additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

💰 Business

Qatar Airways refutes Airbus’s $220m compensation claim

القطرية ترفض دفع 220 مليون دولار لـ «إيرباص»

AFP

State-owned Qatar Airways has refuted claims it owes European multinational aerospace corporation Airbus $220 million compensation for rejected A350 supplies, Bloomberg reported.

Qatar Airways disputes the suggestions that by refusing to accept two of the wide-body jets it has breached its contract with Airbus. 

The Gulf carrier argues that Airbus has not provided clear guidelines on how it has arrived at the figure.

In response to this, Airbus has canceled orders for two A350s and a separate order of 50 smaller planes, A321s.

Qatar Airways contends that the EU’s Aviation Safety Agency has not undertaken extensive analysis regarding the matter. 

The two companies have been locked in a months-long dispute over paint erosion and deterioration to anti-lightning protection on the long-haul jets, which Airbus has acknowledged need attention while insisting the problems do not put safety at risk.

أ ف ب

رفضت الخطوط الجوية القطرية دفع 220 مليون دولار إلى شركة إيرباص كتعويض عن عدم قبولها تسلم طائرات A350.

وقالت الخطوط الجوية القطرية، في وثائق نُشرت -أمس الأول- إنها لم تفسخ عقدها مع شركة إيرباص عندما رفضت تسلّم طائرتين من طراز البدن العريض A350، وأضافت: إن الشركة المصنعة للطائرة لم تشرح كيف حددت هذا الرقم كتعويض.

ودخلت الخطوط الجوية القطرية، أحد أكبر عملاء إيرباص، في نزاع مع شركة تصنيع الطائرات بشأن مشكلات الطلاء السطحي، ورفضت تسلّم المزيد من الطائرات، بينما جادل الجانبان ورفعا دعوى قضائية في أواخر العام الماضي.

وردت شركة إيرباص بإلغاء طلبات شراء طائرتين من طراز A350 وطلب منفصل لـ 50 طائرة من طراز A321، وهي طائرة أصغر، وفقًا لما ذكرته «بلومبرغ»

وقالت الخطوط الجوية القطرية، التي طلبت تعويضًا بأكثر من 700 مليون دولار: إن العيوب السطحية قد تجعل الطائرة عرضة للضرر من ضربات البرق أثناء التحليق. كما قالت شركة الطيران: إن وكالة سلامة الطيران التابعة للاتحاد الأوروبي، التي أيدت ادعاء إيرباص بعدم وجود مشكلة تتعلق بالسلامة، لم تقم بإجراء «تحليل شامل».

ومن المقرر أن يصدرَ قاضٍ حكمًا الشهر المقبل بشأن ما إذا كان يُسمح بإلغاء قرار A321. وأعادت شركة إيرباص بالفعل قطر مؤقتًا إلى خططها. وتقدر أنها يمكن أن تسلم الطائرة الأولى في الربع الأخير من عام 2023 تقريبًا، مقارنة بموعد التسليم الأصلي خلال شهر فبراير من نفس العام.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button