additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

📌 Featured😎 LifeStyle📚Education

Internet addiction: 41% of young people prefer surfing the Internet alone rather than sitting with their families

إدمان الإنترنت: ٤١٪ من اليافعين يفضلون تصفح الانترنت وحدهم على الجلوس مع الأهل

Al-Raya – WGOQatar Translations 

Doha: A number of writers and officials specializing in family affairs and counseling have warned against the addiction to the Internet and social networking sites.

They stressed in remarks to Al-Raya that addiction to social media applications is one of the most important challenges facing families today, noting that a recent study on the impact of technology and the Internet in the State of Qatar showed that 41% of young people preferred to spend time on the Internet instead of spending time with their family.

The study revealed that 98% of parents do not know where to go to learn how to deal with their children if they use technology excessively.

They called on parents to have serious discussions with their children about the optimal use of digital technology, rather than resorting to coercive strategies.

They emphasized that the reasons for resorting to the Internet are many; including a sense of loneliness, as the child feels ignored by his parents and and he/she feels emotionally distant from them, as well as a feeling of isolation and emptiness, which pushes children and young people to flee to that virtual space to engage with virtual dialogues with people or participate in electronic games for long hours.

الراية

الدوحة: حذَّر عددٌ من الكُتَّاب والمسؤولين المتخصصين في شؤون الأسرة والاستشارات، من إدمان الإنترنت ومواقع التواصل الاجتماعي.

وأكَّدوا لـ الراية أنَّ إدمان تطبيقات التواصل الاجتماعي من أبرز التحديات التي تواجه الأسر حاليًا، لافتين إلى أنَّ دراسة حديثة حول تأثير التكنولوجيا والإنترنت في دولة قطر، أظهرت أنَّ نسبة اليافعين الذين فضلوا قضاء الوقت على الإنترنت بدلًا من الأسرة وصلت إلى 41٪.

وكشفت الدراسةُ عن أنَّ 98% من الآباء لا يعرفون الجهات التي يتوجهون إليها لمعرفة كيفية التعامل مع أبنائهم حال استخدامهم المفرط للتكنولوجيا.

ودعوا الآباء والأمهات لخوض نقاشات جدية مع أبنائهم حول الاستخدام الأمثل للتكنولوجيا الرقمية، بدلًا من اللجوء للاستراتيجيات القسرية.

وأكَّدوا أنَّ أسباب اللجوء للإنترنت كثيرة؛ منها الإحساس بالوحدة التي تشمل تجاهل الأهل وعدم التقارب الوجداني مع الأبناء، فضلًا عن الشعور بالعزلة والفراغ، ما يدفع الأطفال واليافعين للهروب إلى ذلك الفضاء الافتراضي لمشاركة أشخاص افتراضيين في الحوار أو المشاركة في الألعاب الإلكترونية لساعات طويلة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button