additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

🌍 World👮‍♂️ Government

Qatar Joins Global Methane Pledge

قطر تنضم للتعهد العالمي بشأن الميثان

QNA

Doha: The State of Qatar has signed the Global Methane Pledge, which seeks to reduce emissions by 30 percent by 2030.

The State of Qatar and the United States of America announced in a joint statement that Qatar’s endorsement of the Global Methane Pledge provides critical momentum to global efforts to urgently reduce methane emissions. There are now 111 country endorsements of the Global Methane Pledge, representing 70% of the global economy and nearly half of global anthropogenic methane emissions.

The statement said that the State of Qatar and the United States of America recognize the urgency of the challenge posed by climate change and the importance of accelerating global efforts on all aspects of the climate change agenda. Qatar and the United States also agree on the need to provide energy security and tackle the climate crisis together in light of current events and on the road to COP27 in Sharm el Sheikh. Rapidly reducing methane emissions is the most effective strategy to limit global warming in the near term and keep 1.5 degrees Celsius within reach.

Countries endorsing the Global Methane Pledge commit to take national-level, voluntary actions to support the collective pledge target of 30% reduction in anthropogenic methane emissions by 2030 from 2020 levels.

Qatar is a global leader in tackling methane emissions as it has achieved example-setting progress reducing methane intensity in the energy sector over the past decade. Qatar has an impressive track record of actions and commitments to monitor, report, verify, and reduce methane, including through reducing flaring and methane emissions in the energy sector.

QatarEnergy was the first national oil company in the Middle East to sign the Methane Guiding Principles, which support voluntary corporate efforts to reduce methane emissions across the natural gas supply chain.

QatarEnergy is also an active member of the Global Gas Flaring Reduction Partnership (GGFR) with a firm commitment to end routine flaring by 2030 and has joined the second phase of the Oil and Gas Methane Partnership (OGMP 2.0), which enables systematic and credible reporting on oil and gas methane emissions.

The Global Methane Pledge builds on Qatars status as a founding member of the Net-Zero Producers Forum, and its ongoing strong performance, and provides an exciting new platform for Qatar and the US to deepen cooperation on methane reduction efforts, including with third countries.

قنا

الدوحة: وقعت دولة قطر على التعهد العالمي بشأن غاز الميثان الذي يسعى إلى خفض الانبعاثات بنسبة 30 بالمئة بحلول عام 2030.

وأعلنت قطر والولايات المتحدة في بيان مشترك أن هذه المصادقة ترفع عدد الدول إلى 111 دولة ملتزمة بالمبادرة، والتي تمثل 70 بالمئة من الاقتصاد العالمي.

وقال البيان إن دولة قطر والولايات المتحدة الأمريكية تدركان حجم التحدي الملح الذي يمثله تغير المناخ وأهمية تسريع الجهود العالمية في جميع جوانب أجندة تغير المناخ. وتتفق قطر والولايات المتحدة أيضا على الحاجة إلى العمل معا لتوفير أمن الطاقة ومعالجة أزمة المناخ في ضوء الأحداث الجارية وعلى الطريق إلى مؤتمر المناخ COP27 في شرم الشيخ. ويعد الخفض السريع لانبعاثات الميثان أكثر الاستراتيجيات فاعلية للحد من ظاهرة الاحتباس الحراري على المدى القريب والحفاظ على هدف 1,5 درجة مئوية في متناول اليد.

ويوفر انضمام قطر للتعهد العالمي بشأن الميثان دفعا كبيرا للجهود العالمية للحد على وجه الاستعجال من انبعاثات غاز الميثان. وقد انضمت 111 دولة إلى الآن للتعهد العالمي بشأن الميثان، وهو ما يمثل 70 بالمئة من حجم الاقتصاد العالمي وما يقارب من نصف انبعاثات غاز الميثان العالمية البشرية المنشأ.

وتلتزم البلدان التي صادقت على التعهد العالمي بشأن الميثان باتخاذ إجراءات طوعية على المستوى الوطني لدعم الهدف الجماعي للتعهد المتمثل في خفض انبعاثات الميثان البشرية المنشأ بنسبة 30 بالمئة بحلول عام 2030 مقارنة بمستويات عام 2020.

وتعتبر قطر دولة رائدة عالميا في معالجة انبعاثات الميثان، حيث حققت تقدما يعتبر انموذجا في تخفيض كثافة الانبعاثات في قطاع الطاقة على مدار العقد الماضي. وتتمتع قطر بسجل حافل من الإجراءات والالتزامات المتعلقة بمراقبة غاز الميثان والإبلاغ عن انبعاثاته والتحقق منها وخفضها، بما في ذلك الحد من حرق الغاز وانبعاثات الميثان في قطاع الطاقة.

وكانت قطر للطاقة أول شركة نفط وطنية في الشرق الأوسط توقع وثيقة المبادئ التوجيهية للحد من انبعاثات غاز الميثان، والتي تدعم الجهود الاختيارية للشركات للحد من انبعاثات غاز الميثان عبر سلسلة توريد الغاز الطبيعي.

وتعد قطر للطاقة أيضا عضوا فاعلا في الشراكة العالمية للحد من حرق الغاز (GGFR) وملتزما تماما بإنهاء الحرق الروتيني للغاز بحلول عام 2030، كما أنها انضمت إلى المرحلة الثانية من شراكة النفط والغاز والميثان (OGMP2.0)، والتي تتيح الإبلاغ المنتظم والموثوق عن انبعاثات الميثان في قطاعي النفط والغاز.

يبني التعهد العالمي بشأن الميثان على مكانة دولة قطر وأدائها المستمر والقوي كعضو مؤسس في منتدى الدول المنتجة المتطلعة للوصول إلى صافي انبعاثات صفرية (Net-Zero Producers)، ويوفر منصة محفزة جديدة لقطر والولايات المتحدة لتعميق تعاونهما في جهود الحد من انبعاثات غاز الميثان، بما في ذلك مع دول ثالثة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button