additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

😎 LifeStyle🎮Games & Movies🎬Movies🇶🇦 DOHA

Homegrown Film Industry Shines at Qumra 2022 with 16 Projects from Qatar

16 مشروع فيلم سينمائي من قطر تتألق في قمرة 2022 خلال مارس الجاري

QNA

Doha: The remarkable growth and progress of Qatar’s burgeoning film industry continues to shine, despite the ongoing global pandemic, at Qumra 2022, the Doha Film Institute’s annual industry talent incubator event, to be held from March 18 to 23, 2022.

In all, 16 homegrown projects with 13 from Qatari nationals, including feature films, documentaries, shorts, and a series will receive crucial support at Qumra 2022.

Qatar has the strongest presence among the 45 selected projects by filmmakers from the Arab world and beyond, which will participate in the online program including roundtables, feedback sessions, and collaborative skills development on key knowledge-sharing platforms. This year’s edition continues to advance Qumra’s goal to strengthen filmmaking skills among emerging talent from Qatar and beyond, and provide meaningful support to help aspiring film talent to reach their full cinematic potential.

Fatma Hassan Al Remaihi, Chief Executive Officer of the Doha Film Institute, said: “As our nation celebrates one of its crowning achievements with the hosting of the FIFA World Cup 2022 this year, we also want to celebrate the significant cultural achievements of our locally driven, globally accomplished film industry. As we continue to apply an integrated focus on promoting homegrown talent through film appreciation, skills development, financing support and high-level networking, we are honored to witness their incredible talent thriving. “

“We are proud of the creative professionals who have seized the opportunity to build competencies that resulted in this year’s exciting line-up from Qatar at Qumra 2022. The diversity of the formats of the works – from feature film to series – and the masterful storytelling talent displayed, whether it is highlighting our heritage, telling tales of people and places in Qatar or inspiring fantasies, we can’t wait to share their universal stories with audiences around the world.”

Among the film projects by Qatari talent, two are feature narratives in development, one feature documentary each in development, post-production, and picture lock, one series in the development, five short narratives in development, two in post-production, and one in picture lock.

The 2022 Qumra projects from Qatar include “Khuzama” by A.J Al-Thani (Qatar) and The Pearl by Noor Al Nasr (Qatar) in the Development- Feature Narrative category.

“When The News Breaks You” by Hamad Al Hajri (Qatar) in the Development- Feature Documentary category.

“Qatar Stars” by Danielle Beverly (Qatar, USA) and “Let’s Play Soldiers” by Mariam Al Dhubhani (Yemen, Qatar) in the Post-Production – Documentary – Work-in-progress category.

The Post-Production – Documentary – Picture Lock category include “Places of the Soul” by Hamida Issa (Qatar).

The Series- Development category include “Traditional Qatari Songs” by Aisha Al Jaidah and Kholoud Al Ali (Qatar).

“I Wished for Solitude” by Hamad Alfayhani (Qatar) and “Abu Fanoos” by Amira Abujbara and Horia El Hadad (Qatar), “Sandogi” by Noor Alkuwari (Qatar), “The Line” by Hitmi Al Hitmi (Qatar), and “Mercy” by Abdulaziz Mohammed (Qatar) participate in the Short Narrative – Development category.

In the Short Narrative – Post-Production – Work-in-progress category: “Kinship” by Ali Al Hajri (Qatar), “A Simple Cut” by Maha Al Jefairi (Qatar), and “The Swinging Chandelier” by Karim Emara (Egypt, Qatar).

“A Proposal by Nadia Al Khater (Qatar),” participate in the Short Narrative – Post-Production – Picture Lock category.

The Qumra 2022 include 11 feature projects in development, 17 feature projects in post-production, 6 in Qumra Series, and 11 in Qumra Shorts. Women directors helm 20 of the total selected projects. 

قنا

الدوحة: تواصل صناعة السينما في قطر نموها وتقدمها في ملتقى قمرة السينمائي 2022 على الرغم من تحديات جائحة كورونا / كوفيد-19 /العالمية المستمرة.

ويعقد الملتقى السنيمائي السنوي الذي يعدّ حاضنة المواهب السينمائية خلال الفترة من 18 إلى 23 مارس الجاري ليوفر الدعم لـ 16 مشروع فيلم من قطر، 13 منها لمواطنين قطريين، من ضمنها أفلام روائية ووثائقية طويلة وأفلام قصيرة ومسلسلات.

وتحظى قطر بالمشاركة الأقوى في هذه النسخة من بين 45 مشروع فيلم لصناع أفلام من المنطقة العربية والعالم يشاركون في برنامج عبر الإنترنت يتضمن جلسات الطاولة المستديرة وحلقات نقاشية لتنمية المهارات الجماعية على منصات رئيسية لمشاركة المعرفة.

ويواصل ملتقى قمرة في هذه النسخة تعزيز رسالته وهدفه في الارتقاء بمهارات صناعة الأفلام لدى المواهب الناشئة من قطر والعالم وتقديم الدعم الهادف لمساعدة المواهب الصاعدة على إطلاق قدراتهم السينمائية الكاملة.

وفي هذا السياق، قالت السيدة فاطمة حسن الرميحي، الرئيس التنفيذي لمؤسسة الدوحة للأفلام في تصريح اليوم: “بينما تحتفل بلدنا بواحدة من إنجازاتها الرئيسية من خلال استضافة كأس العالم FIFA قطر 2022 في هذا العام، نود أن نحتفل بالإنجازات الثقافية المهمة لمجتمعنا الإبداعي المحلي الذي حقق إشادة عالمية. كما نواصل التركيز الرئيسي على الترويج للمواهب المحلية من خلال برامج تعزز الذوق السينمائي وتطور المهارات وتوفر الدعم المادي وتساهم في إقامة علاقات مهنية رفيعة المستوى، ونفتخر بمتابعة مسيرتهم وموهبتهم لتصل إلى مستويات عالية”.

وأضافت الرميحي : “نحن فخورون بالمحترفين الإبداعيين الذين استغلوا الفرصة لبناء قدراتهم حيث يصنعون في هذا العام مشاريع أفلام عديدة من قطر تشارك في قمرة 2022″، مشيرة إلى إنّ تنوع أنماط المشاريع من أفلام طويلة وقصيرة ومسلسلات، والموهبة السينمائية التي أظهرها هؤلاء السينمائيون في إبراز تراثنا وسرد قصص الناس والأماكن في قطر أو تقديم أفلام خيالية، جعلتنا نتطلع بشوق إلى مشاركة قصصهم العالمية مع الجمهور في جميع أرجاء العالم.

ومن بين مشاريع الأفلام التي تقدمها المواهب القطرية، هناك فيلمان روائيان طويلان في مرحلة التطوير، وفيلم وثائقي طويل في مرحلة التطوير، وآخر في مرحلة ما بعد الإنتاج وفيلم في مرحلة المونتاج الأولي،وأيضا مسلسل في مرحلة التطوير، و5 أفلام روائية قصيرة في مرحلة التطوير،بالإضافة إلى فيلمين قصيرين في مرحلة ما بعد الإنتاج، وواحد في مرحلة المونتاج الأولى.

ومشاريع قمرة 2022 من قطر، /مرحلة التطوير – أفلام روائية طويلة/ هي فيلم /خزامى/ للجوهرة آل ثاني، وفيلم /اللؤلؤة/ لنور النصر.

والأفلام الوثائقية الطويلة /مرحلة التطوير/ فيلم واحد هو /عندما تحبطك الأخبار/ لحمد الهاجري.

والأفلام الوثائقية قيد التنفيذ في مرحلة ما بعد الإنتاج هي: /نجوم قطر/ لدانييل بفرلي من إنتاج مشترك (قطر، الولايات المتحدة)، و/يلا نلعب عسكرة/ لمريم الذبحاني من إنتاج (اليمن، قطر).

ويوجد فيلم واحد في مرحلة ما بعد الإنتاج – أفلام وثائقية المونتاج الأولي، وهو /مكاين الروح/ لحميدة عيسى، ومسلسل واحد في مرحلة التطوير بعنوان /أغاني من التراث القطري/ لعائشة الجيدة وخلود العلي.

والأفلام الروائية القصيرة مرحلة التطوير، هي /تمنيت العزلة/ لحمد الفيحاني، و/أبو فانوس/ لأميرة أبو جبرة وحورية الحداد، و/صندوقي/ لنورة الكواري، و/الخط/ لهتمي الهتمي، و/رحمة/ لعبدالعزيز محمد.

أما الأفلام الروائية القصيرة مرحلة ما بعد الإنتاج قيد التنفيذ هي /القرابه/ لعلي الهاجري، و/قصة بسيطة/ لمها الجفيري، و/الثريا المتأرجحة/ لكريم عمارة.

والأفلام الروائية القصيرة مرحلة ما بعد الإنتاج المونتاج الأولي، يوجد فيلم واحد هو /عرض زواج/ لنادية الخاطر.

ويشارك في ملتقى قمرة السينمائي 2022 في المجمل 11 مشروع فيلم طويل في مرحلة التطوير، 17 مشروع فيلم طويل في مرحلة ما بعد الإنتاج، 6 مسلسلات، و11 مشروع فيلم قصير. ومن بين هذه المشاريع جميعها، هناك 20 مشروعاً لمخرجات نساء.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button