additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

👮‍♂️ Government👩🏽‍💻 Projects

QF Announces Launch of Earthna Center for Sustainable Future

مؤسسة قطر تُعلن تأسيس مركز “إرثنا” لتحقيق التكامل بين البحوث وسياسات الاستدامة

QNA

Doha: Qatar Foundation has announced the launch of its Earthna Center for a Sustainable Future, a non-profit policy center, at the annual Doha Forum summit.

Building on a legacy of many years of work by Qatar Foundation (QF) in the field of sustainability, the new center will channel QFs education, research, and innovation ecosystem into generating solutions that enhance Qatars global sustainability policy role where the country has unique insight and capabilities.

Dedicated to thought leadership in policymaking, establishing and promoting policy priorities, strengthening linkages between education, research, and industry, and extending Qatar Foundations network of domestic and international collaboration, Earthna will focus on sustainability in hot and arid climates, sustainable energy, and maximizing QFs Education City campus as a test bed for new technologies and sustainable implementations.

The launch of Earthna at the high-level panel discussion explored ways of making cities the focus for sustainable global solutions for nature and climate with the participation of expert panelists.

“Our connection to nature holds the key to our future. As a leader in sustainability, QF has supported nationwide priorities, from educating our community about sustainability to generating solutions for Qatars most pressing environmental challenges. By creating Earthna, we are bridging our research and community strengths to address new policy solutions” said HE Sheikha Hind bint Hamad Al-Thani, the Vice Chairperson and CEO of Qatar Foundation.

Earthna will convene a wide community of experts, government, policy and decision makers, businesses, multilateral institutions, and civil society to generate a more sustainable future. It will also incorporate and build on key elements of the work in cultivating sustainable behaviors, mindsets, and action that have been driven by QF entities.

“Earthna is focused on developing tools, solutions, and policies to improve peoples lives within a thriving natural environment,” said Gonzalo Castro de la Mata, the Executive Director of Earthna.

“Qatar sits at the heart of global challenges, which gives us an incredible opportunity to lead global dialogue and promote sustainable policy. Earthna will bring together local and global experts to design and advocate for solutions with global impact,” he added.

The Earthna center will focus on the areas of circular economy, sustainable energy, resource security and management, environmental protection and restoration, and societal wellbeing.

قنا

الدوحة: أعلنت مؤسسة قطر للتربية والعلوم وتنمية المجتمع، عن تأسيس مركز “إرثنا مركز لمستقبل مستدام” ، وهو مركز غير ربحي متخصص في وضع السياسات وإسداء المشورة، تنصب جهوده على تحقيق التكامل بين بحوث وسياسات الاستدامة في مجالات المناخات القاحلة والمدن والمجتمعات المستدامة، وذلك على هامش منتدى الدوحة الذي بدأ أعماله اليوم.

وسيواصل مركز “إرثنا” الجهود التي تبذلها مؤسسة قطر في مجال الاستدامة، وسيعمل على توجيه منظومة التعليم والبحوث والابتكار في المؤسسة نحو إيجاد حلول تعزز دور دولة قطر العالمي في وضع سياسات الاستدامة وتكريس الرؤى والإمكانات الفريدة من نوعها التي تتمتع بها البلاد في هذا الصدد.

وستنصب مساعي مركز “إرثنا” على تكريس القيادة الفكرية في صنع السياسات، وتحديد أولويات هذه السياسات وتعزيزها، وترسيخ الروابط بين مجالات التعليم والبحوث والصناعة، وتوسيع شبكات التعاون لمؤسسة قطر محليا ودوليا، وذلك بالتركيز على مجالات الاستدامة في المدن الحارة والقاحلة، والطاقة المستدامة، والاستفادة مما تتمتع به المدينة التعليمية من إمكانات لاختبار أحدث التقنيات وتطبيقاتها المستدامة.

وقد تم الإعلان عن تأسيس مركز “إرثنا” خلال جلسة نقاشية رفيعة المستوى ضمن فعاليات منتدى الدوحة، ناقشت السبل الكفيلة بجعل المدن محور الحلول العالمية لاستدامة الطبيعة والمناخ، بمشاركة نخبة من الخبراء الذين أثروا النقاش.

وبهذه المناسبة، صرحت سعادة الشيخة هند بنت حمد آل ثاني، نائب رئيس مجلس إدارة مؤسسة قطر والرئيس التنفيذي للمؤسسة قائلة:” إن ارتباطنا بالطبيعة يظل العنصر الأساسي في بناء مستقبلنا. وانطلاقا من إسهاماتها الرائدة في مجال الاستدامة، كان لمؤسسة قطر دور هام في دعم الأولويات الوطنية، بدءا من إسهامها في تعزيز الوعي والثقافة المجتمعية بالاستدامة، ووصولا إلى إيجاد حلول للتحديات البيئية الملحة في قطر”.

وأضافت سعادتها “وبتأسيس مركز “إرثنا”، فإننا نعمل على بناء الجسور بين الأبحاث ومواطن القوة في مجتمعنا سعيا إلى التوصل إلى الحلول الجديدة للسياسات.. سيسهم مركز “إرثنا” في تمكين الخبراء، والجهات الحكومية، والمعنيين برسم السياسات واتخاذ القرارات، والشركات، والمؤسسات متعددة الأطراف، والمجتمع المدني، لتشييد مستقبل أكثر استدامة، كما سيعمل على مواصلة البناء على ما حققته مؤسسة قطر والكيانات التابعة لها وجهودها الرامية إلى الحث على تبني السلوكيات والممارسات المستدامة”.

من جهته، علق السيد غونزالو كاسترو دي لا ماتا، المدير التنفيذي لمركز “إرثنا” قائلا: “تتمحور جهود مركز “إرثنا” على تطوير الأدوات والحلول والسياسات التي من شأنها تحسين حياة الأفراد في بيئة طبيعية ومزدهرة.. تقع دولة قطر في صميم التحديات العالمية في مجال مخاطر تغير المناخ وتحولات الطاقة، مما يمنحنا فرصة مناسبة ليكون لنا دور رائد في الحوار العالمي حول تعزيز السياسات المستدامة.. سيجمع مركز “إرثنا” الخبراء المحليين والدوليين داخل قطر ليسهموا معا في تصميم وتنفيذ الحلول التي يمكن تطبيقها في المجتمعات عبر العالم بأسره”.

يذكر أن مركز “إرثنا” سينظم برامج مجتمعية في مجالات الطاقة المستدامة، وأمن الموارد وإدارتها، والحماية والاستعادة البيئية، والاقتصاد الدائري، والرفاه الاجتماعي.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button