additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

👮‍♂️ Government

Hassad Announces Strategic Plan to Fill Any Possible Shortage of Grains, Oilseeds, Wheat

حصاد تعلن عن خطة استراتيجية لسد أي نقص محتمل في الحبوب والبذور الزيتية والقمح

QNA

Doha: Hassad Food announced the development of a strategic rapid action plan to satisfy the local market needs of grains, oilseeds, and wheat in the event of any shortage or imbalance in the global supply chain, through the company’s international and local investments.

Eng. Mohamed Al Sadah, Chief Executive Officer, Hassad Food, commented: “We developed a strategic rapid action plan in line with Hassad’s investment strategy, to achieve food security for the State of Qatar.”

He explained that Hassad could supply all types of grains, oilseeds, and wheat from several sources, including North America, South America, Turkey, Australia, and the Black Sea region.

Hassad’s CEO added, “In 2020, Hassad acquired shares in Sunrise Foods International, the world’s leading organic grains and oilseeds processor and trader. Based in Canada, the company sources high-quality grains from an extensive network of producers and suppliers across the globe. Sunrise operates facilities in the United States, Canada, and Turkey – its business spans from the Black Sea Region, across Europe to North America.

Al Sadah explained that there is an agreement with Sunrise Foods, which ensures that in the event of any shortage in the Qatari market, Hassad’s requirements from grains, oilseeds, and wheat are adequately met on a priority basis.

Moreover, Al Sadah explained that over the past years, Hassad signed agreements and MoUs with various global producers and suppliers of grains, oilseeds, and wheat, including Glencore International (Qatar Investment Authority is one of the largest investors in Glencore), and the Turkish Tiryaki Agro Group. Under these agreements, Hassad will be able to benefit from the core capabilities of these companies, with regard to providing grains and shipping, when needed.

“Through our investment in Paraway Pastoral Co. in Australia (one of the largest agriculture property owners and operators in Australia), Hassad can also provide huge quantities of grains as and when needed,” he added.

With regards to Hassad’s local investments in the grains logistics and supply chain, Hassad has developed strategic grain storage in the Al-Wukair area, in coordination with the Ministry of Commerce and Industry. It currently includes 20 bunkers, divided between wheat, barley, and bran – the current total capacity is 250,000 tons – Hassad is currently expanding its storage facilities, where the total capacity will exceed 300,000 tons of grain upon completion of the expansion.

Hassad Food is wholly owned by the QIA, and is considered the state’s investment arm in the food and agricultural sector. Hassad owns many strategic commercial investments internationally and locally, which aim to support the food security efforts of the State of Qatar. At the international level, the company owns investments in international institutions in Australia, Canada, Turkey, Oman, Saudi Arabia, and Sudan, and locally owns a number of its subsidiaries.

Hassad plays an important role in crisis management and the field of scientific research and development.

قنا

الدوحة: أعلنت شركة حصاد الغذائية عن وضع خطة استراتيجية للتدخل السريع لتلبية جميع احتياجات السوق المحلي من الحبوب والبذور الزيتية والقمح في حال وجود أي نقص أو خلل في إمدادات الشحن العالمية، وذلك من خلال استثمارات دولية ومحلية.

وقال المهندس محمد السادة الرئيس التنفيذي لشركة حصاد الغذائية في تصريح صحفي له يوم أمس، إن الشركة قادرة على توريد جميع أنواع الحبوب والبذور الزيتية والقمح من أمريكا الشمالية وأمريكا الجنوبية وتركيا وأستراليا ومنطقة البحر الأسود أو من شركة /سن رايز فودز/ الكندية التي تعمل على توفير الحبوب عالية الجودة من خلال مجموعة واسعة من المنتجين والموردين بعدما قامت في عام 2020 بالاستحواذ على أسهم فيها.

ولفت السادة إلى وجود اتفاقية لـ/حصاد/ مع شركة /سن رايز فودز/ الكندية تضمن لها توفير ما يتطلبه السوق من الحبوب والبذور الزيتية والقمح، في حال وجود أي نقص في السوق القطري.

وأوضح أن شركة حصاد وقعت خلال السنوات الماضية عددا من الاتفاقيات ومذكرات التفاهم مع مجموعة من منتجي وموردي الحبوب والبذور الزيتية والقمح عالميًا منها شركة /جلينكور/ العالمية (جهاز قطر للاستثمار أحد أكبر المستثمرين فيها) ومجموعة/ ترياكي أجرو/ التركية، فضلا عن استثمارها في شركة /باراواي باستورال/ في أستراليا المتخصصة في انتاج الحبوب (مصنفة من أكبر مالكي ومشغلي العقارات الزراعية في أستراليا) وذلك الاستفادة من إمكانياتها في توفير الحبوب والشحن في وقت الحاجة.

وذكرت /حصاد/ في بيان لها أنها قامت ضمن استثماراتها المحلية بتطوير مخازن استراتيجية للحبوب في منطقة الوكير تضم 20 مخزنا أرضيا مقسمة ما بين مخازن للقمح وأخرى للشعير والشوار وذلك بالتنسيق مع وزارة التجارة والصناعة، حيث تصل الطاقة الاستيعابية الإجمالية الحالية للمخازن إلى 250 ألف طن وسترتفع إلى 300 ألف طن عن الانتهاء من أعمال التوسعة.

تجدر الإشارة إلى أن شركة /حصاد/ الغذائية هي شركة مملوكة بالكامل لجهاز قطر للاستثمار، وتعتبر الذراع الاستثمارية للدولة في القطاع الغذائي والزراعي. وتمتلك /حصاد/ العديد من الاستثمارات الاستراتيجية التجارية دوليًا ومحليًا، التي تهدف إلى دعم جهود الأمن الغذائي لدولة قطر. فعلى الصعيد الدولي، تمتلك هذه الشركة استثمارات في مؤسسات عالمية في أستراليا، كندا، تركيا، عُمان، السعودية والسودان، كما تمتلك محليًا عددًا من الشركات التابعة لها، والتي تقوم بإدارة استثماراتها في السوق القطرية، كما تلعب /حصاد/ دورًا هامًا في إدارة الأزمات وفي مجال البحث العلمي والتطوير.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button