additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

😎 LifeStyle👩‍🎨 Art

MIA adds significant ‘Orient Stars’ to textile collection

متحف الفن الإسلامي يضيف “نجوم الشرق” إلى مجموعة المنسوجات

Doha: The Museum of Islamic Art (MIA) has received the “Orient Stars” Collection, one of the most significant, privately-owned carpet and textile compilations of its kind in the world.

German collectors Heinrich and Waltraut Kirchheim – considered two of the most prolific carpet collectors of their time – assembled the collection of early nomad tribal rugs and carpets from mainly Turkey, Iran and Central Asia.

HE Sheikha Al Mayassa bint Hamad bin Khalifa al-Thani, Chairperson of Qatar Museums, said: “It is an exceptional honour for Qatar Museums to add the Orient Stars to MIA’s remarkable textile collection as part of a national acquisition for the museum. Through the safeguarding of masterpiece collections such as this, MIA is proud to serve as a centre of knowledge and dialogue on past civilisations.”

The Orient Stars Collection, comprising more than 90 pieces, is a noteworthy addition to the already significant carpet and textile collection at MIA, which will become a key centre for carpet studies. The collection will form part of MIA’s permanent collection of some of the most exquisite carpet and textiles collections internationally with splendid examples from Egypt, Turkey, Iran and South Asia.

Heinrich and Waltraut shared a particular passion for nomad tribal rugs, which they adored for their simplicity in design. They initially had an interest in Caucasian carpets, but their focus soon shifted to Anatolian carpets following eye-opening visits to the Turkish and Islamic Arts Museum and the Vakiflar Carpet and Kilim Museum in Istanbul, housing some of the most important Anatolian carpet collections in the world.

The Kirchheim collection reached international fame through their exhibition in Hamburg in 1993, considered a turning point for the scholarly carpet community. The exhibition coincided with the publication of The Orient Stars. A Carpet Collection by Michael Franses which has become a milestone in rug literature since.

Franses’ companion volume entitled Anatolian Tribal Rugs 1050–1750: The Orient Stars Collection, features many of the pieces in the Orient Stars Collection added to MIA’s collection.

MIA owns several “Kirchheim” carpets from a previous acquisition, including the “Eskenazi Confronting Creatures” carpet (MIA CA.77), dating back to the 14th century and is one of the earliest Anatolian carpets remaining today.

Qatar acquired Orient Stars specifically for MIA’s permanent collection.

MIA is currently carrying out an enhancement project to reinstall its permanent collection galleries to provide a more accessible, engaging and educational experience. Many newly acquired and conserved works of art will be on view with a large percentage displayed in the MIA’s permanent galleries for the first time, alongside the masterpieces for which the museum is known internationally.

الدوحة: تلقّى متحف الفن الإسلامي مجموعة “نجوم الشرق”، واحدة من أبرز مجموعات السجاد والمنسوجات، ذات الملكية الخاصة، في العالم، حيث قام جامعا التحف الألمانيان هاينريش ووالتراوت كيرشهايم – وهما من أكثر جامعي السجاد اقتناءً في عصرهما – بجمع مجموعة من البُسُط والسجاد القَبلي البدوي المبكّر من تركيا، وإيران، وآسيا الوسطى بشكل أساسي.

وقالت سعادة الشيخة المياسة بنت حمد بن خليفة آل ثاني، رئيس مجلس أمناء متاحف قطر: “إنّه لشرف عظيم أن تتم إضافة نجوم الشرق إلى مجموعة المنسوجات الرائعة في متحف الفن الإسلامي ضمن مقتنيات المتحف الوطنية. ويفخر متحف الفن الإسلامي، من خلال صونه لمجموعات مماثلة، أن يكون مركزًا للمعرفة والحوار حول الحضارات السابقة “.

وتُعد مجموعة نجوم الشرق، التي تضم أكثر من 90 قطعة، إضافة متميزة إلى مجموعة السجاد والمنسوجات الهامّة الموجودة في متحف الفن الإسلامي، والذي سيغدو مركزًا رئيسيًا للدراسات المتعلقة بالسجاد. ستكون مجموعة السجاد هذه جزءًا من المجموعة الدائمة في متحف الفن الإسلامي التي تضم عددًا من أفخر مجموعات السجاد والمنسوجات على مستوى العالم، وتحوي قطعًا بديعة تعود لكل من مصر، وتركيا، وإيران، وجنوب آسيا.

وتشاركَ كل من هاينريش ووالتراوت شغفًا خاصًا بالسجاد القبلي البدوي، الذي عشقا بساطته في التصميم. فقد انصبّ اهتمامهما في البداية على السجاد القوقازي، لكنهما سرعان ما حولا تركيزهما إلى السجاد الأناضولي، وذلك بعد زيارات فتحت بصيرتهما لمتحف الفنون التركية والإسلامية، ومتحف السجاد والبُسُط في إسطنبول، والذين يضمَّانِ بعضًا من أهم مجموعات السجاد الأناضولي في العالم.

وبلغت مجموعة كيرشهايم ذروة الشهرة العالمية من خلال معرضها الذي أقيم في هامبورغ عام 1993، والذي اعتبر نقطة تحول لمجتمع الباحثين في مجال السجاد. وتزامن المعرض مع صدور كتاب مايكل فرانسيس “نجوم الشرق. مجموعة سجّاد”، الذي أضحى منذ ذلك الحين علامة فارقة في دراسات السجاد. سيُصدر فرانسيس هذا العام مجلدًا مصاحبًا بعنوان “سجاد الأناضول القَبَلي 1050-1750: مجموعة نجوم الشرق”، ومن المتوقع أن يضم العديد من قطع مجموعة نجوم الشرق التي ضمها متحف الفن الإسلامي إلى مجموعة مقتنياته.

ويفخر متحف الفن الإسلامي بامتلاك العديد من قطع سجّاد مجموعة “كيرشهايم” من خلال عملية اقتناء سابقة، بما في ذلك سجّادة “إسكنازي كائنات متقابلة” الموجودة في متحف الفن الإسلامي برقم (MIA CA.77)، والتي يعود تاريخها إلى القرن الرابع عشر الميلادي، وتعدّ إحدى أقدم قطع السجاد الأناضولي الباقية إلى يومنا هذا. لقد قامت دولة قطر باقتناء “نجوم الشرق” خصّيصًا لتضاف إلى مجموعة متحف الفن الإسلامي الدائمة.

ويعكف متحف الفن الإسلامي حاليًا على مشروعه للظهور بحلّة جديدة، وذلك لإعادة تركيب قاعات عرض المجموعة الدائمة، بغية توفير تجربة تعليمية أكثر سهولة وجاذبية. سيتم عرض العديد من الأعمال الفنية المُقتناة والمحفوظة حديثًا، مع عرض نسبة كبيرة من القطع في قاعات عرض متحف الفن الإسلامي الدائمة للمرة الأولى، إلى جانب التحف الفنية التي اشتهر بها المتحف على المستوى العالمي.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button