additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

💰 Business📌 Featured👮‍♂️ Government

MoCI Closes 51 Stores for Consumer Protection Law Violations

التجارة والصناعة تغلق 51 محلاً تجارياً لمخالفتها قانون حماية المستهلك

QNA

Doha: The Ministry of Commerce and Industry announced the closure of 51 stores in various areas in the country for violating article no. 10 of law no. 8 for the year 2008 on consumer protection.

The ministry said in a statement today that the violations included restaurants, kitchens, food products stores, and cafes. They involved failure to adhere to the guidelines related to price hikes, with some restaurant increases their prices on the Talabat platform, compared to the price list on the restaurants’ own menus.

The statement noted that the violations were reported following intensive inspection campaigns of markets and commercial practices to monitor price levels and the quality of products. 

قنا

الدوحة: أعلنت وزارة التجارة والصناعة، عن إغلاق 51 محلا تجاريا في مناطق مختلفة بالدولة لمخالفتها أحكام المادة (10) من القانون رقم 8 لسنة 2008 بشأن حماية المستهلك.

وأوضحت الوزارة، في بيان لها، أن تلك المخالفات شملت مطاعم، ومطابخ، ومحال لبيع المواد الغذائية والاستهلاكية، ومقاهي، “وتمثلت في عدم الالتزام بالأسس والضوابط عند إحداث أي زيادة في الأسعار، حيث تبين قيام هذه المحال التجارية بزيادة أسعارها ضمن منصات شركات توصيل الطلبات مقارنة بالأسعار المسجلة في قوائم الأسعار الخاصة بالمحل نفسه”.

وأشار البيان إلى أن مدد الإغلاق تتراوح بين أسبوع وأسبوعين وشهر، وذلك استنادا إلى نسبة زيادة الأسعار.

ولفت إلى أن هذه الخطوة تأتي في إطار الحملات التفتيشية المكثفة التي تنفذها الوزارة لمراقبة الأسواق والأنشطة التجارية بالدولة لضبط الأسعار والكشف عن التجاوزات والسلع المغشوشة والمقلدة وغير المطابقة للمواصفات القياسية.

وأكدت وزارة التجارة والصناعة، أنها ستكثف حملاتها التفتيشية لضبط الممارسات المخالفة، وإحالة المخالفين للقوانين والقرارات الوزارية إلى الجهات المختصة لاتخاذ الإجراءات اللازمة بشأنهم.. وحثت جميع المواطنين والمقيمين على الإبلاغ عن أي تجاوزات أو مخالفات عبر مركز الاتصال (16001)، وحسابات الوزارة على منصات التواصل الاجتماعي.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button