه المعضلة.

من ناحيته، قال العميد الدكتور محمد راضي الهاجري مدير إدارة التوعية المرورية بالإدارة العامة للمرور بوزارة الداخلية إن الإدارة تواصل العمل عن كثب مع شركائها في مركز حمد للإصابات من أجل زيادة الوعي لدى الجمهور للحفاظ على سلامة جميع مستخدمي الطرق بدولة قطر، ويجري في الوقت الحالي وضع الخطط والاستراتيجيات اللازمة للحفاظ على سلامة مستخدمي الطرق الأكثر ضعفا، ومن بينهم سائقو الدراجات النارية والمشاة خاصة مع تزايد أعداد الحوادث المرورية بين تلك الفئات والتي ينتج عنها إصابات بالغة.

الجدير بالذكر أن برنامج حمد للوقاية من الإصابات يقوم بدوره بمواصلة مراقبة كافة مؤشرات سلامة المجتمع من خلال السجل الوطني للإصابات والحوادث وإصدار التوصيات اللازمة لتثقيف الجمهور حول أفضل الممارسات الخاصة بالسلامة، حيث يتم ذلك بالتعاون مع الإدارة العامة للمرور.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button